Arctict Monkey

share daily news

Arctict Monkey

share daily news

برگزاری دوره های برنامه نویسی در آکادمی ایرانسل

آکادمی ایرانسل در اصل یکی از زیرمجموعه های مهم ایرانسل لبز می باشد که با هدف توسعه جریان آموزشی مهارت محور، توانمند سازی مشتریان، مشارکت در خلق روش های نوین آموزش دیجیتال و عرضه عادلانه آموزش شروع به کار کرد. به بیان دقیق تر اپراتور ایرانسل تلاش کرد تا با استفاده از ظرفیت های زیرساختی موجود در شرکت ایرانسل و منابع انسانی متخصص که سالهاست در این مجموعه فعالیت داشته، آموزش های کاربردی و متنوعی را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در اختیار علاقمندان قرار دهد. آموزش های ارائه شده در این آکادمی به طور کلی به چهار بخش آموزش های تخصصی و نوآورانه، آموزش های مهارت محور، آموزش دیجیتال و آموزش استارت آپ ها و فرایند شتابدهی و ارائه خدمات منتورینگ تقسیم می شوند.

 

با توجه به این که در دنیای امروز، کسب مهارت بسیار مهم تر و با ارزش تر از دانستنی های حفظی می باشد، آموزش برنامه نویسی می تواند یکی از مهم ترین مهارت های مورد نیاز دنیای امروز و آینده کودکان و نوجوانان این مرز و بوم باشد که نه تنها خلاقیت و تعامل اجتماعی را در آنها بهبود می بخشد بلکه مهارت تفکر منطقی و حل مساله را نیز در کودکان و نوجوانان افزایش می دهد. به همین خاطر اپراتور ایرانسل در تلاش است تا با فراهم نمودن فضایی اثربخش و راحت، خلا آموزشی موجود در این حوزه را به شکل مناسب و موثری پر کرده و کودکان و نوجوانان را به یادگیری مهارت های برنامه نویسی علاقمند نماید.

 

در همین راستا آکادمی ایرانسل یک پلتفرم آموزش برنامه نویسی و علوم کامپیوتر طراحی نموده که محتوای این پلتفرم مخصوص دانش آموزان 9 تا 17 سال بوده و به صورت آنلاین برگزار می گردد. نحوه ارائه این محتوای آموزشی به صورت پروژه محور و تعاملی بوده و کلاس ها، ترکیبی از جلسات اختصاصی یک به یک بین دانش آموز و مربی و یا جلسات گروهی هفتگی برگزار می شوند.

در حال حاضر نام و مدت زمان دوره های ارائه شده در اکادمی ایرانسل به شرح ذیل می باشد:

 

نام دوره های برنامه نویسی

طول دوره

تیمبو

3 ماه

اسکرچ

9 ماه

پایتون

9 ماه

 

 

اپراتور ایرانسل به عنوان نخستین ارائه دهنده 5G و رکورد دار سرعت اینترنت در ایران، در سال 98 ایرانسل لبز را با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل با جامعه دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ ها و شرکت های فناور و تامین نیازمندی های بازار ICT تاسیس کرد که بخش های " تحقیق و توسعه، مرکز نوآوری ایرانسل و آکادمی ایرانسل" از جمله بخش های اصلی و مهم آن می باشد.

به نظر می رسد ایرانسل توانسته با راه اندازی این مجموعه، گامی موثر در مسیر گسترش خدمات متنوع و توسعه ی سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال بردارد که با بهره گیری از فناوری برتر در حوزه های مختلف صورت پذیرفته است.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آکادمی ایرانسل و ثبت نام در دوره های آموزشی، به وب سایت این اپراتور به نشانی labs.irancell.ir/p/13598/p مراجعه نمایند. 

منبع: وبلاگ رندباز


روش های مسدود سازی تماس بین الملل در گوشی های هوشمند

در ماه های اخیر؛ با افزایش کلاهبرداری هایی که از طریق تماس با شماره های همراه صورت می گیرد و اعتراضات مردمی صورت گرفته در خصوص این تقلب ها، لزوم ارائه یک راهکار مناسب از سوی رگولاتوری برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بیشتر از همیشه احساس می شود. هر چند که خبرهای شنیده شده در مورد کلاهبرداری از شماره های بین المللی مختص کشور ما نبوده و محدود به این روزهای اخیر نمی باشد؛ ولی بهتر است در این روزها مشترکین بیشتر از همیشه هوشیار و نکته سنج بوده و در زمان پاسخگویی به تماس های بین الملل دقت عمل بیشتری داشته باشند.

در این نوع از کلاهبرداری، فرد کلاهبردار با یک شماره از خارج کشور تماس می گیرد که پاسخگویی به تماس برای دریافت کننده تماس دارای هزینه می باشد و مخاطب تماس به دلیل ناآگاهی از این موضوع متحمل پرداخت هزینه های سنگین و نامتعارف می گردد.

 

محمد امامی، مدیر کل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات در این خصوص می گوید: " متاسفانه سازمان تنظیم مقررات نمی تواند اقدامی جدی در این باره انجام دهد، چرا که این یک معضل جهانی است و ما نیز مانند بقیه کشورها، فقط دریافت کننده تماس هستیم و تماس گیرندگان در کشورهای دیگر هستند."

همان طور که مدیر کل دفتر نظارت اعلام کرده؛ به نظر می رسد پیشگیری از این موضوع تنها بر عهده مشترکین تلفن همراه بوده و آنها باید برای جلوگیری از پرداخت مبالغ نجومی، در زمان دریافت تماس های خارجی هوشیارتر از همیشه عمل کنند. البته از سوی رگولاتوری، اپراتورهای فعال در کشور نیز موظف شدند تا امنیت خاطر مشترکین خود را فراهم نموده و با ارائه راهکارهای مناسب، زمینه را برای برقراری یک ارتباط امن برقرار سازند.

بر این اساس در حال حاضر دو روش برای مقابله با کلاهبرداری های بین المللی وجود دارد:

 

روش اول: عدم پاسخگویی به شماره های مشکوک و ناشناس

در مورد جلوگیری از کلاهبرداری به واسطه تماس های بین الملل، پیمان قره داغی، مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به مشترکین توصیه می کند در زمان پاسخگویی به تماسهای این چنینی، دقت بیشتری داشته باشند. مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده در این مورد توصیه می کند که مشترکان در صورت مشاهده تماس از دست رفته بر روی تلفن همراه خود، حتما به پیش شماره دقت کنند. در صورتی که پیش شماره متعلق به ایران نبود، به هیچ عنوان با آن شماره تماس نگیرند.

بنابراین اگر مشترکین در صورت دریافت تماس با شماره های ناشناس و مشکوک بین المللی، جلوی حس کنجکاوی خود را گرفته و از پاسخگویی به این گونه تماس ها اجتناب نمایند، به راحتی می توانند از اتفاقات و مشکلات بعدی که منجر به درآمدزایی مبدا تماس و تحمیل شدن هزینه های سنگین برای مشترک می گردد؛ جلوگیری نمایند.

 

روش دوم: مسدود سازی تماس های بین الملل

اگر چه عدم پاسخگویی به تماس های خارجی ناشناس می تواند به عنوان یک روش راحت و سریع، بسیار مفید و کاربردی باشد، ولی مشترکین می توانند در صورت تمایل تمامی تماس های ورودی از خارج کشور را بر روی خط خود مسدود کنند. این اتفاق کاملا شبیه مسدود سازی تماس های ورودی و خروجی بین المللی در تلفن های ثابت بوده و در صورت اجرا، دیگر تماسی از خارج کشور با شماره مشترک برقرار نمی شود.

با توجه به این که دو اپراتور برتر تلفن همراه در کشور، راه هایی را برای مسدود سازی تماس های بین الملل در نظر گرفته اند، مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری این اپراتورها می توانند در صورت اطمینان از قطع تماس های بین الملل از روش های ذیل استفاده نمایند:

 

مسدود سازی تماس بین الملل در سیم کارت های همراه اول

سرویس محدودیت مکالمه بین الملل ( تماس های 00 به شماره های خارج از کشور) که اپراتور همراه اول برای کلیه مشترکین خود در نظر گرفته است، به عنوان یک راهکار مناسب برای جلوگیری از سوء استفاده و کلاهبرداری های این چنینی می تواند کارگشای مشترکینی باشد که نیازی به تماس های بین الملل ندارند.

 تمامی مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند با استفاده از کد های دستوری که در جدول ذیل آمده به صورت رایگان نسبت به مسدود سازی تماس های بین الملل خود اقدام نمایند:

 

نوع درخواست

کد دستوری

ایجاد محدودیت مکالمه بین الملل

# 1 * 2922 * 10 *

رفع محدودیت مکالمه بین الملل

# 2 * 2922 * 10 *

اعلام وضعیت محدودیت

# 0 * 2922 * 10 *

دریافت راهنمای سرویس

# 9 * 2922 * 10 *

 

علاوه بر این همراه اول به مشترکین خود هشدار می دهد در صورت مشاهده هرگونه تماس بین الملل از دست رفته، به کد کشور تماس گیرنده توجه نموده و در صورتی که شماره مشکوک یا ناشناس به نظر می رسید، از تماس مجدد با شماره اکیدا خودداری نمایند.

مشترکین سیم کارت دائمی و سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرویس مکالمه بین الملل به وب سایت این اپراتور به آدرس https://mci.ir/international-call مراجعه نمایند.

 

 

 مسدود سازی تماس بین الملل در اپراتور ایرانسل

اپراتور ایرانسل نیز برای جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به واسطه تماس های بین الملل، از شهریور ماه 1395 کدهای دستوری اختصاصی برای مسدود سازی این تماس ها در نظر گرفته که در دسترس کاربران بوده و به آنها کمک می کند تا از سودجویی افراد کلاهبردار پیشگیری نمایند.

به همین منظور مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل، می توانند در صورت تمایل برای مسدود سازی تماس های بین الملل به صورت رایگان از کد دستوری که در جدول زیر آمده استفاده نمایند:

 

نوع درخواست

کد دستوری

مسدود سازی تماس های بین الملل

# 1 * 8 * 1* 555 *

فعال سازی تماس های بین الملل

# 1 * 8 * 1* 555 *

 

 

بر اساس اعلام روابط عمومی ایرانسل، استفاده از کد های دستوری ذکر شده، امکان تماس با خطوط بین المللی را به طور کامل مسدود ساخته و از کلاهبرداری هایی که به شیوه " تماس از دست رفته ناشناخته بین المللی " صورت می پذیرد، جلوگیری می نماید. علاوه بر این توصیه می شود در صورتی که مشترک دریافت کننده تماس بین الملل می باشد، به زمان تماس دقت نموده و در صورتی که بر روی صفحه گوشی به جز کدهای 0098 یا 98+ کد دیگری مشاهده کرد، بلافاصله تماس را قطع نموده و شماره را بررسی نماید.

درست است که بعد از اعلام رگولاتوری اپراتورها تلاش نمودند تا همسو با توسعه تکنولوژی و بسط زیر ساخت های ارتباطی، اقدام به طراحی بسترهای امن برای مشترکین خود نموده و راهکارهای مسدود سازی خطوط بین الملل را پیشنهاد دهند؛ ولی این روش برای مشترکینی که هیچ دوست و آشنایی در خارج از کشور نداشته و مطمئن هستند؛ هیچ تماس بین المللی دریافت نخواهند کرد، مناسب تر و کاربردی تر می باشد.

 در هر صورت، هوشیاری کامل کاربران در زمان پاسخگویی به تماس های خارجی، بهترین و مفید ترین راهکار برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده و کلاهبرداری از طریق تماس ها بین الملل می باشد که نه تنها شرایط را برای کلاهبرداران سخت تر می سازد بلکه فضا را برای برقراری یک ارتباط لذت بخش هموار می سازد.

منبع: وبلاگ رندباز

نحوه تبدیل سیم کارت های اعتباری به دائمی در اپراتور ایرانسل

قطعا همه ی ما باور داریم حضور سیم کارتهای اعتباری ایرانسل درست زمانی که قیمت سیم کارت های دائمی نسبتا بالا بود، به عنوان یک راهکار اساسی، بسیار مفید و کاربردی بود و توانست جان تازه ای به بازار سیم کارت ایران ببخشد. از مهمترین مزایای سیم کارت های اعتباری می توان به قیمت پایین و توانایی مدیریت هزینه ها اشاره کرد که باعث شده از آن زمان تا کنون این سیم کارت ها همچنان پرطرفدار و محبوب باشند. با این وجود افراد زیادی هم هستند که تمایل به خرید سیم کارت های دائمی داشته و صرفا بنا به دلایلی مانند تعویض شماره و دردسرهای مربوط به آن و یا به علت قیمت بالای سیم کارت های دائمی از خرید منصرف می شوند.

به همین خاطر اپراتور ایرانسل شرایط ویژه ای ایجاد نموده که به کاربران سیم کارت های اعتباری این اپراتور این امکان را می دهد تا با صرف کمترین هزینه، به راحتی سیم کارت های اعتباری خود را بدون تغییر شماره به سیم کارت دائمی ایرانسل تبدیل کرده و علاوه بر استفاده از خدمات و سرویس های مخصوص مشترکین دائمی از مزایای این تغییر نیز لذت ببرند.

 

روش های تبدیل سیم کارت اعتباری ایرانسل به دائمی

بر اساس این طرح، مشترکین اعتباری ایرانسل بدون نیاز به خرید سیم کارت جدید، می توانند سیم کارت فعلی خود را بدون دردسر به یک سیم کارت دائمی تبدیل نموده و نوع اشتراک خود را برای همیشه به اشتراک دائم تغییر دهند. پس از تبدیل سیم کارت های اعتباری به دائمی نیز، کلیه مفاد قرارداد مشترکین دائمی ایرانسل بر روابط مابین مشترک و شرکت ایرانسل حاکم خواهد شد.

برای این کار کاربران می توانند از یکی از روش های ذیل استفاده نمایند:

 

1.     استفاده از کد دستوری # 70 *

قطعا شماره گیری کد دستوری می تواند راحت ترین و سریعترین راه تبدیل سیم کارت های اعتباری به دائمی باشد. برای این کار فقط کافی است مشترک، کد دستوری  # 70 * را شماره گیری نموده و در صفحه ای که برایش باز می شود، گزینه تبدیل اعتباری به دائمی را انتخاب نماید و فرایند تبدیل را با پرداخت هزینه تکمیل نماید.

 

2.     استفاده از سوپر اپلیکیشن ایرانسل من و نسخه وب ایرانسل من

یکی از ساده ترین روش ها برای تبدیل سیم کارت، استفاده از اپلیکیشن کاربردی ایرانسل من می باشد که ابتدا لازم است کاربران در گوشی های هوشمند خود " برنامه ایرانسل من " را باز کرده و از منوی سه نقطه سمت راست، گزینه خدمات سیم کارت را انتخاب کنند. سپس  منوی تبدیل سیم کارت به دائمی را انتخاب نموده و با تایید شرایط و ضوابط، مراحل تبدیل را تکمیل کنند.

البته اگر کاربران برنامه ایرانسل من را بر روی تلفن همراه خود ندارند، می توانند از نسخه وب این برنامه استفاده کنند. بنابراین ابتدا وارد" نسخه وب ایرانسل من " شده و پس از وارد کردن شماره تلفن و کد ارسالی از طرف اپراتور ایرانسل؛ وارد برنامه شده و از منوی سمت راست گزینه خدمات سیم کارت و سپس تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی را انتخاب نموده و فرایند تبدیل را تکمیل نمایید.

 

3.     مراجعه به مراکز فروش و خدمات و نمایندگی ها

در این روش مشترک باید با به همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر و سیم کارت فعال به صورت حضوری به مراکز فروش و خدمات و نمایندگی های ایرانسل مراجعه نموده و بعد از تکمیل فرم و پرداخت هزینه تبدیل سیم کارت، مراحل ثبت درخواست را تکمیل نماید.

 

 

هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی

بر اساس اعلام ایرانسل، هزینه تبدیل سیم کارت های اعتباری به دائمی بر اساس قیمت سیم کارت دائمی تعیین می گردد و شما می توانید با شماره گیری کد دستوری  # 70 *  از قیمت اختصاصی سیم کارت خود مطلع شوید. ولی آنچه که مسلم است؛ قیمت اعلامی قطعا از قیمت خرید یک سیم کارت دائمی کمتر خواهد بود.

 

نحوه پرداخت هزینه تبدیل سیم کارت اعتباری

برای پرداخت هزینه، اگر سیم کارت اعتباری مشترک، به اندازه مبلغ اعلامی شارژ داشته باشید، پس از شماره گیری کد یا ثبت درخواست از طریق ایرانسل من، هزینه تبدیل سیم کارت از حساب کاربر کسر می گردد و مراحل ثبت نام تکمیل می گردد، ولی اگر مبلغ اعتبار کافی نباشد، مشترک می تواند هزینه تبدیل را از حساب بانکی خود پرداخت نماید.

البته اگر مبلغ اعتبار سیم کارت مشترک، بیشتر از مقدار مورد نیاز برای تبدیل سیم کارت باشد، باقیمانده اعتبار به حساب سیم کارت دائمی کاربر منتقل شده و می توان از آن برای پرداخت قبض، خرید بسته و موارد دیگر استفاده نماید.

 

مزایای تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی

با تبدیل سیم کارت های اعتباری به دائمی، مشترکین نه تنها دیگر نگران تمام شدن اعتبار خود نیستند بلکه می توانند با مدیریت دقیق و پرداخت به موقع صورت حساب به صورت هر دو ماه یکبار، از یک ارتباط مستمر و پایدار لذت ببرند. علاوه بر این پراتور ایرانسل برای مشترکینی که سیم کارت اعتباری ایرانسل خود را به دائمی تبدیل می کنند، هدایای ویژه ای در نظر گرفته است که به شرح ذیل می باشد:

 

·        20 گیگابایت اینترنت رایگان با اعتبار 6 ماهه

·        900 دقیقه مکالمه رایگان با تمام خطوط داخلی کشور با مدت اعتبار 6 ماهه

·        900 پیامک رایگان به تمامی خطوط داخلی کشور با اعتبار 6 ماهه

·        مکالمه نیم بها با تمام خطوط داخلی به مدت 6 ماه و سقف مجاز 60 هزار تومان

 

البته مشترکین توجه داشته باشند این بسته ها تشویقی بوده و در حال حاضر از سوی اپراتور ایرانسل برای کاربرانی که اقدام به تبدیل سیم کارت خود نمایند، در نظر گرفته شده است. بنابراین، هیچ کدام از این موارد از تکالیف ایرانسل نبوده و این شرکت می تواند هر زمان که تشخیص دهد مقدار این بسته ها و اعتبار آنها را کم یا زیاد نماید و یا حتی از تخصیص آنها به کاربر صرف نظر نماید. در صورت هر نوع تغییر هم؛ حق هیچگونه اعتراض برای کاربر وجود نخواهد داشت.

 

نکات و قوانین تبدیل سیم کارت های اعتباری به دائمی

مزایا و فواید تبدیل سیم کارت های اعتباری به دائمی بر کسی پوشیده نیست، ولی این طرح نیز مانند همه سرویس ها و خدمات ایرانسل از شرایط و قوانین خاصی برخوردار است که پیشنهاد می شود مشترکین قبل از اقدام به این کار نسبت به کلیه این قوانین و نکات، آگاهی کامل داشته باشند:

·        مشترکین سیم کارت اعتباری ایرانسل در صورت تبدیل سیم کارت های اعتباری خود به دائمی، نمی توانند این رویه را به صورت معکوس انجام داده و سیم کارت ایرانسل خود را مجددا به اعتباری تبدیل نماید. ( تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی بازگشت ناپذیر است. )

·        بعد از تبدیل تمام بسته های فعال در سیم کارت اعتباری ( به جز بسته های هدیه) به سیم کارت دائمی منتقل می شود.

·        با تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی، مانده اعتبار سیم کارت اعتباری مشترک و بسته های افزایشی اصلی مثل بسته اینترنت و شارژ شگفت انگیز به حساب دائمی مشترک منتقل می شود. البته شارژ شگفت انگیزی که به صورت هدیه به مشترک تخصیص داده شده باشد، شامل این بخش نمی شود. ( کلیه بسته های شبانه که از حساب اعتباری به سیم کارت دائمی منتقل می شوند صرف نظر از وضعیت پیشین، تنها از ساعت 2 الی 8 صبح قابل استفاده خواهد بود. )

·        بعد از تبدیل سیم کارت اعتباری به دائمی، بسته های رومینگ، بسته های هدیه طرح های تشویقی، بوم و بوم، بسته های ونتوس، اعتبار موجود در کیف پول دیجیتال و بسته های چند کاربره اینترنت همراه به حساب دائمی کاربر منتقل نمی شود.

·        پس از ثبت نهایی درخواست تبدیل سیم کارت، خط اعتباری مشترک تا 24 ساعت بعد به سیم کارت دائمی تبدیل می گردد.

·        نحوه محاسبه هزینه استفاده مشترک از سیم کارت به محض وصول درخواست از سوی ایرانسل به مانند مشترکین دائمی خواهد بود، ولی این تبدیل نیازمند زمان خواهد بود که پس از تکمیل روند به وسیله پیامک به اطلاع مشترک خواهد رسید. در چنین شرایطی امکان دارد هزینه استفاده از اینترنت برای مشترک به صورت آزاد محاسبه گردد؛ بنابراین پیشنهاد می شود برای کاهش هزینه ها مشترک منتظر دریافت پیامک بماند.

·        مشترکین ترابرد شده ای که قصد ترابرد مجدد از شبکه ایرانسل را دارند و در زمان تبدیل سیم کارت اعتباری به سیم کارت دائمی ایرانسل از مزایای تشویقی و هدایای در نظر گرفته شده در این طرح استفاده نموده اند، بر اساس مفاد تبصره 1 ذیل بند 3-5 قرارداد مشترکین دائمی و اعتباری، در صورتی امکان ترابرد خواهند داشت که هزینه های مرتبط با دریافت خدمات فوق را عودت داده باشند.

·        لازم است مشترک در تمامی مراحل ثبت درخواست نهایت دقت و توجه را داشته باشد زیرا در صورت عدم ثبت صحیح اطلاعات مانند کد ملی یا کد پستی، درخواست مشترک از سوی ایرانسل رد شده و سیم کارت مشترک تبدیل نخواهد شد.

 

در نهایت اشاره به این موضوع نیز ضروری است که از لحاظ آنتن دهی و پوشش شبکه تفاوت اساسی بین سیم کارت های اعتباری و دائمی ایرانسل وجود ندارد. اما سیم کارت های دائمی با وجود قیمت بالاتر در هنگام خرید، هزینه تماس و پیامک کمتری داشته و تعرفه خدمات در این نوع سیم کارت به نسبت پایین تر می باشد. بنابراین علاوه بر ارزش و اعتبار سیم کارت های دائمی، استفاده درست از آنها می تواند هزینه های کاربران را در دراز مدت مدیریت نموده و به میزان قابل توجهی کاهش دهد. 

منبع: وبلاگ رندباز

همه آنچه که باید در مورد سیم کارت انارستان بدانید

سبا وجود آنکه نزدیک به سی سال از عرضه اولین سیم کارت های دائمی همراه اول می گذرد، خدمات و سرویس های ارائه شده از سوی این اپراتور، آنقدر مورد توجه کاربران بوده که همراه اول را بر آن داشت تا در راستای رفاه حال مشترکین خود، سیم کارت های اعتباری را نیز عرضه نماید. سیم کارت هایی که شاید در نگاه اول از ارزش و اعتبار سیم کارت های دائمی برخوردار نبوده و به همان اندازه محبوب نباشند. ولی با توجه به این که از نظر آنتن دهی تفاوتی بین سیم کارت اعتباری همراه اول و سیم کارت دائمی همراه اول وجود نداشته و مشترکین اعتباری همراه اول تقریبا از تمامی خدمات و سرویس های این اپراتور بهره مند می گردند، رفته رفته این سیم کارت ها نیز جایگاه ویژه ای در بین کاربران پیدا کرده و معتبر گشتند.

 

از آن زمان تا کنون همراه اول، در دوره های مختلف با در نظر گرفتن نیاز کاربران سیم کارت های متنوعی را طراحی نموده که مخصوص کاربران بخصوصی بوده و آنها می توانند به فراخور حال، از آن بهره مند گردند. یکی از این سیم کارت های اعتباری همراه اول، سیم کارت انارستان می باشد که در این مطلب به آن می پردازیم.

 

 

سیم کارت انارستان چه نوع سیم کارتی است؟

با توجه به گستردگی فضای اینترنت و محتواهایی که در آن وجود دارند، همه والدین نسبت به محتوای مناسب سن کودکان و نوجوانان، دغدغه همیشگی داشته و به دنبال راهکاری برای ایمن ساختن این فضا می باشند. به همین خاطر همراه اول، تلاش نموده است تا با ارائه سیم کارت انارستان محیطی جالب و جذاب را برای ورود و رشد کودکان ایجاد کرده و تا جای ممکن از آسیب ها و فشارهای دنیای بزرگ و پیچیده اینترنت بکاهد.

سیم کارت انارستان در اصل یک سیم کارت اعتباری رایگان همراه اول است که برای کودکان 6 تا 18 ساله ایرانی طراحی شده تا ضمن پاسخگویی به نیازهای مکالمه، پیامک و دیتا، بهره برداری از فضای امن اینترنت پر سرعت نسل چهارم را برای این گروه سنی فراهم آورد.

 

سیم کارت انارستان برخلاف سیم کارت های کودک که معمولا یکی از والدین از طریق کد  USSD امکان دسترسی به مکالمه، پیامک و یا اینترنت کودک را محدود می کند، یک سیم کارت با قابلیت های تعریف شده می باشد که دارای سر شماره اختصاصی کودک و نوجوان بوده و بعد از 18 سالگی فرزند، مالکیت آن به صورت خودکار به فرزند منتقل می شود. بنابراین علاوه بر حفظ شماره، نوع سیم کارت به اعتباری همراه اول تغییر وضعیت یافته و محتوای اینترنت آن نیز به اینترنت معمولی تغییر می یابد.

 

سیم کارت انارستان کاملا مشابه سایر سیم کارت های اعتباری همراه اول بوده و امکان برقراری ارتباط این سیم کارت با سایر اپراتورها و خطوط تلفن ثابت وجود دارد. علاوه بر این امکان ارسال پیامک به سایر اپراتورها، نیز در سیم کارت انارستان وجود دارد. حتی امکان رجیستری کردن گوشی هوشمند نیز برای سیم کارت های انارستانی وجود دارد، البته سیم کارت به نام والد ثبت نام کننده سیم کارت؛ رجیستر خواهد شد.

 

 

سرویس های اختصاصی سیم کارت انارستان

سیم کارت انارستان دارای بسته اختصاصی و محتوای ویژه کودک و نوجوان می باشد که به صورت غیر مستقیم بر دسترسی کاربر نظارت می کند. علاوه بر این سرویس های متنوع دیگری نیز در سیم کارت انارستان با قابلیت رده بندی آنها از سوی والدین وجود دارد که به نمونه هایی از آنها اشاره می کنیم:

 

·        سرویس چی خوبه : این سرویس که با هدف رده بندی خدمات محتوای کودک و نوجوان طراحی شده، امکان انتخاب بهترین بازی و انیمیشن از سوی والدین برای کاربر را فراهم می کند.

·        سرویس نارلیگا: سرویس مسابقات آنلاین انارستان محیطی سالم برای تفریح و سرگرمی کاربران می باشد که نه تنها بازیهای مهیج و سرگرم کننده را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می دهد بلکه تلاش می کند تا رقابت واقعی و آموزنده را نیز به آنها بیاموزد.

·        سرویس نارتون: در این سرویس نرم افزارها و پلتفرم های ارائه محتوای ویدئویی در دسته بندی های مختلف در زمینه انیمیشن وجود دارد.

 

امکان تماس رومینگ در سیم کارت انارستان

در سیم کارت انارستان، امکان تماس رومینگ و بین الملل نیز وجود دارد، بنابراین تماس های مشترکین این سیم کارت هنگام مسافرت به خارج از محدوده جغرافیایی تحت پوشش شبکه اپراتور کشور مبدا، با تعرفه رومینگ و به ازای هر دقیقه 28،600 تومان محاسبه خواهد شد.

 

در مورد تماس های بین الملل و برقراری تماس با خارج از کشور نیز مشترکین انارستانی باید به سایت همراه اول به آدرس http://mci.ir//international-call  مراجعه نمایند و از تعرفه کشور مقصد مطلع گردند، زیرا نرخ تعرفه هر کشوری متفاوت خواهد بود. البته مشترکین توجه داشته باشند به هزینه مکالمات، هزینه یک دقیقه مکالمات شهری ( 89.9 تومان ) بعلاوه 9%  مالیات نیز اضافه می گردد.

 

محدودیت های سیم کارت انارستان

با وجود آن که پیامک های مربوط به کد فعال سازی جهت ثبت نام در اپ های خارجی به سیم کارت های انارستان ارسال می گردد، ولی به خاطر حساسیت سنی کاربران این نوع سیم کارت، محدودیت هایی نیز برایشان وجود دارد. مثلا سیم کارت های انارستان دارای سر شماره اختصاصی 0994 بوده که مخصوص کودک و نوجوان می باشد و پیامک های تبلیغاتی بالک دریافت نمی کنند. علاوه بر این امکان ترابرد پذیری در سیم کارت انارستان به علت ارائه محتوای اختصاصی در این سیم کارت وجود ندارد. امکان تبدیل سیم کارت های انارستان از حالت اعتباری به دائمی نیز مقدور نمی باشد.

 

نحوه انتقال سیم کارت انارستان به یوسیم

قابلیت های سیم کارت های انارستان در بسیاری موارد شبیه سیم کارت های اعتباری می باشد و خدماتی مانند ثبت نام، فعال سازی، قطع سیم کارت، تغییر آدرس، صدور سیم کارت المثنی و تبدیل سیم کارت نسل سوم به یوسیم را می توان در دفاتر همراه اول انجام داد.

البته برای انتقال سیم کارت انارستان به یوسیم کاربران می توانند علاوه بر مراجعه به دفاتر همراه اول از روش های ذیل نیز استفاده نمایند:

 

·        سامانه پیامکی 8962

برای استفاده از سامانه پیامکی، مشترک باید کد پستی آدرس مورد نظر جهت دریافت یوسیم را به سرشماره 8962 ارسال کند. سپس از مرکز تماس شرکت پست با مشترک تماس گرفته می شود و پاکت حاوی سیم کارت یوسیم به صورت رایگان برای مشترک ارسال می گردد.

 

·        تماس از طریق شرکت پست و مخابرات استان

در این روش ابتدا از سوی همراه اول پیامکی با هدف اطلاع رسانی و معرفی شرکت پست به عنوان پیمانکار همراه اول برای مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری که گوشی هوشمند با قابلیت پشتیبانی از شبکه 4G را دارند، ارسال می گردد. سپس از طریق مرکز تماس شرکت پست با مشترک تماس گرفته و بعد از ارائه توضیحات لازم در خصوص چگونگی تعویض رایگان یوسیم و مزایای آن، در صورت تمایل درخواست مشترک را ثبت نموده و پاکت حاوی سیم کارت یوسیم را به آدرس اعلامی مشترک ارسال می نماید. بعد از ارسال سیم کارت یوسیم، از سرشماره همراه اول پیامک تشکر برای مشترک ارسال می گردد.

 

·        مراجعه به فروشگاه ها و دفاتر مشترکین

کاربران می توانند با مراجعه حضوری به دفاتر و فروشگاه های همراه اول جهت تعویض سیم کارت انارستان به یوسیم می اقدام نمایند.

 

نحوه دایورت کردن شماره در سیم کارت انارستان

در سیم کارت های انارستان مانند سایر سیم کارت های اعتباری همراه اول امکان دایورت کردن شماره وجود دارد که برای این کار لازم است؛ کاربر در قسمت تنظیمات یا Settings   گوشی هوشمند، گزینه انتقال تماس یا  call divert را انتخاب نماید. البته کد دستوری *21 * نیز در اختیار مشترکین انارستانی می باشد که کاربران باید مطابق این الگو عمل نمایند:  call # ( شماره ثابت ) *21 * که در این دستورالعمل باید شماره ثابت با کد هر شهر وارد گردد.

 

تعیین تکلیف سیم کارت انارستان در صورت فوت صاحب خط

با در نظر گرفتن این موضوع که معمولا صاحب سیم کارت انارستان یکی از والدین می باشد، در صورت فوت صاحب سیم کارت، دو امکان وجود خواهد داشت:

1. اگر کاربر سیم کارت تنها ورثه متوفی باشد، می تواند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی و ارائه مدارک لازم ( گواهی حصر وراثت، اصل و تصویر شناسنامه، سیم کارت فعال انارستان ) نسبت به تنظیم سند نقل و انتقال اقدام نماید.

2. اگر ورثه بیش از یک نفر باشد

لازم است همه وراث با مراجعه به دفتر خدمات ارتباطی و ارائه مدارک لازم ( گواهی حصر وراثت، اصل و تصویر کارت ملی، سیم کارت فعال، صورتحساب پرداختی آخرین دوره) نسبت به تنظیم سند نقل وانتقال به نام والد دیگر اقدام نمایند.

البته امکان تنظیم وکالت نامه هم وجود دارد که در آن صورت باید همه وراث به یکی از دفاتر رسمی مراجعه نموده و وکالت نامه فروش تنظیم نمایند. سپس وکیل با ارائه مدارک لازم (گواهی حصر وراثت، ارائه اصل وکالت نامه فروش، اصل و تصویر کارت ملی وکیل نماینده، سیم کارت فعال، صورتحساب پرداختی آخرین دوره ) نسبت به تنظیم سند نقل و انتقال به نام والد دیگر اقدام نماید.

 

نحوه پیگیری مزاحمت تلفنی در سیم کارت انارستان

مشترکین انارستانی مانند کلیه مشترکین سیم کارت های اعتباری و دائمی همراه اول در صورت داشتن مزاحم تلفنی می توانند به مراکز تلفن ثابت ( ارائه دهنده خدمات خاص همراه اول در تهران ) و ادارات مشترکین ( سایر استان ها ) مراجعه نموده و با ارائه اصل کارت شناسایی معتبر ( شناسنامه، کارت ملی، پاسپورت، گواهینامه ) و تکمیل فرم مربوطه جهت پیگیری و رفع مزاحمت اقدام نمایند.

کانال  های ارتباطی مشترکین با انارستان از روش های ذیل می باشد:

·        تماس با شماره 02149261000

·        از طریق وب سایت انارستان به آدرس www.anarestan.com

·        کانال اینستاگرام سیم کارت انارستان  @anarestan.com

·        کانال پشتیبان تلگرام سیم کارت انارستان http://t.me/anarestan-products

 

منبع: وبلاگ لول2


از عید قربان تا عید غدیر از اپراتورها عیدی بگیرید!

همزمان با فرارسیدن اعیاد مبارک قربان و غدیر خم، اپراتورهای فعال در کشور بسته های تخفیفی ویژه ای را برای مشترکین خود در نظر گرفته اند که آنها می توانند در صورت تمایل در این ایام نسبت به فعال سازی آنها اقدام نمایند.

با توجه به این که فاصله بین دو عید فرخنده قربان تا غدیر خم، دهه ولایت نامیده می شود، هر ساله اپراتورها با تخصیص بسته های تخفیفی ویژه امکانات خاصی را در اختیار مشترکین خود قرار می دهند. امسال نیز به مناسبت فرارسیدن این ایام مبارک، هدیه های ویژه این اعیاد از سوی اپراتورها این گونه اعلام گردید:

 

v    اپراتور همراه اول

از آنچه که اپراتور همراه اول در طول سال ها فعالیت خود همواره بنا به مناسبت های مختلف ملی و مذهبی، هدایا و بسته های خاصی را برای مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری خود در نظر میگیرد، این بار نیز هم چون روال گذشته در ایام دهه ولایت بسته های تخفیفی ویژه ای را برای آنها تدارک دیده که از 19 تیرماه 1401 مصادف با عید سعید قربان تا 27 تیرماه همزمان با عید غدیر خم در اختیار کاربران قرار می گیرد.

بر اساس گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، کلیه مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول، سیم کارت اعتباری همراه اول و انارستانی همراه اول می توانند در بازه زمانی اعلام شده نسبت به خرید و فعال سازی بسته ترکیبی هدیه ی دهه ولایت اقدام نمایند.

 

بسته ویژه مشترکین دائمی و اعتباری

 بسته ترکیبی ویژه مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول شامل : 2 گیگابایت اینترنت به همراه 200 دقیقه مکالمه درون شبکه و ثابت با اعتبار ده روزه به قیمت تخفیفی 10،000 تومان می باشد که با شماره گیری کد دستوری  # 67 * 100 *  ( ستاره 100 ستاره 67 مربع ) قابل خریداری است.

بنابراین کلیه مشترکین اعتباری و دائمی همراه اول می توانند با شماره گیری کد دستوری # 67 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 67 مربع )  بسته ویژه کمپین را انتخاب نموده و در صورت تایید، بسته مورد نظر را فعال نمایند. استعلام بسته نیز از طریق شماره گیری کد دستوری  # 10 *100 * ( ستاره 100 ستاره 10 مربع )  و اپلیکیشن همراه من امکان پذیر می باشد.

 

بسته ویژه مشترکین انارستان

 بسته ویژه مشترکین انارستانی همراه اول در ایام دهه ولایت شامل:  2 گیگابایت اینترنت به همراه 200 دقیقه مکالمه درون شبکه و ثابت با قیمت تخفیفی 8،500 تومان می باشد که از اعتبار ده روزه برخوردار بوده و از روز یک شنبه 19 تیر ماه لغایت دوشنبه 27 تیر ماه قابل خریداری می باشد. مشترکین انارستانی می توانند با شماره گیری کد دستوری # 6771 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 6771 مربع )  نسبت به فعال سازی این طرح اقدام نمایند.

 

شرایط و قوانین طرح دهه ولایت

·        امکان فعال سازی همزمان این بسته با سایر بسته های مکالمه، اینترنت و ترکیبی همراه اول وجود دارد.

·        این بسته ترکیبی فقط در بازه زمانی 19 تا 27 تیرماه 1401 بر روی درگاه    # 67 * 100 *  ( ستاره 100 ستاره 67 مربع )  وجود داشته و بعد از این بازه از روی درگاه حذف می گردد.

·        امکان فعال سازی همزمان این بسته با خودش وجود ندارد.

·        این بسته ترکیبی قابلیت رزرو شدن ندارد.

·        قیمت اعلامی این بسته بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده می باشد. بنابراین برای مشترکین دائمی، قیمت بسته بعلاوه 9% مالیات به صورت حساب اضافه خواهد شد. برای مشترکین اعتباری نیز در زمان فعال سازی علاه بر قیمت بسته، 9%  به قیمت بسته اضافه شده و از اعتبار مشترک کسر می گردد.

·        با توجه به محدودیت زمانی استفاده از این بسته، در صورت به اتمام رسیدن مدت اعتبار، حجم تمامی المان های آن به پایان می رسد.

·        خرید مجدد بسته پس از اتمام حجم و یا زمان بسته در بازه زمانی اجرای طرح امکان پذیر است.

 

نوع مشترک

درخواست

کد دستوری

مشترکین اعتباری و دائمی

فعال سازی


استعلام
راهنما

# 67 * 100 * 


# 10 *100 *


# 19 * 67 * 100 *

مشترکین انارستان

فعال سازی


استعلام
راهنما

# 6771 * 100 *


# 10 *100 *
# 19 * 667 * 100 *

 

 

کلیه مشترکین همراه اول می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بسته ترکیبی دهه ولایت به پورتال این اپراتور به آدرس www. Mci.ir مراجعه فرمایند.

 

 

v    اپراتور ایرانسل

با فرارسیدن ایام دهه ولایت، اپراتور ایرانسل نیز به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال در کشور، بسته تخفیفی ویژه ای شامل دیتا و مکالمه برای تمامی مشترکین خود در نظر گرفته است که از تاریخ 19 تا 27 تیرماه 1401 مصادف با اعیاد قربان و غدیرخم قابل خریداری و فعال سازی می باشد.

بنا به اعلام روابط عمومی ایرانسل، بسته تخفیفی عید قربان تا عید غدیر این اپراتور شامل: 3 گیگابایت اینترنت به همراه 3 ساعت مکالمه درون شبکه ( ایرانسلی ) با قیمت 12،000 تومان می باشد که از زمان فعال سازی فقط سه روز اعتبار خواهد داشت.

بنابراین مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند با شماره گیری کد دستوری  # 5 *  و یا از طریق سوپر اپلیکیشن ایرانسل من نسبت به فعال سازی این بسته اقدام نمایند. البته علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به پرتال شرکت ایرانسل به آدرس  https://irancell.ir مراجعه نمایند. 

منبع:وبلاگ رندباز