Arctict Monkey

share daily news

Arctict Monkey

share daily news

60 گیگابایت اینترنت هدیه برای دانشجویان

 


به دنبال همه گیری ویروس کرونا و به تبع آن خانه نشینی و قرنطینه شدن بسیاری از اماکن از جمله مدارس و دانشگاه‌ها، بسیاری از آموزش‌ها طبق روال جدیدی و بر مبنای پلتفرم‌های آموزش آنلاین به کار خود ادامه دادند. به همین خاطر مصرف اینترنت و هزینه‌ای که برای آن صرق می‌شد رشد قابل ملاحظه‌ای داشت و این هزینه‌ها برای بسیاری از افراد مشکلات فراوانی را به ارمغان آورد، بسیاری حتی به دلیل عدم توانایی در تامین این هزینه‌های بالا از درس جا ماندند و یا به سختی افتادند.

آذری جهرمی در رابطه با جزئیات اینترنت رایگان افزود: دانشجویان می‌توانند به مدت دو هفته نسبت به فعال سازی 60 گیگابایت اینترنت هدیه خود اقدام کنند. هر چقدر این اقدام سریع‌تر انجام شود، بهتر است؛ چرا که مهلت فعال‌سازی آن تمدید نخواهد شد.

بسیاری از والدین دانش آموزان و یا دانشجویان از این بابت اعتراض کرده و در پی این اعتراضات وزارت ارتباطات تصمیمی را مبنی بر اختصاص اینترنت رایگان به دانشجویان اتخاذ نمود.

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات کشور، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود خبر تخصیص 60 گیگابایت اینترنت به دانشجویان و طلاب را اعلام نمود. مشکلاتی که در ارتباط با رایگان شدن سامانه‌های دانشگاهی وجود داشت عامل اصلی اتخاذ چنین تصمیمی بود. بسیاری از سامانه‌های مربوط به دانشگاه‌های سراسر کشور بر روی سرور ملی نیستند و همین امر موجب می‌شود اطلاعات دقیقی از سوی آن‌ها به وزارت ارتباطات کشور انتقال پیدا نکند؛ بنابراین بسیاری از دانشجویان از رایگان نبودن سامانه دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل هستند، اعتراض کردند. در نهایت تخصیص 60 گیگابایت اینترنت رایگان به هر دانشجو و طلبه، راهی منطقی‌تر و بی‌دردسرتری نسبت به رایگان کردن سامانه‌ها به نظر آمد.


با مراجعه به صفحه مخصوص ثبت نام اینترنت هدیه وزارت و فناوری اطلاعات که از طریق آدرس ictgifts.ir قابل دسترسی است، می‌توانید اینترنت هدیه خود را به مدت 6 ماه فعال کنید. فعال سازی اینترنت بر روی سیم کارت‌های ایرانسل، همراه اول، رایتل و یا اینترنت ثابت صورت می‌گیرد. بنابراین می‌توانید بر اساس نیاز خود هر کدام را که مایل هستید انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تطابق شماره تلفن سیم کارت و شماره ملی که برای آن ثبت شده است جهت احراز هویت دانشجویان الزامی می‌باشد.

به گفته معاون وزیر ارتباطات کشور، با استفاده از اینترنت هدیه‌ای که برای دانشجویان و طلاب در نظر گرفته شده است، هزینه آموزش بیش از 4 میلیون نفر در کشور کاهش پیدا کرده و تمامی اطلاعات و تبادلات سامانه دانشگاه‌های سراسر کشور در بستر اینترنت ملی صورت خواهد گرفت.


منبع: وبلاگ رندباز


همه چیز درباره گلکسی ‌A52 سامسونگ

 


 

 

کمپانی پرطرفدار سامسونگ هر چند وقت یکبار با گوشی‌های میان رده و ارزان قیمت خود بازار موبایل دنیا را هیجان انگیزتر می‌کند. این کمپانی با گوشی‌های ارزان قیمت خود امکان برخورداری از گوشی هوشمند را به اکثر مردم دنیا داده است.

احتمالا چند وقت اخیر درباره‌ی گوشی‌های میان رده‌ی شرکت سامسونگ خبرهایی رو شنیدی، این رندرهایی که تحت عنوان گلکسی  گلکسی A52 5G و گلکسی A72 5G معرفی شدند، در طراحی خود نشانه هایی از مدل گلکسی S21 دارند.

به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ خبرگزاری اندروید سنترال ویژگی‌های فنی و جزئیات کامل‌تری از این گوشی هوشمند میان رده شرکت سامسونگ اعلام نمود. از میان این ویژگی ها می‌توان به:

 

·         پردازنده اسنپدراگون 720G

·         صفحه نمایشگر 6.5 اینچی

·         نرخ تازه سازی 60 هرتز

·         8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی

·         باتری 4500 میلی ‌آمپر ساعتی با فناوری شارژ 25 وات

 

قبل تر خبرهای پراکنده‌ای از این مدل گوشی به گوش می‌رسید اما به تازگی جزییات کاملی از این رندر منتشر شده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از هزینه‌هایی که برای مدل 4G و 5G  گلکسی A52 در کشور ویتنام تعیین شده است، مدل 4G به قیمت 400 دلار و مدل 5G به قیمت 475 دلار به فروش می‌رسد.

 

 

اشاره نمود. ویژگی شگفت انگیز گلکسی A52 5G اما،  دوربین چهارگانه آن در پنل پشتی گوشی است که شامل یک دوربین اصلی  64 مگاپیکسلی، یک دوربین بسیار عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دو دوربین ۵ مگاپیکسلی می‌باشد؛ همچنین بر اساس اخبار فاش شده می‌توان به دوربین جلوی این گوشی که دارای 32 مگاپیکسل است، پی برد. با داشتن این اطلاعات می‌توان دریافت این مدل گوشی نسبت به مدل پیشین خود بهبودی و پیشرفتی در نرخ تازه سازی تجربه نکرده است، اما صفحه نمایشگر 90 هرتز آن یک بهبودی و امتیاز برای این مدل میان رده سامسونگ به شمار می‌رود.

 

شایعه‌هایی  مبنی بر منتشر شدن مدل های 4G و 5G  وجود دارند که احتمالا مدل 5G آن مجهز به پردازنده اسنپدراگون 720G خواهد بود؛ همچنین گفته می‌شود که این مدل از قابلیت صفحه نمایشگر 120 هرتز نیز بهره می‌برد. هرچند که این ویژگی‌ها برای یک گوشی میان رده پیشرفتی چشمگیر به حساب می‌آید، اما هم‌چنان توانایی رقابت با جدیدترین گوشی‌های منتشر شده از سری S کمپانی سامسونگ را نخواهد داشت.

 

منبع: وبلاگ رندباز

 

 

 

آغاز جشنواره نوروزی هواوی به همراه جوایز ارزشمند

 

برند هواوی طی چندسال اخیر به برندی محبوب در دنیا تبدیل شده است. این محبوبیت هوآوی بیشتر به دلیل گوشی‌های هوشمند این برند است که تقریبا قیمتی مناسب و کیفیت بسیار خوبی دارند. هوآوی همچنین در ایران بسیار رواج یافته و امروزه در دست بسیاری از ایرانی‌ها گوشی‌ هوشمند هوآوی دیده می‌شود. به علاوه گوشی‌ هوشمند، این برند محصولات دیگری همچون ساعت هوشمند و لپ تاپ نیز دارد، که آنها نیز طرفداران بسیاری را برای خود دست و پا کرده اند. این شرکت به مناسبت فرا رسیدن عید باستانی نوروز، جوایزی را تدارک دیده است. 


به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ به مناسبت فرا رسیدن نوروز 1400، شرکت هواوی جشنواره‌ای برگزار نموده است که در طی قرعه کشی‌های متعدد به خریداران محصولات هواوی جوایز نفیسی ارائه می‌شود.

 این جشنواره از تاریخ 16 بهمن ماه سال جاری آغاز شده است و تا 30 اسفند ادامه خواهد داشت. طریقه شرکت در این جشنواره بدین شکل است که افراد باید محصولی از برند هواوی را، مانند  گوشی موبایل، ساعت هوشمند، لپ تاپ و یا تبلت، خریداری کنند. با خرید هر محصول امتیازی به آن‌ها تعلق خواهد گرفت و نام‌شان برای قرعه کشی ثبت خواهد شد. در این بازه زمانی، شرکت هواوی 7 قرعه کشی انجام خواهد داد؛ بنابراین هر چقدر بیشتر از محصولات هواوی خرید کنید، در قرعه کشی های بیشتری نیز شرکت خواهید کرد و در نتیجه احتمال برنده شدن‌تان قوی‌تر خواهد بود. بر اساس اخبار منتشر شده از این شرکت چینی، در هر قرعه کشی جوایز بیشتر و نفیس‌تری به شرکت کنندگان تعلق خواهد گرفت. اولین قرعه کشی هواوی در روز 23 بهمن ماه برگزار خواهد شد و پس از آن هر هفته یک قرعه کشی برگزار می شود. آخرین و هیجان انگیزترین قرعه کشی در 16 فروردین سال 1400 خواهد بود.

این برند چینی با داشتن سهم تقریبی 14 درصدی از بازار موبایل جهانی و 10 درصدی از بازار موبایل در ایران، بیشترین میزان واردات گوشی به ایران را بعد از برندهای سامسونگ و شیائومی به خود اختصاص داده است.


 اگر طرفدار محصولات شرکت هواوی هستید و قصد دارید در این قرعه کشی شگفت انگیز شرکت کنید، به صفحه مخصوص ثبت‌نام در وب‌سایت رسمی هواوی در ایران مراجعه کنید و با پر کردن فرم، درخواست خود را برای شرکت در این جشنواره شگفت انگیز ثبت کنید. با خرید هر محصول هواوی، یک امتیاز به شما تعلق می‌گیرد. این بدان معناست که اگر از هر چهار محصول گوشی موبایل، لپ تاپ، تبلت و ساعت هوشمند را خرید کنید، در نهایت صاحب 4 امتیاز خواهید شد و شانس‌ برنده شدن‌ تان را افزایش خواهید داد.

در لیست زیر می‌توانید جوایزی را که هواوی به برندگان قرعه کشی اهداء می‌کند مشاهده کنید:

·  لپ‌تاپ میت بوک D15 برای 7 برنده

·  گوشی پرچم‌دار (فلگ شیپ) P40 Pro برای 14 برنده

·  هدفون ایرپاد FreeBuds 3 برای 28 برنده

·  ساعت هوشمند Watch Fit برای 56 برنده


منبع: وبلاگ رندباز  

ساز قانون


درباره ی قانون

 

 ساز قانون که از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی به ساز سنتور دارد جزء قدیمی ترین ساز های ایران است، و در دسته ی سازهای زهی-زخمه‌ای قرار دارد

این ساز همچنین تاریخچه ی جالبی دارد که در این مقاله به آن می پردازیم

 

.  

.

ساختمان ساز

 

تعداد سیم های ساز قانون از 68 تا 84 متغیر است که از روده ی  گوسفند یا نوعی نایلون درست شده،جالب است بدانید که هر سه سیم قانون هم صدا کوک میشوند و یک  صوت تولید میکنند. به همین جهت داریم:

تعداد وسعت=تعداد سیم/3

سمت راست ساز که اندازه  تقریبی اش 40 سانتی متر است به طور قائم قرار دارد به 5 خانه ی هم اندازه تقسیم شده است که روی آن ها را با پوست می پوشانند.

و اما سمت چپ نوازنده که اهمیت زیادی در صدای تولیدی دارد، زیرا در محلی که سیم ها به گوشی وصل میشوند، به ازای هر سه سیم 16 کلید وجود دارد که نوازنده با استفاده از این کلیدها میتواند صدای ساز را به دلخواه زیر و بم کند.

لازم است در این قسمت بگوییم که سازندگان مصری از بهترین سازندگان این ساز در  جهان هستند

 

 

 

 تاریخچه ی ساز

 

ساز قانون اصالتی ایرانی داشته دارد، اما پس از اسلام این ساز وارد موسیقی عرب نیز شد. این ساز تا دوران صفویه در ایران بسیار رایج بود اما پس از حمله‌ی افغان ها به ایران و سقوط امپراطوری صفوی، مانند بسیاری از دیگر سازها و جلوه‌های هنری، این ساز نیز به فراموشی سپرد شد. 

قدیمی ترین سندی را که می‌توان به این ساز نسبت داد، کتاب موسیقی الکبیر فارابی است. فارابی در این کتاب با بررسی دقیق سازهای رایج زمان خود، اسناد ارزشمندی را درباره‌ی سازهای مختلف به یادگار گذاشته است

.

 

اجزای ساز قانون

 

جعبهٔ ذوزنقه شکل ساخته شده از چوب

 

پرده گردان: کلیدهای کوچک و متحرک که در سمت چپ ساز بعد از شیطانک نصب شده و باعث تغییر صدا می‌شود.

شیطانک

محل گرهِ سیمها

سیم‌ها

گوشی

خرک

پایهٔ خرک

شبکه‌های صوتی

صفحهٔ رو

صفحهٔ زیر

ضلع کوچک

ضلع بزرگ

پوست

حلقه‌های مضراب

مضراب

کلید کوک

 

انواع 

 

به طور کلی یک ما یک نوع ساز قانون داریم که در کشورهای مختلف با وسعت های مختلف  شناخته و نواخته میشود.برای مثال:

قانون های مصری:26 صدایی

قانون های ترکیه:24و25 صدایی

قانون های ارمنی:22 صدایی

قانون های ایرانی:27 صدایی

 

کوک

 

کوک این ساز از طریق 26 گوشه ی سمت چپ امکان پذیر است.

 

زخمه یا مضراب

 

مضراب که ضروری ترین ابزار برای نواختن قانون هست ، از دو حلقهٔ فلزی از جنس نقره، ورشو، برنج و… که پهن و مدور می باشد ،تشکیل شده، مضراب هایی که داخل حلقه قرار می‌گیرد از شاخ گاو، گوزن، بز کوهی و…درست شده اند.

 

طریقه نواختن

جالب است که بدانید در نواختن قانون علاوه بر طریقه ی نواختن ، طریقه ی نشستن نیز حائز اهمیت است، یعنی در حالت نوازندگی اعضاء بدن باید  به شکل خاصی قرار گیرند که در اینجا ما چند مورد را ذکر میکنیم:

کمر کاملا صاف باشد.

زاویه بین ساعد و بازو قائم باشد.

دست‌ها روی سیم‌ها تکیه نکند.

آرنج‌ها درون بدن قرار گیرند.

 

منبع:بلاگ ماژورین 


تخفیف ویژه‌ی همراه اول برای خرید سیم کارت‌های دائمی


به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ اپراتور همراه اول فروش ویژه سیم کارت‌های دائمی خود را آغاز کرده و در کنار آن خدمات دیگری را برای مشترکان درنظر گرفته است. این سیم کارت‌ها با 40 درصد تخفیف و به مبلغ 100 هزار تومان به فروش می رسد. این طرح که بسته «خوش آمد» همراه اول نامیده می‌شود، 30 گیگابایت اینترنت رایگان نیز به خریداران ارائه می‌دهد. با استفاده از این بسته، نه تنها می‌توانید از تخفیف و اینترنت رایگان آن بهره‌مند شوید، بلکه به مدت 6 ماه از 50 درصد تخفیف مکالمه درون شبکه‌ای و 100 پیامک (انگلیسی و فارسی) رایگان ماهیانه نیز برخوردار خواهید شد.

اپراتور همراه اول را در ایران می‌توان بدون شک یکی از بزرگترین‌های خدمات همراه دانست، این اپراتور قدیمی و با سابقه همواره با ارائه‌ی خدمات بی‌نظیر به مشترکین خود، سعی در جلب رضایت آنها داشته و در این امر تا حد زیادی موفق نیز عمل کرده است. این اپراتور امسال و به مناسبت دهه فجر طرحی را مبنی بر ارائه‌ی تخفیف بر روی سیم کارت‌های دائمی خود ارائه کرده. این سیم کارت های دائمی علاوه بر تخفیف در نظر گرفته شده از سوی همراه اول، دارای جوایز و طرح‌های اضافه‌ی دیگری نیز می‌باشند. 

افرادی که مایل هستند سیم کارت‌ دائمی همراه اول را به همراه خدمات آن دریافت کنند، می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر و نقاط فروش خدمات همراه اول یا فروشگاه آنلاین این اپراتور برای خرید سیم کارت دلخواه خود اقدام نمایند. بسته 30 گیگابایت اینترنت رایگان، از زمان خرید بسته به صورت خودکار فعال خواهد شد و مشترک تا یک ماه می‌تواند از آن استفاده کند. امکان خرید و استفاده از بسته‌های اینترنتی دیگر هم‌زمان با این بسته نیز وجود دارد. مکالمه نیم‌بها و 100 پیامک رایگان درون شبکه‌ای نیز از زمان خرید سیم کارت فعال شده و تا 180 روز (6 ماه) بعد اعتبار خواهد داشت. قابل ذکر است این دو خدمات همانند اینترنت رایگان، هم زمان با سایر بسته‌های مربوطه مانند بسته‌های مکالمه مدار فیروزه‌ای، هدیه تولد، شتاب در پرداخت، مکالمه همراهی و همچنین بسته پیامک همراهی و یا سایر بسته های پیامک قابل فعال سازی هستند. البته نمی‌توان بسته مکالمه نیم بها را همراه با طرح‌های تخفیف 399 و 299 فعال نمود. چنانچه مایل هستید از 50 درصد تخفیف مکالمه و 100 پیامک رایگان همراه اول بهره‌مند شوید، کافیست کد دستوری *1000*30# را شماره گیری کنید و یا از طریق اپلیکیشن همراه من اقدام نمایید.


نکته قابل ذکر درباره این طرح و فروش ویژه همراه اول این است که طرح‌های قسطی، سیم کارت های سازمانی و ... امکان استفاده از این طرح را ندارند و طبق قیمت تعیین شده قبلی به فروش می‌رسند.


منبع: وبلاگ رندباز