Arctict Monkey

share daily news

Arctict Monkey

share daily news

شارژ فوق العاده همراه اول

شارژ سیم کارت های اعتباری و یا افزایش اعتبار سیم کارت از جمله دغدغه های کاربران این خطوط می باشد که همواره از سوی اپراتورها مورد توجه قرار گرفته و آنها را بر آن داشته تا با ارائه طرح ها و روش های متنوع رفاه حال بیشتر مشترکین خود را فراهم نمایند.

شرکت ارتباطات سیار ایران به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور فعال در کشور در راستای افزایش رضایتمندی مشترکین خود، علاوه بر امکان شارژ سیم کارت به صورت عادی، سرویس شارژ فوق العاده همراه اول را نیز ارائه نموده است که بر اساس آن علاوه بر مبلغ شارژ؛ شارژ هدیه نیز به کاربر تعلق می گیرد.

 

در حالت عادی، همه کاربران سیم کارت های اعتباری می توانند با خرید شارژ به صورت آنلاین و یا درگاه های ارتباطی همراه اول نسبت به شارژ سیم کارت خود اقدام نمایند ولی شارژ فوق العاده از آن دست خدماتی به شمار می آید که از طرف اپراتور، افزون بر میزان شارژ خریداری شده ارائه می گردد و و بر اساس آن مشترکین می توانند علاوه بر مبلغ اصلی شارژ، تا 30 درصد شارژ بیشتر به عنوان هدیه دریافت کنند.

 البته تخصیص مبلغی به عنوان شارژ اضافه تنها تفاوت بین شارژ عادی و شارژ فوق العاده سیم کارت اعتباری همراه اول نبوده و شارژ فوق العاده از محدودیت زمانی برای استفاده نیز برخوردار می باشد که بر اساس آن کاربر باید در بازه زمانی از پیش تعیین شده نسبت به مصرف کل شارژ اقدام نماید وگرنه در صورت تمام شدن بازه زمانی، کل شارژ از دست خواهد رفت.

در طرح شارژ فوق العاده، همراه اول مبلغ شارژ، مبلغ شارژ هدیه و مدت زمان اعتبار کل شارژ به شرح ذیل می باشد:

 

مبلغ شارژ

مبلغ شارژ هدیه

مبلغ کل شارژ

مدت اعتبار مبلغ کل شارژ ( روز )

50,000 ریال

50,000 ریال

550,000 ریال

5 روز

100,000 ریال

150,000 ریال

115,000 ریال

7 روز

200,000 ریال

50,000 ریال

250,000 ریال

15 روز

500,000 ریال

150,000 ریال

650,000 ریال

20 روز

1,000,000 ریال

350,000 ریال

1,350,000 ریال

30 روز

 

لازم است کاربران در هنگام استفاده از شارژ فوق العاده به موارد ذیل توجه نمایند:

 

1. منقضی شدن اعتبار شارژ فقط مختص شارژ افزایش پیدا کرده از طریق شارژ فوق العاده می باشد و شارژی که قبل یا بعد از آن انجام شده است، مشمول انقضای زمانی ذکر شده در جدول نمی باشد. به عبارت دیگر مدت اعتبار قید شده در بالا، شامل میزان کل شارژ ( شارژ اصلی + شارژ هدیه ) می باشد و پس از اتمام مدت زمان اعتبار، شارژ اصلی بعلاوه شارژ هدیه منقضی خواهد شد.

 

2. مشترکین سیم کارت های اعتباری همراه اول می توانند از شارژ هدیه این طرح برای مکالمات داخل شبکه ( همراه اول و تلفن ثابت )، پیامک و دیتای تعرفه آزاد استفاده کنند، ولی امکان خرید بسته با استفاده از این شارژ برای کاربر وجود ندارد.

 

3. امکان انتقال اعتبار با شارژ فوق العاده امکان پذیر نمی باشد.

 

بنابراین مشترکین اعتباری همراه اول می توانند با شماره گیری کد دستوری  #12 * 1*   ( ستاره 1 ستاره 12 مربع) نسبت به فعال سازی این شارژ اقدام نمایند.

کد دستوری  # 11* 140 *  ( ستاره 140 ستاره 11 مربع ) برای استعلام و کد دستوری  # 122 * 1 *   ( ستاره 1 ستاره 122 مربع )  نیز برای راهنمایی در اختیار کاربران قرار خواهد داشت.

 

اپراتور همراه اول که در حال حاضر از بیشترین تعداد مشترک در کشور برخوردار می باشد؛ طرح ها و خدمات متنوعی برای مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول  و سیم کارت اعتباری همراه اول خود در نظر گرفته که با تعرفه های نسبتا مناسب و تخفیف های ویژه در اختیار آنها قرار می دهد، بنابراین مشترکین می توانند در صورت تمایل با مراجعه به وب سایت این اپراتور از نحوه ی ارائه این خدمات آگاهی پیدا کرده و در صورت تمایل از آنها بهره مند گردند.

منبع: وبلاگ رندباز

سیم کارت های 0912، سرمایه ای مطمئن برای صاحبان مشاغل

سیم کارت 0912 یکی از اولین های بازار سیم کارت ایران است که با گذشت سه دهه همچنان پرطرفدار و با ارزش می باشد. اپراتور همراه اول به عنوان اولین و قدیمی ترین اپراتور فعال در کشور، از همان روزهای آغازین، سیم کارت های خود را به صورت استانی عرضه نموده و هر پیش شماره ای اختصاص به یک منطقه ی مشخص داشت.

 

همزمان با فروش سیم کارت های 0912 که مختص استان های تهران ( در آن زمان استان البرز هم جزء استان تهران محسوب می شد)، قم، سمنان، قزوین و زنجان بود، سیم کارت های دیگر اپراتور همراه اول نیز در دسترس متقاضیان قرار می گرفت، ولی از همان دوران افراد ترجیح می دادند که از پیش شماره 0912 که به نوعی بیانگر پایتخت نشینی بود، استفاده نمایند. حتی با وجود آن که در آن روزها هنوز طرح یکسان سازی هزینه ها، اجرا نشده بود و افراد در صورتی که از سیم کارت های همراه اول در استانی به غیر از استان مربوط به پیش شماره استفاده می کردند، مجبور بودند هزینه ی جابجایی بپردازند، باز هم استفاده از سیم کارت 0912 خصوصا در بین صاحبان مشاغل بسیار رایج بود.

 

این روزها که تقریبا سیم کارت 0912 به پایان رسیده، عطش استفاده از این سیم کارت همچنان در بازار ایران وجود داشته و افراد حاضرند حتی به قیمت های گزاف مالک یک سیم کارت 0912 شوند. قطعا هر کسی بنا به دلیلی یک سیم کارت می خرد و این دلیل می تواند از برقراری یک ارتباط ساده تا اهداف تجاری را شامل شود، ولی در این بین آنچه که باعث می شود بازار خرید و فروش سیم کارت همواره داغ باشد، اهداف فرعی مانند سرمایه گذاری در این بازار می باشد.

 

سیم کارت های موجود در بازار به دو دسته ی کلی سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول تقسیم می شوند که سیم کارت های اعتباری نسبت به سیم کارت های دائمی از اعتبار و ارزش ریالی کمتری برخوردار هستند. از بین سیم کارتهای دائمی فعال در کشور نیز ارزش سیم کارتهای دائمی همراه اول بیشتر از سیم کارت های دائمی ایرانسل می باشد. ولی آنچه که باعث رونق بازار سیم کارت در ایران می شود، پیش شماره محبوب و پر طرفدار 0912 است که کمتر کسی پیدا می شود که برای سرمایه گذاری به دنبال خرید این پیش شماره نباشد.

 

قیمت سیم کارت های 0912 از همان روزهای آغاز عرضه ی سیم کارت بسیار بیشتر از سیم کارت های دائمی دیگر همراه اول بود و این اختلاف قیمت به مسائل مختلفی مربوط می شد. به عنوان مثال ارائه ی پیش شماره 0912  برای صاحبان کسب و کار این پیام را به مخاطب القا می کند که این شماره برای ارتباط با شخص و کسب وکار در پایتخت استفاده می شود و همین موضوع به نوعی باعث اعتبار به آن حرفه می گردد.

این موضوع در ابتدا باعث رونق گرفتن بازار خرید و فروش سیم کارت های 0912 گردید ولی در دراز مدت که تناسب بین عرضه و تقاضا از بین رفت باعث گران تر شدن این شماره ها شد. به طوری که امروزه به دلیل عدم فروش سیم کارت هایی با کد یک تا سه، این سیم کارت ها با قیمت هایی گزاف در بازار به فروش می رسند. البته تمام شدن عرضه ی سیم کارت 0912 نیز بر این افزایش قیمت تاثیر بسیار زیادی داشته است. البته در حال حاضر تقریبا همه ی سیم کارت های 0912 ( پیش شماره 1 تا 9) گران هستند، ولی از آنجا که پیش شماره های 1 تا 3 قدیمی تر هستند و برای کسب و کار مناسب ترند، این شماره ها گرانتر هستند.

 

در بازار خرید و فروش سیم کارت آنچه بیشتر از پیش شماره های دیگر ارزش سرمایه گذاری را دارد، شماره های رند 0912 می باشد. ارزش شماره های رند در گام نخست به دلیل تاثیر آن بر اعتبار شخص می باشد و در گام بعدی باعث رونق کسب و کار افراد می گردد، به همین خاطر تقریبا همه تاجران و مدیرانی که در مسیر پیشرفت قرار دارند، خرید یک سیم کارت با شماره رند را ضروری و واجب می دانند.

به طور کلی مزایای خرید یک سیم کارت رند 0912 برای کسب و کار در موارد زیر خلاصه می شود:

 

   تاکید بر فعالیت در پایتخت

 امکان برقراری ارتباطی سریعتر و آسان تر با مخاطب

 افزایش اعتبار و جایگاه برند کسب و کار یا برند شخصی

    استفاده از مزایای تجملاتی این خطوط

       ماندگاری در حافظه

       حفظ ارزش مالی سیم کارت

 

در سال های اخیر، اخبار خرید و فروش این سیم کارت ها با قیمت های نجومی، باعث شده تا داشتن یک شماره رند 0912 به رویایی دست نیافتنی بدل گردد. البته طرح فروش اقساطی سیم کارت های رند که از سوی وب سایت رند باز در حال اجراست، به عنوان یک راهکار بسیار کارگشا بوده و باعث شده تا بسیاری از صاحبان مشاغل تنها با مراجعه به وب سایت رند باز به آدرس https://www.rondbaz.com/ و انتخاب شماره ی مورد نظر از بین هزاران شماره رند موجود در این وب سایت صاحب یک شماره رند 0912 شدند.

 

در طرح فروش اقساطی رندباز، خریدار بعد از انتخاب شماره، با مالکان سیم کارت تماس گرفته و با پرداخت یک سوم مبلغ سیم کارت به صورت نقدی، قراردادی را با مالک تنظیم کرده که در آن متضمن می گردد تا مابقی مبلغ را به صورت اقساط پرداخت نماید. مبلغ اقساط و تعداد ماهها کاملا توافقی بوده و لازم نیست خریدار برای ضمانت چک و سفته پرداخت نماید. فروشنده نیز موظف است بعد از اتمام اقساط، سیم کارت را به نام خریدار نماید. علاوه بر این رندباز به عنوان یک مرجع تخصصی خرید و فروش سیم کارت، روزانه هزاران بازدید کننده خواهد داشت که همین موضوع تنوع شماره های عرضه شده در این وب سایت را بسیار زیاد کرده است. تنوع شماره ها، تنها مزیت خرید از رند باز نیست و این تنوع به نوعی این بازار را به صورت رقابتی در آورده و قیمت های اعلامی در این وب سایت کاملا واقعی و منطقی می باشد.

بنابراین اگر واقعا قصد خرید سیم کارت رند یا معمولی 0912 را دارید، طرح فروش اقساطی رندباز فرصت مناسبی است برای سیم کارت دار شدن شما. 

منبع:وبلاگ رندباز


سهم اپراتورهای مجازی از بازار سیم کارت کشور چقدر است؟

اپراتور های مجازی یا  MVNO  اپراتور هایی هستند که خدمات خود را با امضای قراردادی جهت استفاده از زیرساخت اپراتورهای دیگر، به مشترکین خود ارائه می دهند. این اپراتورها در اصل از سخت افزارهای اپراتورهای فعال دیگر برای ارائه خدمات نرم افزاری خود استفاده می کنند.

تقریبا بیش از 6 سال از تاریخ اولین مجوز صادر شده برای اپراتورهای مجازی  (MVNO ) جهت حضور در شبکه ی ارتباطی کشور می گذرد. این مجوز که در سال 1394 از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صادر شد، قرار بود سبب گردد تا شرکت هایی مانند شاتل موبایل، سامانتل، آذر تل، آرین تل و ... به عنوان اپراتورهای مجازی سهم قابل قبولی از بازار سیم کارت کشور را تصاحب کنند.

در آن سال ها، علی اصغر عمیدیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وقت اعلام کرده بود تعداد مشترکین شبکه  MVNO کشور در بازه زمانی 10 ساله به دوازده میلیون مشترک خواهد رسید که این عدد بالغ بر 15 درصد مشترکین تلفن همراه در کشور است، اما با گذشت بیش از 6 سال از آن روزها، بررسی ها نشان می دهد که بسیاری از افراد جامعه تنها سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل را به عنوان اپراتور فعال در کشور شناخته و سیم کارت هایشان را به رسمیت می شناسند 

حال موضوع اصلی این است که چرا مردم با واژه ی اپراتور مجازی بیگانه هستند و تنها سه اپراتور حاکم بلامنازع بازار سیم کارت در کشور به شمار می آیند؟ به راستی دلایل اصلی عدم موفقیت اپراتورهای مجازی در طول این سالها چیست؟

شاهین شیرمحمدی، کارشناس شبکه های مخابراتی در پاسخ به این سوال به نکات قابل توجهی اشاره می کند و می گوید: "زمانی که سیم کارت های  MVNO  اجازه فعالیت در کشور گرفتند، این بازار اشباع شده بود و دیگر ظرفیتی برای ورود اپراتور جدید وجود نداشت. حتی سال ها قبل از آن نیز این بازار توسط دو اپراتور بزرگ کشور یعنی همراه اول و ایرانسل تصاحب شده بود. اپراتور رایتل نیز جای چندانی در این بازار نداشت. با توجه به وابستگی آن به دولت و سازمان تامین اجتماعی اما توانست سهمی هر چند ناچیز را به خود اختصاص دهد. حالا حدود سه درصد از این بازار را به خود اختصاص داده است."

البته در آن روزها هدف اصلی حضور اپراتورهای مجازی، ایجاد فضای رقابتی و پویا اعلام شده بود تا در نهایت باعث افزایش کیفیت و رضایت مندی کاربران گردد. ولی آنچه که در بازار رخ داد کاملا برعکس بوده و حضور این اپراتورها تقریبا تاثیری در بازار سیم کارت ایران نداشته است.

 

شیر محمدی در ادامه با اشاره به همین موضوع افزود: "یکی از بزرگترین موانعی که باعث جذب نشدن مشترک توسط  MVNO ها شد، نبود فضای رقابتی در این بازار است. به طوری که سیم کارت های جدید هیچ خدمات و مزیت جدیدی نسبت به سیم کارت های قدیمی ندارند و به همین دلیل مشترکان دلیلی برای خرید سیم کارت MVNO  نمی بینند."

به نظر این کارشناس وجود قوانین غیر قابل انعطاف نقش مهمی در بازار رقابتی سیم کارت بازی می کند و دست و پا گیر بودن آنها کار را برای ضعیف ترها سخت تر می کند. شیر محمدی در این باره می گوید: "وجود قوانین دست و پا گیر نیز بر این موضوع تاثیر گذار است. هنگامی که در بحث تعرفه گذاری خدمات، سازمان تنظیم مقررات کف و سقف نرخ ها را تعیین می کند، مسلم است که رقابتی صورت نمی گیرد و بازار در دست قدرتمندان این بخش، یعنی سه اپراتور اصلی قرار می گیرد."

شیرمحمدی اضافه می کند:" از سوی دیگر خدمات جدیدی وجود ندارد که مجوز آن صادر شده باشد و سه اپراتور اصلی آن را ارائه ندهند. در نتیجه مجازی ها نمی توانند سرویس های منحصر بفردی ارائه دهند تا مشترکان را با این هدف جذب خود کنند."

 

این کارشناس ادامه می دهد: "در ابتدای امر بیش از 24 شرکت موفق به دریافت پروانه  MVNO  شدند که هم اکنون کمتر از نیمی از این تعداد، خدمات ارائه می دهند و بیشتر آنها یا از ارائه خدمات در همان ابتدای راه منصرف شدند یا به علت توانایی نداشتن در جذب مشترک، خدمات خود را متوقف کردند. البته بعضی از این اپراتورها توانستن به مرحله ی خدمات دهی برسند. از میان آنها تعدادی به ارائه خدمات منطقه ای و استانی مشغولند و به طور سراسری در کشور خدمات ارائه نمی دهند."

یقینا اپراتورهای مجازی نتوانستند در طول این سالها سهم قابل قبولی از بازار سیم کارت ایران را نصیب خود کنند و موفق باشند. با توجه به این که این اپراتورها خود شبکه ی زیرساختی و فیزیکی نداشته و باید از شبکه ارتباط موبایلی اپراتورهای اصلی و فعال در کشور بهره مند گردند، ضروری است با برنامه ریزی و تامین امکانات لازم؛ زمینه را برای ادامه ی حیات آنها فراهم نمود. در آن صورت این اپراتورها می توانند با ارائه ی خدمات مختلف در بستر فیزیکی اپراتورهای اصلی، هم واسط بین اپراتورهای اصلی و مشترکین شوند و هم با عدم درگیر شدن در لایه های سخت افزاری، تمام تمرکز خود را بر ارائه سرویس های متنوع و با کیفیت به مشترکین خود قرار دهند.

منبع:وبلاگ رندباز

مزیت های خرید سیم کارت رند

همواره از همان روزهای اول حضور سیم کارت در ایران، شماره های رند از جذابیت بالایی در بین مردم برخوردار بودند و همین موضوع باعث شد تا بازار این شماره ها همیشه داغ و پرطرفدار باشند. به طور کلی سیم کارت رند به خطی گفته می شود که در آن عددهای یک شماره تکرار شوند. البته با وجود کلی بودن این تعریف، برخی شماره ها بدون استفاده از قانون تکرار باز هم از سلاست و روانی خاصی برخوردارند و در این گروه قرار می گیرند. به همین خاطر با توجه به گسترده بودن نوع سیم کارت و سلیقه ای بودن شماره های رند، مهمترین تفاوت سیم کارت های رند به نوع رندی شماره برمی گردد که تاثیر بسیار زیادی در تعیین قیمت نهایی سیم کارت هم خواهد داشت.

 

در حال حاضر سیم کارت های رند انواع مختلفی دارند مانند رند آینه ای، رند حروفی، رند ترتیبی، رند تاریخ تولد، رند تکرار پیش شماره، رند پله ای و .... که بهتر است برای شناسایی کامل شماره های رند سری به" سامانه رندباز" بزنید و در آنجا انواع شماره های رند را ببینید و با آنها بیشتر آشنا شوید. سایت رندباز به عنوان بزرگترین مرکز تخصصی خرید و فروش سیم کارت های رند و معمولی، می تواند مرجع مناسبی برای استعلام قیمت و میزان رندی شماره ها باشد.

 

باید بپذیریم در دنیای مدرن امروز سیم کارت رند به خودی خود، از جذابیت های فراوانی برخوردار است و تقریبا همه ی افراد علاقمند به داشتن این شماره می باشند. ولی با این وجود شماره های رند مزایا و کاربردهای فراوان دیگری خصوصا برای صاحبان مشاغل دارند که در اینجا به آن اشاره می کنیم:

 

 

 سیم کارت رند و ماندگاری در حافظه ی مخاطب

 

قطعا اولین و مهمترین مزیت خرید سیم کارت های رند این است که این شماره ها در حافظه مخاطب ماندگار می شوند. سیم کارت رند یا Memorable sim card در دنیا با قابلیت ماندگاری در ذهن شناخته می شوند که این امر به تنهایی یک مزیت بزرگ و ویژه برای صاحبان مشاغل به حساب می آید. برای مثال اگر در جلسه ی کاری به عنوان کارفرما، از دو نفر کارت ویزیت تهیه کنید، قطعا برای سفارش کار به شماره ی رند زنگ می زنید.

بنابراین اگر می خواهید همواره در اولویت باشید، یکی از بهترین راهکارها، خرید یک سیم کارت رند می باشد. این شماره ها از آن جهت که به راحتی حفظ می شوند و تقریبا در حافظه ی همه افراد تا مدت ها باقی می مانند، نیاز به یادداشت ندارند؛ که این موضوع می تواند برای کسانی که خصوصا به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده اند و یا کسب و کارشان در حال رونق گرفتن است؛ حائز اهمیت باشد.

 

 

 تاثیر شماره ی رند بر تصویر سازی از شخصیت

 

ممکن است شما در کسب و کار خود بسیار دقیق و منظم باشید و از قوانین خاصی پیروی کنید، ولی در برخورد اول مشتری اینها را نمی بیند و نمادهای ظاهری و یا محصولات و خدمات شما را می بیند. بنابراین اگر در نگاه اول نمی توانید همه هنر خود را به نمایش بگذارید، بهتر است با توجه به نکات ریز اما مهم؛ تاثیر مثبتی بر مخاطب داشته باشید.

تاثیر سیم کارت رند بر تصویر سازی از شخصیت شما در ذهن مخاطب بسیار زیاد است زیرا یک شماره ی رند نه تنها نشان می دهد که شما به کوچکترین جزئیات مانند شماره تلفن همراه اهمیت می دهید بلکه برایتان متمایز بودن هم مهم است و همیشه می خواهید خاص و منحصر بفرد باشید. القای چنین نکات مثبتی تنها با ارائه ی یک کارت ویزیت، تصویری مثبت و قابل اعتمادی از شما می سازد که تا مدت ها در ذهن کارفرمایان باقی می ماند.

البته تاثیر این شماره بسته به نوع شغل و حرفه ی شما کاملا متفاوت است، مثلا ارائه ی یک شماره رند برای یک جواهر ساز و یا نماینده ی فروش برندهای بزرگ به خوبی پیام لوکس بودن را به مخاطب انتقال می دهد. زیرا مخاطبان شما قطعا افرادی هستند که طرفدار زندگی لاکچری و لوکس هستند و شما باید همواره به آنها نشان دهید که به لوکس بودن و متمایز بودن اهمیت می دهید. ارائه ی شماره رند برای مشاغلی مانند طراحی لباس، طراحی دکوراسیون و... می تواند بیانگر سبک زندگی و نوع انتخاب شما باشد و خیال مشتری را از جانب اهمیت به جزئیات و نظم و دقت راحت کند.

بنابراین فرقی نمی کند که در چه حرفه ای مشغول به کار هستید، یک کارت ویزیت با شماره ی رند بهترین و بیشترین تاثیری را که برای پیشرفت به آن احتیاج دارید، بر روی مخاطب می گذارد.

 

 

 تاثیر سیم کارت رند در برند سازی

 

انتخاب یک شماره رند، اولین گام برای برند سازی است. زیرا بخشی از پروژه ی برند سازی، ایجاد تداعی در ذهن مخاطب است. با توجه به رقابت تنگاتنگی که امروزه در بازار کسب و کار وجود دارد، انتخاب یک شماره رند فرصتی است برای یادآوری برند خود به مخاطب که قطعا تاثیر مستقیم و خوبی بر روی مشتری می گذارد.

بنابراین اگر قصد برند سازی دارید، استفاده از شماره های رند، از جمله اقداماتی است که کمک می کند تا کسب و کار شما قدرت بگیرد و نام شما به راحتی در ذهن مخاطب نقش بندد. شاید کسب و کار امروز شما کوچک باشد، اما اگر می خواهید همواره در مسیر رشد قدم بردارید، از مزایای سیم کارت رند غافل نشوید.

باید بپذیریم که نحوه ی تجارت در دنیای کسب و کار امروز کاملا با سال های قبل فرق کرده است و جذب مشتری به روش های مختلفی مانند تبلیغات مجازی، تراکت ها، بیلبوردها و شبکه های مجازی صورت می پذیرد. در هر کدام از این روش ها، شماره تلفن همراه شما به عنوان پل ارتباطی با مخاطب، نقش اساسی را بازی می کند. سیم کارت رند به مخاطب القا می کند که شما به عنوان یک انسان کمال گرا، به آنها اهمیت داده و شماره ای را برای برقراری ارتباط انتخاب کرده اید که به راحتی در حافظه می ماند.

 

بررسی ها نشان می دهد اعداد و ارقام رند در ذهن افراد واکنش های مثبت ایجاد می کنند و باعث جلب نظر می شود، به همین خاطر برندهایی که از این شماره ها استفاده می کنند، هم چون نگینی در بین رقبا می درخشند و جلب توجه می کنند. استفاده از شماره های رند نه تنها به شما کمک می کند تا در همان گام نخست اعتماد مشتری را جلب کنید بلکه این شماره ها در بازار سیم کارت امروز، به عنوان یک سرمایه مطمئن شناخته می شوند. سرمایه ای که روز به روز با ارزش تر شده و هر زمان که قصد فروش آن را داشته باشید، قطعا قیمتی به مراتب بالاتر از زمان خرید خواهد داشت.

 

البته با توجه به طرح فروش اقساطی سیم کارت رند در وب سایت رندباز، این روزها دیگر خرید یک شماره رند کار سخت و غیر ممکنی نیست، زیرا در صورت تمایل فقط کافی است سری به وب سایت رندباز بزنید و از بین هزاران شماره رند موجود در این وب سایت، شماره دلخواه خود را انتخاب کنید. سپس با پرداخت یک سوم مبلغ سیم کارت و تضمین پرداخت مابقی به صورت اقساط مالک سیم کارت شوید.

 

این شرایط آسان، بدون معرفی ضامن و یا پرداخت چک و سفته فرصتی است که کاملا به نفع صاحبان کسب و کار می باشد و آنها می توانند با بهره مندی از این فرصت، بدون پرداخت مبلغی هنگفت، شرایط شغلی خود را بهبود ببخشند.

البته توجه به این نکته هم الزامی است که قیمت شماره های رند، رنج های متفاوتی داشته و ارتباط مستقیمی بین میزان رندی و قیمت سیم کارت وجود دارد، ولی در رندباز تنوع سیم کارت های رند ارائه شده به قدری بالاست که شما می توانید با هر بودجه ای مالک سیم کارت مورد علاقه تان شوید 

منبع: وبلاگ رندباز


پرسرعت ترین اینترنت مربوط به کدام سیم کارت در ایران می باشد؟

در حال حاضر که سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل برای تصاحب بازار سیم کارت با هم رقابت تنگاتنگی دارند و تلاش می کنند تا با ارائه ی خدمات متنوع و سرویس های مقرون به صرفه، سهم بیشتری از بازار را نصیب خود کنند، شاید آگاهی از نحوه ی ارائه این خدمات بتواند به کاربران در انتخاب بهترین اپراتور کمک کند.

اپراتور همراه اول نخستین و قدیمی ترین اپراتور فعال در کشور است که از سال 72 با هدف ارائه خدمات تماس صوتی تلفن همراه تاسیس شد و اکنون با گذشت نزدیک به سی سال نه تنها بزرگترین شرکت مخابراتی کشور می باشد بلکه از بیشترین تعداد مشترک سیم کارت دائمی نیز برخوردار است.

اپراتور دوم یعنی ایرانسل در سال 85 با هدف عرضه اینترنت همراه به شبکه مخابراتی کشور اضافه شد که در طول این سال ها علاوه بر تلفن همراه، در زمینه اینترنت همراه وایمکس نیز فعالیت می کند. اپراتور ایرانسل در طول این سالها دوشادوش همراه اول، به فعالیت خود ادامه داده و از بیشترین تعداد مشترک سیم کارت اعتباری در کشور برخوردار است.

اپراتور رایتل در سال 89 در حالی واگذاری سیم کارت های خود را شروع کرد که قرار بود علاوه بر ارائه ی نسل سوم تلفن همراه، سرویس مکالمه ی تصویری را هم ارائه کند که این کار عملی نشد و باعث شد تا این اپراتور توان رقابت با اپراتورهای قبلی را نداشته باشد و تنها در زمینه اینترنت نسل سوم پیشرو بماند.

برای مقایسه بین عملکرد این سه اپراتور در مورد سرعت اینترنت، در این متن میزان پوشش دهی و سرعت اینترنت سه اپراتور مورد مقایسه قرار می گیرد:

 

تکنولوژی 4G

 

اپراتور همراه اول، اولین اپراتوری بود که در کشور سرویس های خود را بر پایه ی نسل چهارم تلفن همراه ارائه کرد ولی خیلی زود ایرانسل نیز از این تکنولوژی استفاده نمود و در حال حاضر فرقی نمی کند که از سیم کارت کدام اپراتور استفاده کنید، هر دو اپراتور همراه اول و ایرانسل سرویس های خود را مبتنی بر اینترنت  4G ارائه می کنند. ولی اپراتور رایتل تنها در سطح شهر تهران پوشش دهی شبکه  4G  را به مشترکین خود ارائه می کند.

 

میزان پوشش دهی اینترنت

 

بر اساس اعلام اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل اینترنت نسل 4 در استان تهران پوشش کاملی دارند که بررسی های میدانی نشان می دهد در بعضی از مناطق شهر تهران این ارتباط قدرت بیشتری دارد. البته برای مشترکین رایتل استفاده از این تکنولوژی فقط در سطح شهر تهران امکان پذیر است.

میزان پوشش  اینترنت نسل 4 در سطح کشور کاملا متفاوت می باشد و در جاده ها و بخش های دور افتاده هنوز امکان استفاده از این تکنولوژی وجود ندارد.

 

میزان سرعت اینترنت

 

برای این کار لازم است در شرایط مختلف ایده آل، عادی و سخت در مکان هایی که هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل ورایتل دارای بهترین قدرت سیگنال و پایین ترین ترافیک شبکه اینترنتی هستند، میزان سرعت اینترنت اپراتورها را چک کرد. البته امکان چک کردن در شرایط بدون ترافیک و خط اختصاصی وجود ندارد و باید در ساعاتی که پایین ترین حجم ارتباطات در آن انجام می شود، تست را انجام داد.

 

 نتایج تست سرعت با شرایط ذکر شده به شرح ذیل می باشد:

با توجه به این که میزان پوشش دهی اپراتور همراه اول محدود به استان تهران نمی باشد و تمرکز آن بر روی شهرستان ها ، جاده ها و مناطق کوچک هم وجود دارد، پرسرعت ترین سرویس مربوط به اپراتور همراه اول می باشد. اپراتور ایرانسل در جایگاه دوم قرار میگیرد و به عنوان کم هزینه ترین اپراتور در مقابل ارائه ی خدمات یک شرکت متعادل در خدمات محسوب می شود. ولی رایتل که از تعداد مشترکین و سطح پوشش شبکه پایینی برخوردار است تنها یک شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت همراه است که بدون سرویس مکالمه ی تصویری هیچ امتیاز ویژه ای نسبت به باقی رقبا ندارد.

 

به نظر می رسد با رشد سرعت اینترنت در ایران، اساسا مقایسه بین دو اپراتور اصلی همراه اول و ایرانسل چندان کار مفیدی نیست و فاصله ی این دو رقیب در بسیاری موارد بسیار نامحسوس و ناچیز است. ولی در مورد اپراتور رایتل که تمرکز خود را بر روی اینترنت نسل سوم گذاشته، کاملا شرایط متفاوت می باشد و خدمات این اپراتور در این سطح خوب می باشد. البته اپراتور رایتل در حال حاضر پوشش دهی شبکه  4G را در شهر تهران به کاربران خود عرضه می کند، این در حالی است که اخیرا شبکه 4.5 G  نیز در استان تهران برای کاربران ایرانسل و همراه اول راه اندازی شده است.

با وجود آنچه که گفته شد، سطح رضایتمندی کاربران ایرانی از سرعت اینترنت اپراتورهای همراه در ایران حتی در پایتخت که سرویس دهی متمرکز تری ارائه می شود، در حد نارضایتی ملی است و هم چنان در زمینه سرعت دانلود و یا لود کردن ویدئو در شبکه های مجازی رضایتمندی وجود ندارد. البته اگر بخواهیم دامنه این مقایسه را گسترده تر کرده و سرعت اینترنت ایران را با کشورهای توسعه یافته مقایسه کنیم، سرعت اینترنت در ایران واقعا حرفی برای گفتن در جهان ندارد

منبع:وبلاگ رندباز