Arctict Monkey

share daily news

Arctict Monkey

share daily news

نحوه انتقال شارژ مشترکین همراه اول به همراه اول

بعد از افزایش قیمت اینترنت در فروردین ماه 1401 که هزینه های مربوط به این بخش را به یکباره با افزایش چشمگیری مواجه ساخت، مدیریت هزینه های اینترنت، به یکی از دغدغه های اصلی کاربران بدل گشت. هرچند که اپراتورها تلاش می کنند تا با ارائه طرح ها و بسته های گوناگون و مقرون به صرفه، اندکی از هزینه های این بخش را کاهش دهند؛ ولی در صورت اتمام بسته و استفاده از اینترنت آزاد، کاربر مجبور به پرداخت هزینه نسبتا زیادی می شود، زیرا با توجه به تفاوت زیاد تعرفه اینترنت آزاد و بسته های مختلف ، استفاده از اینترنت عادی برای کاربران بار مالی زیادی به همراه خواهد داشت که در صورت سهل انگاری می تواند خرج سنگینی را روی دست مشترکین خصوصا مشترکین سیم کارت های دائمی بگذارد.

 

 هرچند که بر اساس مصوبه کمیسیون نظارت مقررات ارتباطات؛ اپراتورها موظف هستند قبل از اتمام اعتبار ( اعتبار حجمی یا زمانی ) و یا در صورت استفاده مشترکان بدون داشتن بسته تشویقی، پایان اعتبار بسته و استفاده از اینترنت تعرفه آزاد را در قالب پیامک به مشترکان اطلاع رسانی کنند، ولی هستند کاربرانی که به دلایل مختلف متضرر شده و مجبور به پرداخت هزینه عادی اینترنت می باشند.

برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی هر سه اپراتور فعال در کشور "طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت " را برای کاربران خود تدارک دیدند تا از این طریق از اعمال تعرفه اینترنت عادی برای مشترکین خود جلوگیری نمایند.

 

خبر امکان قطع مصرف اینترنت با تعرفه آزاد برای مشترکین در سال 99 توسط مدیر کل وقت دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اطلاع رسانی شد:

"از آنجا که یکی از مشکلات همیشگی کاربران تلفن های همراه که گاهی بار مالی زیادی برای آنها تحمیل می کند، قطع نشدن اینترنت همراه بعد از تمام شدن بسته های اینترنتی و مصرف اینترنت به نرخ آزاد است، رگولاتوری با هدف شفاف سازی، مدیریت هزینه ها و جلوگیری از مصرف اینترنت با تعرفه آزاد برای کاربران، اپراتورها را ملزم کرد این کدهای دستوری را ایجاد کنند."

بعد از ابلاغ این مصوبه، کلیه اپراتورها موظف به ایجاد کدهای دستوری و اطلاع رسانی لازم به مشترکین گردیدند. در ادامه به نحوه غیر فعال سازی اینترنت آزاد در اپراتورهای مختلف می پردازیم:

 

 

نحوه غیر فعال سازی اینترنت آزاد در اپراتور همراه اول

 

بر اساس اعلام روابط عمومی اپراتور همراه اول مصرف مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول با نرخ آزاد به ازاء هر کیلو بایت، در سایت های داخلی منتخب 2/0 ریال و در سایر سایت ها 4/0 ریال محاسبه می گردد. این تعرفه برای مشترکین اعتباری به ازاء هر کیلو بایت در سایت های داخلی منتخب 3/0 ریال و در سایر سایت ها 6/0 ریال می باشد.

بنابراین مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول که بسته اینترنت نداشته و تمایل دارند تا مصرف اینترنت به صورت آزاد را نیز غیر فعال سازند؛ می توانند از روش های ذیل استفاده نمایند:

 

1.     استفاده از کد دستوری

در این روش که یکی از سریع ترین و راحت ترین روش های غیر فعال سازی مصرف اینترنت به صورت آزاد می باشد، مشترکین  سیم کارت های دائمی و سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند با شماره گیری کد دستوری # 113 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 113 مربع ) نسبت به این امر اقدام نمایند. پس از شماره گیری کد اعلام شده، پیامی مبنی بر این که " درخواست شما بررسی و نتیجه از طریق پیامک ارسال خواهد شد."  برای مشترک نمایش داده می شود. سپس پیامک دیگری ارسال می گردد که غیر فعال سازی موفق اینترنت تعرفه آزاد ( قطع مصرف آزاد )  را به اطلاع مشترک می رساند.

البته مشترکین می توانند هر گاه که تمایل دارند با شماره گیری کد دستوری # 114 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 114 مربع ) نسبت به وصل مجدد اینترنت تعرفه آزاد اقدام نمایند.

 

2.     استفاده از اپلیکیشن یا نسخه وب همراه من

در این روش لازم است مشترک بعد از وارد شدن به اپلیکیشن همراه من ( My Mci) ، در بخش خدمات، گزینه قطع و وصل تعرفه آزاد را انتخاب نماید. سپس در صفحه جدیدی که برایش باز می گردد، کلید کشویی را در حالت غیر فعال قرار دهد. پس از اتمام کار، پیامکی برای کاربر ارسال می گردد که غیر فعال سازی موفق اینترنت تعرفه آزاد را به اطلاع او می رساند.

در صورتی که مشترک تمایل داشته باشد تا نسبت به وصل مجدد اینترنت تعرفه آزاد اقدام نماید، باید همین مسیر را دوباره طی کرده و کلید کشویی را در حالت فعال قرار دهد. در این صورت نیز مشترک پیامک فعال سازی موفق اینترنت با تعرفه آزاد را دریافت خواهد کرد.

 

 

نحوه غیر فعال سازی مصرف اینترنت آزاد در اپراتور ایرانسل

 

مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل نیز برای قطع مصرف اینترنت آزاد می توانند از روش های زیر استفاده نمایند:

 

1.     استفاده از کد دستوری

این روش که از راحت ترین روش های غیر فعال سازی اینترنت برای مشترکین ایرانسل به شمار می آید، با استفاده از کدهای USSD امکان پذیر است و مشترکین باید کد دستوری # 3 * 2 * 3* 555 *  ( ستاره 555 ستاره 3 ستاره 2 ستاره 3 مربع ) را شماره گیری نمایند، سپس از مشترک خواسته می شود تا با ارسال عدد یک، فعال سازی طرح کنترل مصرف آزاد را تایید نماید. بعد از تایید مشترک، پیامی مبنی بر این که"  درخواست شما برای طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت ثبت و با پیامک فعال می شود"  از سوی اپراتور برای مشترک به نمایش در می آید. سپس پیامک دیگری برای مشترک ارسال می گردد که فعال سازی این طرح را تایید می نماید.

در صورتی که مشترک تمایل دارد تا این طرح را غیر فعال سازد ( مصرف اینترنت به صورت آزاد) می تواند کد دستوری# 4 * 3* 555 ( ستاره 555 ستاره 3 ستاره 4 مربع ) را شماره گیری نماید.

 

2.     استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من

مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند در نسخه وب ایرانسل من ( My Irancell )، گزینه سایر را انتخاب نموده و در بخش طرح کنترل مصرف آزاد، این طرح را فعال نمایند. کاربرانی که از اپلیکیشن ایرانسل من (  My Irancell ) استفاده می کنند نیز باید روی لوگوی ایرانسل زده و سپس روی گزینه پرونده کلیک کرده و طرح کنترل مصرف آزاد را فعال نمایند. در پایان پیامی برای مشترک از سوی اپراتور مبنی بر این که"  درخواست شما ثبت شد. لطفا تا دریافت پیامک فعال سازی منتظر بمانید." برای مشترک ارسال می گردد.

کاربران توجه داشته باشند در صورت فعال سازی طرح محدود سازی ( قطع مصرف آزاد )، گزینه غیر فعال سازی برای مشترک نمایش داده می شود. بنابراین مشترک با انتخاب آن می تواند دوباره از امکان استفاده از اینترنت بدون بسته بهره مند گردد.  البته توجه به این نکته ضروری است که طرح فعال سازی یا غیر فعال سازی کنترل دیتا در ایرانسل محدودیت روزانه داشته و مشترک در هر روز تنها یک بار می تواند مصرف اینترنت آزاد را قطع یا وصل نماید.

 

 

نحوه غیر فعال سازی مصرف اینترنت آزاد در اپراتور رایتل

 

با توجه به قیمت به صرفه مصرف آزاد اینترنت آزاد برای مشترکین اپراتور رایتل، امکان غیر فعال سازی مصرف آزاد اینترنت برای مشترکین رایتل وجود ندارد.

از سال گذشته اینترنت آزاد برای مشترکین رایتل به ازای هر گیگابایت اینترنت 4 هزار تومان در نظر گرفته شده است که در مقایسه با تعرفه اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، تعرفه بسیار مقرون به صرفه ای می باشد و خیال مشترکین این اپراتور را از مصرف اینترنت با تعرفه آزاد راحت می سازد.

با توجه به این که نرخ محاسبه تعرفه اینترنت آزاد برای مشترکین رایتل یک دهم تعرفه دو اپراتور دیگر است، عملا رایتلی ها نیازی به غیر فعال سازی مصرف آزاد دیتا ندارند، ولی در صورت تمایل می توانند از طریق تنظیمات تلفن همراه خود، محدودیتی برای مصرف داده تعیین نمایند تا در صورت عبور از سقف مشخص، مصرف اینترنت سیم کارت به صورت خودکار غیر فعال گردد. البته کاربران اپراتورهای دیگر نیز می توانند از این روش برای مدیریت مصرف اینترنت خود استفاده نمایند.

 

مشترکین کلیه اپراتورها توجه داشته باشند؛ فعال و غیرفعال سازی سرویس مصرف اینترنت آزاد در تمامی اپراتورها کاملا رایگان می باشد و در صورت غیر فعال سازی سرویس تعرفه آزاد، امکان استفاده از اینترنت برای مشترک وجود نداشته و تنها در صورت داشتن بسته با حجم اینترنت می تواند از اینترنت استفاده نماید.

کاربران کلیه اپراتورها در صورت بروز هرگونه مشکل در دریافت این خدمات، می توانند با واحد پشتیبانی اپراتورها تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایند، البته امکان ثبت شکایت در سایت اپراتورها نیز وجود دارد. در صورت عدم رسیدگی و یا دریافت پاسخ مناسب به شکایت ثبت شده، سرشماره 195 مرجع رسیدگی به این مسائل می باشد. 

منبع: وبلاگ رندباز


نحوه انتقال شارژ مشترکین همراه اول به همراه اول

بعد از افزایش قیمت اینترنت در فروردین ماه 1401 که هزینه های مربوط به این بخش را به یکباره با افزایش چشمگیری مواجه ساخت، مدیریت هزینه های اینترنت، به یکی از دغدغه های اصلی کاربران بدل گشت. هرچند که اپراتورها تلاش می کنند تا با ارائه طرح ها و بسته های گوناگون و مقرون به صرفه، اندکی از هزینه های این بخش را کاهش دهند؛ ولی در صورت اتمام بسته و استفاده از اینترنت آزاد، کاربر مجبور به پرداخت هزینه نسبتا زیادی می شود، زیرا با توجه به تفاوت زیاد تعرفه اینترنت آزاد و بسته های مختلف ، استفاده از اینترنت عادی برای کاربران بار مالی زیادی به همراه خواهد داشت که در صورت سهل انگاری می تواند خرج سنگینی را روی دست مشترکین خصوصا مشترکین سیم کارت های دائمی بگذارد.

 

 هرچند که بر اساس مصوبه کمیسیون نظارت مقررات ارتباطات؛ اپراتورها موظف هستند قبل از اتمام اعتبار ( اعتبار حجمی یا زمانی ) و یا در صورت استفاده مشترکان بدون داشتن بسته تشویقی، پایان اعتبار بسته و استفاده از اینترنت تعرفه آزاد را در قالب پیامک به مشترکان اطلاع رسانی کنند، ولی هستند کاربرانی که به دلایل مختلف متضرر شده و مجبور به پرداخت هزینه عادی اینترنت می باشند.

برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی هر سه اپراتور فعال در کشور "طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت " را برای کاربران خود تدارک دیدند تا از این طریق از اعمال تعرفه اینترنت عادی برای مشترکین خود جلوگیری نمایند.

 

خبر امکان قطع مصرف اینترنت با تعرفه آزاد برای مشترکین در سال 99 توسط مدیر کل وقت دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اطلاع رسانی شد:

"از آنجا که یکی از مشکلات همیشگی کاربران تلفن های همراه که گاهی بار مالی زیادی برای آنها تحمیل می کند، قطع نشدن اینترنت همراه بعد از تمام شدن بسته های اینترنتی و مصرف اینترنت به نرخ آزاد است، رگولاتوری با هدف شفاف سازی، مدیریت هزینه ها و جلوگیری از مصرف اینترنت با تعرفه آزاد برای کاربران، اپراتورها را ملزم کرد این کدهای دستوری را ایجاد کنند."

بعد از ابلاغ این مصوبه، کلیه اپراتورها موظف به ایجاد کدهای دستوری و اطلاع رسانی لازم به مشترکین گردیدند. در ادامه به نحوه غیر فعال سازی اینترنت آزاد در اپراتورهای مختلف می پردازیم:

 

 

نحوه غیر فعال سازی اینترنت آزاد در اپراتور همراه اول

 

بر اساس اعلام روابط عمومی اپراتور همراه اول مصرف مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول با نرخ آزاد به ازاء هر کیلو بایت، در سایت های داخلی منتخب 2/0 ریال و در سایر سایت ها 4/0 ریال محاسبه می گردد. این تعرفه برای مشترکین اعتباری به ازاء هر کیلو بایت در سایت های داخلی منتخب 3/0 ریال و در سایر سایت ها 6/0 ریال می باشد.

بنابراین مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول که بسته اینترنت نداشته و تمایل دارند تا مصرف اینترنت به صورت آزاد را نیز غیر فعال سازند؛ می توانند از روش های ذیل استفاده نمایند:

 

1.     استفاده از کد دستوری

در این روش که یکی از سریع ترین و راحت ترین روش های غیر فعال سازی مصرف اینترنت به صورت آزاد می باشد، مشترکین  سیم کارت های دائمی و سیم کارت اعتباری همراه اول می توانند با شماره گیری کد دستوری # 113 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 113 مربع ) نسبت به این امر اقدام نمایند. پس از شماره گیری کد اعلام شده، پیامی مبنی بر این که " درخواست شما بررسی و نتیجه از طریق پیامک ارسال خواهد شد."  برای مشترک نمایش داده می شود. سپس پیامک دیگری ارسال می گردد که غیر فعال سازی موفق اینترنت تعرفه آزاد ( قطع مصرف آزاد )  را به اطلاع مشترک می رساند.

البته مشترکین می توانند هر گاه که تمایل دارند با شماره گیری کد دستوری # 114 * 100 * ( ستاره 100 ستاره 114 مربع ) نسبت به وصل مجدد اینترنت تعرفه آزاد اقدام نمایند.

 

2.     استفاده از اپلیکیشن یا نسخه وب همراه من

در این روش لازم است مشترک بعد از وارد شدن به اپلیکیشن همراه من ( My Mci) ، در بخش خدمات، گزینه قطع و وصل تعرفه آزاد را انتخاب نماید. سپس در صفحه جدیدی که برایش باز می گردد، کلید کشویی را در حالت غیر فعال قرار دهد. پس از اتمام کار، پیامکی برای کاربر ارسال می گردد که غیر فعال سازی موفق اینترنت تعرفه آزاد را به اطلاع او می رساند.

در صورتی که مشترک تمایل داشته باشد تا نسبت به وصل مجدد اینترنت تعرفه آزاد اقدام نماید، باید همین مسیر را دوباره طی کرده و کلید کشویی را در حالت فعال قرار دهد. در این صورت نیز مشترک پیامک فعال سازی موفق اینترنت با تعرفه آزاد را دریافت خواهد کرد.

 

 

نحوه غیر فعال سازی مصرف اینترنت آزاد در اپراتور ایرانسل

 

مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل نیز برای قطع مصرف اینترنت آزاد می توانند از روش های زیر استفاده نمایند:

 

1.     استفاده از کد دستوری

این روش که از راحت ترین روش های غیر فعال سازی اینترنت برای مشترکین ایرانسل به شمار می آید، با استفاده از کدهای USSD امکان پذیر است و مشترکین باید کد دستوری # 3 * 2 * 3* 555 *  ( ستاره 555 ستاره 3 ستاره 2 ستاره 3 مربع ) را شماره گیری نمایند، سپس از مشترک خواسته می شود تا با ارسال عدد یک، فعال سازی طرح کنترل مصرف آزاد را تایید نماید. بعد از تایید مشترک، پیامی مبنی بر این که"  درخواست شما برای طرح کنترل مصرف آزاد اینترنت ثبت و با پیامک فعال می شود"  از سوی اپراتور برای مشترک به نمایش در می آید. سپس پیامک دیگری برای مشترک ارسال می گردد که فعال سازی این طرح را تایید می نماید.

در صورتی که مشترک تمایل دارد تا این طرح را غیر فعال سازد ( مصرف اینترنت به صورت آزاد) می تواند کد دستوری# 4 * 3* 555 ( ستاره 555 ستاره 3 ستاره 4 مربع ) را شماره گیری نماید.

 

2.     استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من

مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری ایرانسل می توانند در نسخه وب ایرانسل من ( My Irancell )، گزینه سایر را انتخاب نموده و در بخش طرح کنترل مصرف آزاد، این طرح را فعال نمایند. کاربرانی که از اپلیکیشن ایرانسل من (  My Irancell ) استفاده می کنند نیز باید روی لوگوی ایرانسل زده و سپس روی گزینه پرونده کلیک کرده و طرح کنترل مصرف آزاد را فعال نمایند. در پایان پیامی برای مشترک از سوی اپراتور مبنی بر این که"  درخواست شما ثبت شد. لطفا تا دریافت پیامک فعال سازی منتظر بمانید." برای مشترک ارسال می گردد.

کاربران توجه داشته باشند در صورت فعال سازی طرح محدود سازی ( قطع مصرف آزاد )، گزینه غیر فعال سازی برای مشترک نمایش داده می شود. بنابراین مشترک با انتخاب آن می تواند دوباره از امکان استفاده از اینترنت بدون بسته بهره مند گردد.  البته توجه به این نکته ضروری است که طرح فعال سازی یا غیر فعال سازی کنترل دیتا در ایرانسل محدودیت روزانه داشته و مشترک در هر روز تنها یک بار می تواند مصرف اینترنت آزاد را قطع یا وصل نماید.

 

 

نحوه غیر فعال سازی مصرف اینترنت آزاد در اپراتور رایتل

 

با توجه به قیمت به صرفه مصرف آزاد اینترنت آزاد برای مشترکین اپراتور رایتل، امکان غیر فعال سازی مصرف آزاد اینترنت برای مشترکین رایتل وجود ندارد.

از سال گذشته اینترنت آزاد برای مشترکین رایتل به ازای هر گیگابایت اینترنت 4 هزار تومان در نظر گرفته شده است که در مقایسه با تعرفه اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، تعرفه بسیار مقرون به صرفه ای می باشد و خیال مشترکین این اپراتور را از مصرف اینترنت با تعرفه آزاد راحت می سازد.

با توجه به این که نرخ محاسبه تعرفه اینترنت آزاد برای مشترکین رایتل یک دهم تعرفه دو اپراتور دیگر است، عملا رایتلی ها نیازی به غیر فعال سازی مصرف آزاد دیتا ندارند، ولی در صورت تمایل می توانند از طریق تنظیمات تلفن همراه خود، محدودیتی برای مصرف داده تعیین نمایند تا در صورت عبور از سقف مشخص، مصرف اینترنت سیم کارت به صورت خودکار غیر فعال گردد. البته کاربران اپراتورهای دیگر نیز می توانند از این روش برای مدیریت مصرف اینترنت خود استفاده نمایند.

 

مشترکین کلیه اپراتورها توجه داشته باشند؛ فعال و غیرفعال سازی سرویس مصرف اینترنت آزاد در تمامی اپراتورها کاملا رایگان می باشد و در صورت غیر فعال سازی سرویس تعرفه آزاد، امکان استفاده از اینترنت برای مشترک وجود نداشته و تنها در صورت داشتن بسته با حجم اینترنت می تواند از اینترنت استفاده نماید.

کاربران کلیه اپراتورها در صورت بروز هرگونه مشکل در دریافت این خدمات، می توانند با واحد پشتیبانی اپراتورها تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایند، البته امکان ثبت شکایت در سایت اپراتورها نیز وجود دارد. در صورت عدم رسیدگی و یا دریافت پاسخ مناسب به شکایت ثبت شده، سرشماره 195 مرجع رسیدگی به این مسائل می باشد. 

منبع: وبلاگ رندباز

سرویس میزبان ایرانسل، تماس از من؛ پرداخت از تو

سرویس میزبان ایرانسل از آن دست طرح های نوآورانه ای است که به مشترکین این امکان را می دهد تا در استفاده از سرویس های صوتی، میزبان مخاطب خود باشند و در شرایط اضطراری هزینه مکالمه را بر عهده بگیرند. به عبارت دیگر در این سرویس؛ مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری اولین اپراتور دیجیتال در کشور می توانند هنگام برقراری تماس با مخاطب خود، میزبان بوده و هزینه ی تماس برقرار شده از سوی مشترک مقصد را تقبل نمایند. 

سرویس میزبان در زمان هایی که کاربران اعتباری ایرانسل شارژ کافی برای برقراری ارتباط نداشته و به صورت اضطراری، نیاز به برقراری تماس با یکی از دوستانشان دارند، بسیار مفید و کاربردی می باشد. زیرا مشترک تنها با شماره گیری یک کد می تواند با مخاطب مورد نظر تماس گرفته و در صورت موافقت او مبنی بر میزبانی تماس، بدون پرداخت هزینه ای با آنها صحبت کند.

برای برقراری ارتباط از طریق سرویس میزبان، مشترکین ایرانسل، می توانند از روش های ذیل استفاده نمایند:

 

 

1.     استفاده از پیش کد 704

 

در این روش، مشترک اعتباری یا دائمی ایرانسل؛ باید شماره مشترکی را که می خواهند هزینه مکالمه را پرداخت کند؛ با پیش کد 704 شماره گیری نماید. پس از آن سیستم با مشترک مورد نظر تماس گرفته و در صورت موافقت او مبنی بر پرداخت هزینه تماس، ارتباط برقرار می شود.

به عنوان مثال اگر شماره مورد نظر شما برای میزبانی شماره 09351111111 باشد، برای استفاده از این سرویس، کافیست با اضافه کردن پیش کد 704 به ابتدای شماره، با شماره 70409351111111 تماس بگیرید. بعد از تماس شما با استفاده از این پیش کد، مخاطب تماس به یک سیستم گویا متصل می گردد و پیغام زیر را دریافت می کند:

"این سرویس میزبان تماس است، در صورت موافقت هزینه آن بر عهده ی شما است، برای موافقت کلید 1 و برای لغو کلید 2 را انتخاب نمایید. "

بنابراین بعد از شنیدن این پیغام، مشترک مورد نظر میتواند در صورت تمایل برای برقراری ارتباط و تقبل هزینه تماس، عدد 1 را شماره گیری نموده؛ در غیر این صورت با شماره گیری عدد 2 ، تماس را قطع نماید.

 

 

2.     استفاده از کد دستوری # شماره مقصد با صفر * 704 *

 

استفاده از کد دستوری هم می تواند یک روش آسان و سریع برای استفاده از سرویس میزبان ایرانسل باشد. به عنوان مثال اگر شماره مقصد 09351111111 می باشد، برای درخواست میزبانی مشترک باید کد را به این صورت شماره گیری نماید:

# 09351111111 * 704 * ، سپس تلفن گویا با فرد مورد نظر تماس گرفته و در صورت موافقت او با برعهده گرفتن هزینه تماس، ارتباط برقرار می شود.

 

شرایط و نکات طرح میزبانی:

·        این سرویس برای کلیه مشترکین اعتباری ایرانسل به صورت پیش فرض فعال می باشد.

·        دریافت کننده و درخواست کننده این سرویس هر دو باید از مشترکین اپراتور ایرانسل باشند.

·        در این سرویس تماس گیرنده ( کاربر مبدا ) می تواند مشترک سیم کارت دائمی ایرانسل یا سیم کارت اعتباری ایرانسل باشد ولی دریافت کننده تماس فقط مشترک اعتباری است.

·        در صورتی که سیم کارت مشترکین دریافت کننده یا درخواست کننده سرویس میزبان به صورت یک طرفه مسدود باشد، امکان استفاده از این سرویس وجود ندارد.

·        اگر دریافت کننده تماس از یکی از طرح های تخفیفی ایرانسل استفاده می کند، هزینه تماس بر اساس همان طرح و تعرفه تخفیفی محاسبه می گردد.

·        در صورتی که دریافت کننده تماس در وضعیت رومینگ باشد، تمام تعرفه های این سرویس بر همان اساس محاسبه می شود.

البته مشترکین ایرانسل می توانند با استفاده از کد دستوری # 704 * از جزئیات بیشتر این سرویس، ویرایش فهرست مجاز یا غیر مجاز و سایر امکانات سرویس میزبان اطلاع یابند. 

منبع: وبلاگ رندباز


کاربران، پیامک ارسالی از سوی سازمان تنظیم مقررات مبنی بر تعداد سیم کارت را جدی بگیرند

با توجه به مشکلات بسیار زیادی که ممکن است از طریق سیم کارت برای مالکان اصلی ایجاد شود، همواره از سوی سازمان تنظیم مقررات تلاش شده تا اهمیت این موضوع با روش های مختلف به مشترک یادآور شده و از بروز مشکلات و هزینه های ناخواسته بعدی جلوگیری گردد.

در روزهای اخیر یکی از بهترین و اساسی ترین اقدامات سازمان تنظیم مقررات ، ارسال پیامک  با سرشماره CRA ، به کلیه کاربران اپراتورهای فعال در کشور می باشد که در آن به مشترکین در مورد تعداد سیم کارتی که به نامشان است، اطلاع رسانی شده، تا کاربر در صورت نیاز نسبت به مدیریت و مسدود سازی آنها اقدام نماید.

 

بنا به گزارش ایرنا، به تازگی پیامک هایی از سوی سازمان تنظیم مقررات به مردم ارسال گردیده است که آن ها را از تعداد سیم کارت هایی که به نامشان است، مطلع می کند. این اقدام که در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده صورت پذیرفته؛ گامی است بسیار مهم در کاهش جرایمی که از سوی عده ای سودجو در فضای مجازی انجام می پذیرد. این افراد با استفاده از اسناد هویتی دیگران، اقدام به خرید سیم کارت کرده و با کمک آنها جرائم مختلفی را انجام می دهند که در نهایت مشکلات عدیده ای را برای صاحبان سیم کارت ایجاد می کند.

 

در همین مورد، پیمان قره داغی، مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توضیح داد: " در گذشته مردم برای اطلاع از تعداد سیم کارت هایی که به نامشان ثبت شده، باید از طریق سرشماره  3000150 درخواست خود را ارسال و جوابش را دریافت می کردند. طبیعی است که بسیاری از مردم به دلیل عدم آگاهی از این روش ها، اطلاعی از این که چند سیم کارت به نامشان ثبت شده؛ ندارند. به همین دلیل سازمان تنظیم مقررات تصمیم گرفت از طریق سرشماره مشخص برای تمام کاربران اپراتورها، پیامک ارسال کرده و آنها را از مالکیت سیم کارت ها مطلع کنند."

از آنجا که در سال های اخیر جرایم سایبری و کلاهبرداری های اینترنتی و پیامکی به میزان قابل توجهی رشد داشته و این افراد تلاش می کنند تا با استفاده از روش های مختلف؛ اعتماد کاربران را جلب کرده و با اعمال فیشینگ به راحتی کلاهبرداری کنند، لازم است که علاوه بر کاربران، مسئولان امر نیز نسبت به این موضوع هوشیاری کامل داشته و با انجام محدودیت ها، شرایط را برای انجام چنین اعمال مجرمانه ای سخت تر کنند.

 

مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه افزود: " اکنون در" درگاه ملی خدمات دولت هوشمند " نیز امکانی وجود دارد تا افراد ثبت نام کنند و با ورود به بخش خدمات مستقیم، خدمات امور عمومی را انتخاب کنند تا آنها را به سمت سرویس ها هدایت کند. در این مرحله می توانند با ورود به بخش تعداد خطوط مشترکین تلفن سیار و ثابت، از تعداد خطوط همراه و ثابتی که به نام آنها وجود دارد، مطلع خواهند شد."

سپس ایشان تاکید نمودند: " افرادی که از طریق پیامک ارسالی متوجه میشوند سیم کارت ثبت شده متعلق به آن ها نیست، باید با مراجعه به سایت اپراتورها، شماره کد دستوری و در برخی موارد مراجعه حضوری، سیم کارتی که به نامشان نیست را مسدود و یا مدیریت کنند. ما جلسات متعدی با تمام اپراتورها داشتیم تا آنها زیر ساخت مناسب برای این استعلام را مهیا کنند که این اتفاق نیز رخ داد. اکنون حتی نیاز به مراجعه حضوری برای مسدود سازی و مدیریت سیم کارت ها نیست و زیر ساخت مناسب برای انجام غیر حضوری این کار از طریق مراجعه به پورتال و تلفن های پشتیبانی مهیاست. همچنین اگر در مواردی خاص نیاز به مراجعه حضوری باشد، کاربران می توانند به عاملان فروش سیم کارت در سراسر کشور مراجعه کنند."

 

با توجه به این که کلاهبرداران مجبورند برای ادامه روند کلاهبرداری، همواره شماره های خود را تغییر دهند و برای ارسال پیامک از یک شماره ثابت استفاده نکنند، برای ادامه این روند آنها از لحظه ای غفلت و یا نا آگاهی دیگران سوء استفاده کرده و با خرید سیم کارت به نام دیگران، اقدام به ارتکاب جرم و تخلف می کنند که این جرایم به نام مالک سیم کارت ثبت می گردد. زیرا بر اساس قانون در صورت وقوع جرم با استفاده از سیم کارت مانند کلاهبرداری یا مزاحمت تلفنی، تنها مالک سیم کارت ( حتی اگر سیم کارت در تصرف وی نباشد) باید در مراجع قضایی حضور یافته و نسبت به جرم صورت پذیرفته؛ پاسخگو باشد.

قره داغی درباره سوء استفاده هایی که از طریق سیم کارت انجام می گیرد، توضیح داد: " اکنون یک سری پیامک های جعلی برای کاربران ارسال می شود که با کلیک روی آنها حساب افراد خالی شده و اصطلاحا فیشینگ صورت می گیرد. برای تحقیقات در خصوص این تخلف و تخلفات دیگر مانند مزاحمت تلفنی و اینترنتی، اولین اتهام متوجه صاحب سیم کارت است. "

 

ایشان در پاسخ به این سوال که با وجود سخت گیریهای زیادی که در شرایط کنونی برای دریافت سیم کارت وجود دارد، چگونه افراد سودجو می توانند با استفاده از اسناد هویتی دیگران، اقدام به خرید سیم کارت نمایند، گفت: " اکنون مدتی است که احراز هویت به صورت رمز یکبار مصرف ( OPT ) انجام می شود و قوانینی برای آن در نظر گرفته شده که نمی توان آن را دور زد. اما در گذشته که خرید سیم کارت با این میزان سخت گیری همراه نبود، افرادی از خلا قانونی سوء استفاده کردند و با استفاده از اسناد هویتی دیگران، سیم کارت هایی را با نام خود زدند که صاحب شان از آن خبر ندارند."

حال که با ارسال پیامک از سوی سازمان تنظیم مقررات، همه کاربران از تعداد سیم کارتی که به نامشان می باشد؛ آگاهی پیدا کردند لازم است مشترکین کلیه اپراتورها این پیامک را جدی گرفته و نسبت به مسدود سازی سیم کارت هایی که در تصرف آن نیست؛ اقدام نمایند.

 

برای این کار اپلیکیشن همراه من (my mci ) در همراه اول، اپلیکیشن ایرانسل من ( my irancell)  در ایرانسل و اپلیکیشن رایتل من ( my rightel) در رایتل، شاتل ( my shatel) و سامانتل ( my samantel ) آماده ارائه خدمات مبتنی بر مسدود سازی سیم کارت به مشترکین خود می باشند. مشترکین سیم کارت های مجازی تلفن همراه ( MVNO) مانند : های وب، آپ تل و لوتوس نیز می توانند با مراجعه به وب سایت اپراتور مربوطه و انتخاب یکی از گزینه های " عدم نیاز به سیم کارت" یا "عدم اطلاع از صدور سیم کارت " نسبت به سلب مالکیت سیم کارتی که در آن اپراتور به نامشان ثبت شده؛ اقدام نمایند.

منبع: وبلاگ رندباز

پله پله تا شارژ شگفت انگیز ایرانسل

اپراتور ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتالی در کشور و عرضه کننده اینترنت پرسرعت همراه 3 در حال حاضر از بیشترین تعداد مشترک اعتباری فعال در کشور برخوردار است. با توجه به این که خرید شارژ یکی از مهم ترین دغدغه های کاربران سیم کارت های اعتباری می باشد، این اپراتور تلاش کرده است تا در هر شرایط مکانی و زمانی، امکان شارژ سیم کارت را برای مشترکین خود ایجاد کند. این سرویس ایرانسل که در راستای تسهیل عملکرد و راحتی بیشتر مشترکین اعتباری این اپراتور صورت گرفته است، به روش های مستقیم و غیر مستقیم انجام می پذیرد:

 

 

    روش مستقیم

 

در این روش، تنها با وارد کردن شماره تلفن اعتباری، و انتخاب مبلغ شارژ، سیم کارت مورد نظر شارژ می گردد. برخی از اصلی ترین روش های شارژ مستقیم به شرح ذیل می باشد.

 

     شارژ آنلاین

این روش یکی از آسان ترین و پرکاربردترین روش های شارژ مستقیم سیم کارت های اعتباری می باشد که به جز 9% مالیات بر ارزش افزوده هیچ هزینه اضافی به صورت حساب مشترک اضافه نمی شود. در این روش مشترک باید از بین گزینه های مختلف به نمایش درآمده، مقدار شارژ مورد نظر را انتخاب نموده و مبلغ شارژ را بدون کارمزد به صورت اینترنتی پرداخت کند، مبلغ مالیات هر گزینه مصوبه دولتی بوده و به صورت مستقیم به خزانه دولت واریز می شود.

 

     اپلیکیشن ایرانسل من

برنامه پرکاربرد" ایرانسل من " به عنوان مرجع کلیه خدمات و سرویس های ایرانسل یکی از کاربردی ترین و مفیدترین اپلیکیشن های موجود در بازار می باشد. مشترکین اعتباری ایرانسل می توانند  با نصب این برنامه، به راحتی سیم کارت خود را شارژ نمایند.

 

      کد خرید شارژ ایرانسل

استفاده از کد دستوری # 1 * یکی دیگر از روش های کاربردی خرید شارژ ایرانسل است که کاربران به راحتی می توانند با استفاده از این کد دستوری و انتخاب مبلغ مورد نظر، سیم کارتشان را به طور مستقیم شارژ کنند.

 

 

 

   کد رمز شارژ ایرانسل

 

در این روش که کاربر به صورت غیر مستقیم سیم کارت خود را شارژ می کند، زمانی مناسب است که مشترک می خواهد رمز شارژ ایرانسل را دریافت کرده و با کد ایرانسل برای شارژ، از آن استفاده نمایید. بعد از خرید کد رمز، مشترک می تواند به روش های مختلفی که در ادامه بیان خواهد شد، سیم کارت خود را شارژ کند.

 

انواع شارژ سیم کارت های اعتباری ایرانسل:

بعد از خرید شارژ، نحوه شارژ سیم کارت اعتباری ایرانسل خصوصا برای کسانی که به تازگی سیم کارت این اپراتور را تهیه نموده اند، می تواند یک چالش بزرگ باشد. از آنجا که آشنایی با روش های مختلف شارژ سیم کارت می تواند در زمان نیاز بسیار کاربردی و مفید باشد، در این قسمت روش های مختلف شارژ ایرانسل را بررسی می کنیم:

 

      شارژ عادی

در این روش که سیم کارت دقیقا به اندازه مبلغ شارژ خریداری شده، شارژ می گردد، مشترک باید با وارد کردن رمز خریداری شده با استفاده از کد"  # رمز شارژ 12 یا 16 رقمی * 141" سیم کارت خود را به صورت معمولی شارژ نماید.

 

    شارژ اضطراری

این سرویس در شرایطی که شارژ اعتباری مشترک تمام شده باشد و مشترک بنا به هر دلیلی نمی تواند شارژ بخرد، یک راهکار اساسی و کاربردی است. تنها شرط لازم برای برخورداری از این سرویس این است که از عضویت مشترک در شبکه ایرانسل سه ماه گذشته باشد و ماهانه حداقل 10،000 تومان در این شبکه تراکنش انجام داده باشد.

مشترکین اعتباری ایرانسل برای دریافت شارژ اضطراری می توانند کد دستوری # 815 * را شماره گیری نمایند و یا وارد اپلیکیشن" ایرانسل من" شده و گزینه شارژ اضطراری را انتخاب نمایند. البته کاربران توجه داشته باشند، با اولین شارژ به ازاء هر 500 تومان شارژ اضطراری، علاوه بر مبلغ شارژ، 50 تومان کارمزد نیز از حساب کاربر کسر می گردد.

 

     شارژ شگفت انگیز پلکانی

بر اساس اعلام روابط عمومی ایرانسل، مشترکین اعتباری این اپراتور می توانند در زمان خرید شارژ، با استفاده از این روش از 10% تا 30% اعتبار خود را افزایش دهند. این افزایش شارژ که تحت عنوان شارژ هدیه در اختیار مشترک قرار می گیرد از محدودیت زمانی برخوردار است و لازم است مشترک برای برای برقراری مکالمه، ارسال پیامک و پیام چند رسانه ای ایرانسلی یا استفاده از اینترنت از آنها استفاده نماید. البته توجه به این نکته هم الزامی است که هرچقدر مبلغ شارژ خریداری شده بیشتر باشد، علاوه بر افزایش مدت اعتبار، میزان اعتبار شارژ هدیه بالاتر خواهد رفت.

شارژ شگفت انگیز پلکانی به دو طریق صورت می پذیرد: شارژ شگفت انگیز مستقیم و شارژ شگفت انگیز عادی.

 

   شارژ شگفت انگیز مستقیم

در این روش که مبلغ شارژ هدیه به صورت مستقیم به اعتبار نهایی شارژ اضافه می شود و باید در بازه زمانی مشخصی مصرف گردد، میزان شارژ و مدت اعتبار آن بر اساس جدول ذیل می باشد:

 

 

نوع شارژ

میزان اصلی شارژ شگفت انگیز

میزان هدیه شارژ شگفت انگیز

اعتبار اصلی شارژ شگفت انگیز + هدیه

مدت اعتبار شارژ شگفت انگیز + هدیه

50,000 ریال

50,000 ریال

5,000 ریال

55,000 ریال

5 روز

100,000 ریال

100,000 ریال

15,000 ریال

115,000 ریال

7 روز

200,000 ریال

200,000 ریال

50,000 ریال

250,000 ریال

15 روز

300,000 ریال

300,000 ریال

90,000 ریال

390,000 ریال

20 روز

 

مبالغ ذکر شده در جدول با احتساب مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

 

    شارژ شگفت انگیز عادی

شارژ شگفت انگیز عادی که نسبت به شارژ شگفت انگیز مستقیم از تنوع کمتری برخوردار است، یکی دیگر از روش های شگفت انگیز شارژ سیم کارت های اعتباری ایرانسل می باشد که مبلغ شارژ و مدت استفاده از آن مطابق جدول ذیل می باشد:

 

نوع شارژ

میزان اصلی شارژ شگفت انگیز

میزان هدیه شارژ شگفت انگیز

اعتبار اصلی شارژ شگفت انگیز + هدیه

مدت اعتبار شارژ شگفت انگیز + هدیه

50,000 ریال

45,872 ریال

4,587 ریال

50,459 ریال

5 روز

100,000 ریال

91,743 ریال

13,761 ریال

105,504 ریال

7 روز

200,000 ریال

183,486 ریال

45,872 ریال

229,358 ریال

15 روز

 

مبالغ ذکر شده در جدول با احتساب مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

 

نکات و شرایط استفاده از شارژ شگفت انگیز

   اعتبار هدیه شارژ شگفت انگیز تنها برای سرویس های مکالمه، پیامک، پیام چند رسانه ای و اینترنت همراه قابل استفاده می باشد.

  امکان خرید بسته با اعتبار هدیه شارژ شگفت انگیز وجود ندارد.

   امکان استفاده از شارژ شگفت انگیز پلکانی در زمان رومینگ وجود ندارد.

  پس از پایان اعتبار شارژ شگفت انگیز، کاربر می تواند از طرح های تشویقی دیگر ایرانسل استفاده نماید.

   امکان برقراری تماس با مرکز تماس ایرانسل ( سرشماره 700) با شارژ شگفت انگیز وجود دارد.

 

مشترکین اعتباری ایرانسل برای برخورداری از شارژ شگفت انگیز باید برخلاف همیشه که کد شارژ را با استفاده از کد دستوری 141 وارد می کردند این بار از کد 144 استفاده نمایند.  نحوه ی وارد کردن  شارژ شگفت انگیز به این صورت می باشد:   # رمز شارژ 12 یا 16 رقمی * 144 *

 

شارژ شگفت انگیز ایرانسل مناسب کسانی است که در مدت زمان کوتاه نیاز به استفاده زیاد از مکالمه تلفن همراه دارند، زیرا بعد از شارژ سیم کارت به صورت شگفت انگیز، علاوه بر مبلغ شارژ، مبلغی هم به عنوان هدیه به کاربر تعلق می گیرد که می تواند باعث کاهش هزینه ها گردد. مشترکین می توانند با شماره گیری کد دستوری # 1 * 141 *  ( ستاره 141 ستاره 1 مربع ) از وضعیت باقی مانده شارژ خود آگاهی پیدا کنند.

علاوه بر موارد ذکر شده، اپراتور ایرانسل سرویس جدیدی را تحت عنوان سرویس اینترنت اضطراری، در اختیار مشترکینی قرار می دهد که نیاز فوری به اینترنت دارند. شرایط این سرویس کاربردی و مفید به شرح ذیل می باشد:

 

·        سرویس اینترنت اضطراری

بر اساس این سرویس، در مواقعی که حجم اینترنت مشترک به پایان رسیده و مشترک اعتبار کافی برای استفاده از اینترنت آزاد یا خرید بسته جدید را نداشته باشد؛ می تواند بدون نیاز به پرداخت آنی یک بسته اینترنت اضطراری با اعتبار یک روزه دریافت کند. هزینه این بسته اضطراری در شارژ بعدی به صورت خودکار از حساب مشترک کسر می گردد.

 

بسته های اینترنت اضطراری ایرانسل

بسته 

قیمت

10,000 ریال شارژ اضطراری

11,000 ریال

20,000 ریال شارژ اضطراری

22,000 ریال

50,000 ریال شارژ اضطراری

55,000 ریال

100,000 ریال شارژ اضطراری

110,000 ریال

 

در تمامی روش های ذکر شده، لازم است مشترک بعد از وارد کردن رمز، چند ثانیه ای منتظر بماند تا سیم کارت شارژ گردد. بنابراین اگر سیم کارت شارژ نشد و یا مشکلی در مراحل شارژ سیم کارت به وجود آمد، می توانید با شماره 700 از طریق خطوط ایرانسل و شماره گیری 09377000000 از طریق سایر خطوط با پشتیبانی ایرانسل تماس گرفته و مشکل خود را با کارشناسان این اپراتور در میان بگذارید

منبع: وبلاگ رندباز