Arctict Monkey

share daily news

Arctict Monkey

share daily news

بررسی سرقتی نبودن آیفون دست دوم

برند اپل ، شناخته شده ترین و محبوب ترین برند در دنیا محسوب می شود. گوشی های تولید شده در این شرکت در میان گوشی های شناخته شده موجود در بازار از محیط کاربری جذاب و قیمت بالایی برخوردار هستند.

یکی از اصلی ترین مشخصه های گوشی های آیفون که حتی شرکت اپل نیز به آن معترف است، قیمت بالای آنها می باشد، بنابراین ربوده شدن این گوشی ها همواره بیشتر از گوشی های دیگر بوده است.

این شرکت معتقد است که قیمت بالای محصولاتش، در ازای قابلیت ها و خدماتی است که این تلفن ها ارائه می دهند. مهمترین قابلیت گوشی آیفون امنیت بالای آن بیان شده است؛ قابلیتی که تنها بر روی بروشور و توضیحات گوشی برای جذب مشتری نوشته نشده و در صورت دزدیده شدن گوشی موبایل، امکان قفل یا پاک کردن دادها از راه دور را به کاربر می دهد.

علاوه بر این؛ گوشی های آیفون در سیستم عامل آی او اس مجهز به برنامه find my iphone هستند که در شرایط خاص نسبت به ردیابی دستگاه و شناسایی محل قرار گرفتن آن اقدام می کند. این برنامه قدرتمند که برای پیدا کردن گوشی گمشده حتی در حالت خاموش نیز امکان پذیر می باشد، به صورت پیش فرض در این گوشی وجود داشته و فقط کافیست کاربر آن را فعال کند.

 

راهکار شناخت آیفون سرقتی

 

این روزها که خرید گوشی های دست دوم به خاطر وجود وب سایت ها و اپلیکیشن هایی برای فروش دست دوم کالاها، با صرفه تر و آسانتر است، کلاهبرداری های این حوزه هم روز به روز بیشترمی شود.

هر چند که امنیت بالای گوشی های اپل تا حدی توانسته است میزان سرقت این گوشی ها را کاهش دهد، اما همواره سارقان روش هایی برای فروش آنها در بازار پیدا می کنند و متاسفانه خریداران ناآگاه که اطلاعات کمی در مورد گوشی های اپل دارند، اقدام به خرید گوشی های سرقتی می کنند که قبل از هر چیز سبب بروز دردسرهای فراوانی برای خود می شوند.

قطعا جدا از بحث اخلاقی خرید محصول سرقتی، خیلی از ما دلایل زیادی برای نخریدن یک گوشی آیفون سرقتی  داریم.برای مثال گوشی‌های مسروقه پس از خریداری به هیچ وجه قابل استفاده نیستند چرا که شرکت‌های مخابراتی، آیفون‌هایی که سابقه گم یا سرقت شدن دارند مسدود می‌کنند همچنین:

 

براساس ماده 662 قانون مجازات اسلامی، هر کس آگاهانه اقدام به خرید کالای مسروقه (دزدی) کند به حبس از شش ماه تا سه سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد. در صورتی که شخص مدعی شود از دزدی بودن گوشی مطلع نبوده، قاضی با استناد به قیمت پایین و نبود ملزوماتی چون جعبه گوشی می تواند شخص را به خرید آگاهانه کالای مسروقه محکوم کند.

 

بنابراین برای به وجود نیامدن چنین مشکلاتی قبل از هرچیز لازم است که به هیچکس اعتماد نکرده و شخصا نسبت به اصالت کالایی که قصد خرید آن را دارید، اقدام نمایید.

شرکت اپل برای ایجاد امنیت بیشتر برای محصولات خود از کد IMEI  که مخفف " International Mobile Equipment Identity”  می باشد، استفاده می کند که در هر محصول تک و منحصر بفرد بوده و برای شناسایی کالا در بین میلیون ها محصول دیگر این شرکت در دنیا می باشد.

ساده ترین روش پیدا کردن کد IMEI  بررسی خشاب سیم کارت  می باشد. سپس به وب سایت IMEI pro رفته و کد را وارد کنید، بعد از پشت سر گذاشتن آزمون کپچا، گزینه Check را انتخاب کنید. در صورت سرقتی بودن گوشی، جزئیات در این صفحه که به اپراتورهای جهانی دسترسی دارد، قابل مشاهده است.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 

5 روش تقویت باتری گوشی موبایل

امروزه گوشی های موبایل به عضو بسیار کاربردی و جدانشدنی زندگی روزمره مردم دنیا مبدل شده و یکی از عناصری که بسیار اهمیت دارد باتری این گوشی های موبایل است که عملا بدون آن می توان گفت گوشی هیچگونه کاربردی ندارد.

اما این باتری ها هم به مرور خراب می شوند. از دلایل خراب شدن این باتری ها که از اصلی ترین دلیل خرابی باتری موبایل ها است می توان به بی کیفیت بودن شارژها اشاره کرد. این شارژرهای بی کیفیت به دلیل اینکه اجازه نمی دهند ولتاژ و جریان مناسب شارژ به باتری برسد باعث افت کیفیت آن می شوند. همواره از شارژر های اصلی استفاده کنید، شارژرهایی که مقاومت الکتریکی کمی داشته باشد و اگر باتری گوشیتان فست شارژ است به هیچ عنوان از شارژر های معمولی استفاده نکنید که باعث دوچندان شدن این خرابی می شود. همچنین کابل شارژر هم تاثیر زیادی در این امر دارد و اگر کابل پاره شده یا آسیب دیده باشد، باتری به طور کامل شارژ نمی شود.

برای بالا رفتن طول عمر باتری بهتر است زمانی که گوشی در شارژ است از آن استفاده نشود به دلیل که باعث افزایش دمای باتری می شود و باتری رفته رفته داغ می کند که این باعث آسیب دیدگی سلول های الکترولیتی که در باتری هستند، می شود. همچنین باید دقت شود که زمانی که گوشی در شارژ است این گوشی را در جاهایی که گرم هستند مثل بخاری و یا شوفاژ قرار ندهید.

 

آیا باتری گوشی را اگر کالیبره کنیم تاثیرگذار است؟

 

نحوه کالیبره کردن باتری به اینگونه است که آنقدر با گوشی کار شود تا باتری آن کاملا خالی شده و سپس گوشی خاموش شود. بعد از آن که گوشی خاموش شد، گوشی را به شارژ زده تا کاملا پر شود ولی آیا می توان گفت که این روشی موثر است یا خیر؟

طبق یافته ها تحقیقات علمی باید گفت که خیر. به این دلیل که مکانیزم عمل این باتری هایی که به تازگی در گوشی های جدید رونمایی شده اند و از مدل لیتیوم یونی هستند، بسیار متفاوت است و عملشان از طریق منتقل شدن یون ها صورت می گیرد. یک سری میکروچیپ هایی در این گوشی ها وجود دارد که این عمل هیچ تاثیر بر تقویت باتری گوشی ندارد.

روش خاصی وجود ندارد که بگوییم از راه سخت افزار بشود این باتری ها را تقویت کرد اما یک سری روش های آزمایش شده ای وجود دارند تا بشود با استفاده از آن ها مدت زمان بیشتری از باتری گوشی استفاده نمود.

 

1-پیدا کردن اپلیکیشن هایی که مصرف باتری زیادی دارند

 

بعضی از اپلیکیشن هایی که بر روی گوشی های هوشمند نصب می شوند سهم باتری بیشتری را اشغال می کنند که ممکن است حتی با استفاده نکردن از این اپ ها باتری باز هم مصرف شود که دلیلش این است که این اپ بخشی از پس زمینه را اشغال نموده و به صورت پنهانی در حال فعالیت است. برای جلوگیری از این مصرف بیهوده بهتر است آن اپ متوقف شود و برای اینکه متوجه شود چه برنامه هایی مصرف بالا دارند از طریق مسیر Setting > Battery Menu > Battery Usage آن ها را شناسایی کرده و برای متوقف کردن یا حذف آن برنامه اقدام نمایید که تاثیر خیلی خوبی بر روند حفظ باتری گوشی موبایل دارد.

 

2-کنترل کردن سینک، وای فای، لوکیشن و بلوتوث تلفن همراه

 

توصیه می شود زمانی که به اینترنت نیازی ندارید، برای مصرف کمتر باتری و اشغال نشدن حافظه اینترنت گوشی و یا وای فای آن خاموش باشد. این موضوع برای مواقعی که خارج از منزل هستید بسیار مهم است و باعث می شود که باتری گوشی مصرف نشده و در مواقع ضروری شارژ لازم را داشته باشید.

روشن بودن لوکیشن تلفن همراه هوشمند شما نیز تاثیر منفی بر روی باتری گوشی می گذارد و امروزه برخی از اپ ها، برای فعالیت نیاز به فعال بودن لوکیشن گوشی دارند و باید بعد از تمام شدن کار با آن اپلیکیشن این لوکیشن را غیرفعال نمایید تا مصرف باتری زیاد نشود. قابلیت Auto Sync که در گوشی ها هوشمند دیده می شود نوتیفیکیشن ها را مدیریت می کند که این قابلیت هم در روند مصرف باتری بسیار اثر گذار است و در زمانی که نوتیفیکیشن آنچنان مهمی ندارید برای بهبود مصرف باتری آن را غیرفعال کنید.

 

3-غیرفعال نمودن پیکسل های صفحه

 

‌روشن ماندن صفحه نمایش گوشی باعث مصرف بیش از 70 درصد از باتری می شود و برای حل این موضوع باید روشنایی و نور صفحه نمایش را کم کرده تا مصرف باتری کم شود؛ اما دیگر راهی که پیشنهاد می شود این است که پیکسل های صفحه نمایش را خاموش کنید تا دیگر نیازی به کم کردن نور صفحه نمایش نباشد.

برای خاموش کردن این صفحه نمایش ها راهی که وجود دارد استفاده از نرم افزارهای مخصوص است. روش کار این نرم افزار به اینگونه است که در چیدمان صفحه نمایش یک سری تغییراتی را اعمال می کند تا صفحه هایی که خالی هستند و به کار نمی آیند از بین بروند تا باتری مدت زمان بیشتری را کار کند. این کار تاثیری بر کیفیت صفحه نمایش ندارد تا جایی که می توانید با کیفیت بالا فیلم تماشا کنید بدون آنکه از کیفیت تصویر کاسته شود. از بهترین نرم افزارهای غیرفعال کننده پیکسل که باعث کاهش مصرف باتری می شود می توان به نرم‌افزار‌ر Pixoff اشاره کرد.

 

4-دارک مود باعث کاهش مصرف باتری می شود

 

با عرضه شدن گوشی های هوشمند به بازار هر سال فناوری های جدیدی به این گوشی ها اضافه می شود. یکی از این فناوری ها دارک مود نام دارد که صفحه نمایش تلفن همراه با فعال شدن آن به طور کامل سیاه می شود و از پیکسل کمتری در صفحه نمایش استفاده می کند در نتیجه این استفاده کمتر منجر به کاهش مصرف باتری می گردد. از دلایل اصلی ایجاد این تکنولوژی بر روی گوشی های هوشمند اذیت نشدن چشم کاربران در مکان های تاریک و هنگام شب است.

 

5-غیرفعال کردن افکت ها و انیمیشن های صفحه نمایش

 

یک سری از پس زمینه هایی که برای گوشی های هوشمند فعال هستند حالت انیمیشنی دارند و با افکت هایی باعث جذاب شدن این تصویر زمینه ها برای کاربران می شود اما این تصاویر به شدت بر مصرف باتری اثرگذارند و باید از تنظیم این افکت ها خودداری نمایید.

 

جمع بندی

 

در پایان باید گفت که این روش ها برای درست کردن باتری های خراب موثر نیست، بلکه کمک می کند تا از مصرف بیش از حد باتری جلوگیری نمایید. امروزه امکان تعویض باتری گوشی های هوشمند دیگر وجود ندارد اما در گذشته گوشی هایی که باتری قابل جدا شدن داشتند امکان تعویض باتری در صورت خرابی را دارا بودند.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

سریال کره ای عاشقان ماه

فیلمی از جنس تاریخ کره است. که بعد از آغاز فرمانروایی امپراطور جومونگ است و به اوایل  گوگوریو بر میگرده.سریال های کره ایی باعث شده تا مردم علاقه زیادی به زبان کره ایی پیدا کردنند و در سال های اخیر گروه های موسیقی زیادی در کره به وجود امده که باعث علاقه مندی به زبان کره ایی شده است. و سینما کره هم در سال های اخیر باعث علاقه مندی سایر کشور ها به زبان و فرهنگ و تاریخ کره شدهاست ما در این مقاله بخش هایی از سریال میگم.

ژانر:

تاریخی

عاشقانه

فانتزی

ملودرام

سفر در زمان

نویسنده:

جو یون یانگ

کارگردان:

کیم کیو تائه

بازیگران:

لی جون کی

لی جی یون (نام حرفه ای: آی یو)

کانگ ها نئول

هونگ جونگ هیون

کانگ هان نا

بک هیون

نام جو هیوک

جی سو

کشور سازنده:

کره جنوبی

زبان اصلی:

کره‌ای

محصول:

سال2016

تعداد قسمت‌ها:

20 قسمت + 2 قسمت ویژه

 

عاشقان ماه، یک سریال تلویزیونی کره جنوبی است که بر اساس رمان چینی BuBu JingXin ساخته شده. این سریال از 29 آگوست تا 1 نوامبر 2016 از سیستم پخش سئول (SBS) در روزهای دوشنبه و سه شنبه، ساعت 22:00 در 20 قسمت پخش می‌شد.

این مجموعه به طور متوسط در سراسر کشور کره جنوبی رتبه بندی 7.6% براساس  نیلسن کره و 7.3% بر اساس  TNMS داشته و استقبال از آن پایینتر از حد انتظار بوده است. برعکس، در سطح بین‌المللی عملکرد خوبی داشته و بیش از 1.1 میلیارد بازدید در چین و نیز رتبه بندی بالا در سنگاپور و مالزی داشته است. گزارش شده که هر قسمت این درام بیش از 400 هزار دلار به ایستگاه پخش چینی Youku فروخته شده که مجموعاً بیش از 8 میلیون دلار بوده است.

خلاصه داستان:

هنگامی‌که خورشید گرفتگی کامل اتفاق می‌افتد، گو-ها جین به دوران گذشته، به آغاز سلسله گوریو در کره یعنی در زمان سلطنت پادشاه تائِجو منتقل می‌شود. او در بدن هائِه سو، دختری 16 ساله بیدار می‌شود و خود را در خانه 8 شاهزاده وانگ ووک می‌بیند، در حالیکه عموزاده همسر پادشاه است. او به زودی با چند تن از شاهزاده‌ها دوست می‌شود و با شاهزاده چهارم، وانگ سو که که مطرود سایرین است، دیدار می‌کند. اگرچه او می‌داند که نباید درگیر دسیسه‌های کاخ در مورد جانشینی تاج و تخت شود، اما ناخواسته خودش یک مهره‌ای در این شطرنج می‌شود ....

بازیگران نقش اول:

 

Hong Dong-young در نقش Young Wang So

او در ابتدا به عنوان فردی بیرحم و منزوی در بین شاهزادگان شناخته می‌شد. اطرافیانش هم او را ترسانده و هم درک نمی کنند. او به خاطر هائه سو عوض می‌شود، هائه سو به سرعت متوجه می‌شود که سردی او مثل نقابی برای پنهان کردن دردش است.

Lee Ji-Eun در نقش Go Ha-Jin / Hae Soo

دختری با زندگی دردناک که به گذشته سفر می‌کند. او دختری خوش بین است و تحمل بی عدالتی را ندارد. او اولین کسی است که درد وانگ سو را درک می‌کند و تصمیم می‌گیرد به او کمک کند. هائه در ابتدا تعلق خاطری نسبت به شاهزاده هشتم پیدا می‌کند، اما پس از آن ارتباط آنها تغییر می‌کند.

Kang Ha-Neul در نقش Wang Wook

او مرد مهربانی است که به شدت مراقب افراد اطرافش است. مهربانی او باعث می‌شود هائه به دام عشق او اسیر شود.

Lee Joon-Gi در نقش Wang Soo چهارمین شاهزاده

 

 

بازیگران نقش دوم:

 

Kim San-Ho در نقش Crown Prince Wang Mu

Hong Jong-Hyun در نقش Wang Yo

Yoon Sun-Woo در نقش Wang Won

Byun Baek-Hyun در نقش Wang Eun

Nam Joo-Hyuk در نقش Baek-Ah

Ji Soo در نقشWang Jung   

 

 

مکان‌های فیلمبرداری:

 

فیلمبرداری سریال عاشقان ماه که پنج ماه به طول انجامید، در فوریه 2016 در آتلیه سینمایی Yoseonjeong  و صخره‌های Yoseon-am  در شهرستان یئونگول، استان گنگوون آغاز شد و در ساعات اولیه 1 ژوئیه، هنگامی‌که IU آخرین صحنه از قسمت 20 و لی جون گی در 30 ژوئن آخرین نقش خود را در ایچاون، استان گیونگی اجرا کرد، پایان یافت.

سایر مکان‌ها شامل مرکز فرهنگی  Baekjeو پارک توریستی Ondal در شهرستان  Danyang است. معابد Unjusa و Man-yeonsa در شهرستان هواسون ؛ ساسئونگ آم ارمیتاژ در کوه اوسان در شهرستان گوری؛ باغ Wolhwawon در پارک Hyowon  واقع در در Suwon ؛ آتلیه سینمایی  Seyeonjeong  در جزیره Bogil، دریاچه Cheonjuho  در دره هنر Pocheon، دریاچه  Miryang و دریاچه Ban-gok هستند.

 

اگر بخواهیم 5 اپیزود اول را در یک یا دو جمله بگوییم، شاید بتوان گفت:

قسمت 1: تبدیل شدن گو ها-جین به هائه سو و آشنایی با شاهزاده ها...

قسمت 2: ملاقات وانگ سو با هائه سو...

قسمت 3: وانگ ووک، هائه سو را دلداری می‌دهد، وانگ سو در سونگاک می‌ماند...

قسمت 4: افسردگی وانگ سو، تلاش هائه سو برای نجات یونگ، یک عاشقانه شیرین.

قسمت 5: مرگ میونگ هی

داستان کلی این سریال غیرقابل پیش بینی است و  پس از تمام ماجراها داستان پایان تلخی خواهد داشت.

  

برای یادگیری زبان کره ای به سایت ماژورین مراجعه کنید

منبع: سایت آموزش آنلاین ماژورین

زنگ خطر برای کاربرانی که تنها ازطریق وای‌فای از تبلت خود استفاده می‌کنند

از زمانی که دستور رجیستری گوشی در ایران بالا رفته قاچاق گوشی هم کمتر شده و باعث جمع شدن بعضی از فساد در زمینه نقل و انتقالات گوشی شده است و باعث این شده که تا تبلتها هم از فرایند رجیستری جا نمانند و باعث این شده که  در این حوزه هم اتفاقات مثبتی بی افتد.

با توجه به این که اجرای طرح سامانه شناسایی گوشی تلفن های همراه و تجهیزات دارای سیم کارت یا همان رجیستری توانسته است با ایجاد یک ابزار قدرتمند، به رویه قاچاق چند میلیارد دلاری این بازار پایان دهد، این طرح برای تبلت ها و دیگر تجهیزات سیم کارت خور ( مانند ساعت هوشمند، بارکد اسکنر، مبدل تلفن ثابت به سیار، PDA و هرگونه تجهیزات دارای سیم کارت) به طور رسمی آغاز شده است.

براساس آمار اعلام شده توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اجرای طرح رجیستری که از سال 96 آغاز شده است، بیش از 6 میلیارد دلار از قاچاق تلفن همراه کاسته شده است. ارزش بازار تبلت در ایران نیز بیش از 300 میلیون دلار است که بر اساس آمارهای اعلام شده، تقریبا 80 درصد تبلت ها قاچاق می باشند. این طرح علاوه بر کنترل بازار این امکان را به خریدار می دهد تا پیش از خرید کالا از اصالت برند و نحوه ورود آن به کشور نیز اطمینان یابد.

بر اساس بند ح تبصره 8 قانون بودجه 1400، نمایندگان مجلس، وزارت ارتباطات و فناوری را موظف کردند تا " کلیه تبلت ها، ساعت های هوشمند، بارکدخوان ها و مبدل ارتباطات ثابت به سیار وارداتی و تولید داخل" را در سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات سامانه ای (همتا) ثبت نمایند.

با توجه به آنچه که بیان شد؛ هر کالای سیم کارت خور وارداتی، مشمول طرح رجیستری می شود و خریداران باید کد شناسایی کالا (IMEI) و کد فعال سازی را در سامانه همتا ثبت کنند.

 طرح رجیستری تبلت ها برای برند Lenovo از تاریخ دوم مرداد ماه و سایر برندها از نهم مرداد ماه آغاز می شود و بعد از این تاریخ، تبلت های ثبت نشده شناسایی نخواهند شد.

با اجرای طرح رجیستری برای تبلت ها و دیگر تجهیزات دارای سیم کارت، اپراتورها و سرویس های مخابراتی ، خدماتی از قبیل اینترنت و تماس تنها را برای تجهیزاتی ارائه می کنند که در این سامانه ثبت شده باشند.

با توجه به همه گیری ویروس کرونا و آموزش های مجازی مدارس، بسیاری از دانش آموزان با تبلت بدون سیم کارت به اینترنت متصل می شدند که با اجرای این طرح ، بعد از تاریخ اعلام شده این امر دیگر مقدور نمی باشد و لازم است که وزارت آموزش و پرورش و مدیران شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) از طریق درگاه ها و زیرساخت های ارتباطی خود به کادر آموزش، معلمان و دانش آموزان اطلاع رسانی دقیق نماید.

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کاربران و دانش آموزانی که از طریق شبکه Wifi و بدون استفاده از شبکه اپراتوری به اینترنت متصل می شدند، هشدار داد که تا قبل از تاریخ اعلام شده، سیم کارتی در دستگاه قرار داده و آن را روشن نمایند و نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام کنند و از سرویس گرفتن دستگاه خود اطمینان حاصل کنند.

کاربران برای اطمینان از رویت دستگاه در شبکه اپراتوری از طریق تارنمای همتا به نشانی اینترنتی hamta. Ntsw.ir یا کد دستوری #7777* استعلام کنند و در صورت دریافت پاسخ استعلام " دستگاه رویت شد" از اصالت دستگاه اطمینان حاصل کنند.

طرح اصالت تجهیزات برای ساعت های هوشمند سیم کارت خور از 12 تیرماه و بارکد اسکنر ، مبدل تلفن ثابت به سیار و PDA از 19 تیرماه سال جاری آغاز شده است. لازم به ذکر است که این طرح فقط برای تجهیزاتی که پس از این تاریخ فعال شوند، قابل اجرا است.

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز

 


شیائومی جایگاه دوم در عرضه ی گوشی های هوشمند را تصاحب کرد

گوشی همراه همیشه برای بشر مهم بوده از زمانی که اومده به داخل بازار و مورد استفاده گرفته. در چند سال اخیر تولیدات گوشی به شدت افزایش پیدا کرده و برند های گوشی در تلاش  هستند که سهم بسزایی در مارکت جهانی  داشته باشند و هر کدام سهم هایی از مارکت دارند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت تحقیقاتی Canalys ؛ برند چینی شیائومی، به عنوان دومین شرکت سازنده گوشی های هوشمند جهان در سه ماهه دوم سال 2021 معرفی شده است. این شرکت که در حال حاضر 17 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است، بعد از سامسونگ با سهم 19 درصدی، در جایگاه دوم فروش گوشی های هوشمند جهان قرار گرفته است. اپل با 14 درصد، اوپو و ویو نیز با سهم‌ های 10 درصدی جایگاه های بعدی را در اختیار دارند.

عرضه سالیانه محصولات هر پنج شرکت در سال گذشته افزایش داشته است که بیشترین میزان عرضه، متعلق به غول چینی با 83 درصد، سپس سامسونگ با 15 درصد و اپل تنها یک درصد می‌ باشد. موفقیت چشمگیر این شرکت دلایل مختلفی دارد که در اینجا سعی می شود، بسیار مختصر به آن بپردازیم.

شرکت شیائومی یا پدیده دهه اخیر، به عنوان یکی از تولید کنندگان مطرح گوشی هوشمند، در سال 2010 با هدف طراحی گوشی هوشمند بسیار ارزان قیمت وارد بازار جهانی شد. آنچه که این شرکت را از بقیه متمایز می ‌سازد؛ فلسفه این برند چینی می‌ باشد: ارزان اما با کیفیت

نخستین گوشی هوشمند شیائومی همزمان با آیفون s4 وارد بازار شد. ولی اکنون این شرکت، با گذشت تقریبا 10 سال و کسب عنوان اپل شرق یا اپل چینی، توانسته حتی از این برند نیز پیشی بگیرد. چرا که بر خلاف شرکت اپل گوشی های مقرون به صرفه وارد بازار می کند.

یکی از مهمترین دلایلی که سبب شده گوشی های شیائومی در مقایسه با رقیب نامداری چون سامسونگ هم بازار بهتری داشته باشند، مربوط به کیفیت کارها با قیمت ارزان تر می‌ باشد.

استراتژی فروش شیائومی با استراتژی فروش برندهایی مانند سامسونگ و اپل نیز متفاوت است. مدیر عامل این شرکت معتقد است که قیمت های عرضه شده توسط این برندها متناسب با کیفیت و خدمات محصولاتشان نیست. به همین خاطر این شرکت برخلاف رقبایش حاشیه سود بالایی را برای خودش در نظر نمی‌ گیرد.

بعد از اعمال تحریم‌های هواوی از طرف آمریکا و عدم ارائه سرویس های گوگل در گوشی های این شرکت، درصد رشد این شرکت که حتی در سال 2019 از اپل پیشی گرفته بود، به میزان قابل توجهی کاهش پذیرفت و غول چینی توانست از این باگ ایجاد شده نهایت استفاده را ببرد و آن را متعلق به خود بکند.

 شرکت شیائومی تلاش برای گسترش تجارت خارج از کشور خود در مناطقی از جمله اروپای غربی، آفریقا و آمریکای لاتین را افزایش داده است. ارزش بالا در مقابل بهای پرداختی مقرون به صرفه سبب شده است که این برند در مقایسه با رقبا همواره قیمت مناسب تری و طبیعتا بازار بهتری داشته باشد.

 

 

منبع : سایت خرید و فروش سیم کارت رندباز