Arctict Monkey

share daily news

Arctict Monkey

share daily news

چاپ برند یا لوگو برروی لیوان های کاغذی یکبار مصرف

صنعت تبلیغات به عنوان یک صنعت پر زرق و برق معمولا پرهزینه و گران می باشد و شرکت ها و مجموعه ها معمولا باید مبلغ قابل توجهی از درآمدهای خود را به این بخش اختصاص دهند. با توجه به این که برای حضور موثر و موفق لازم است که همواره در این حوزه فعالیت مستمر داشته باشند، هزینه های این بخش معمولا سر به فلک می زند. به همین خاطر برندهای مختلف معمولا به دنبال روش های کم هزینه تر اما موثرتری می باشند که آنها را به راحتی از بین رقبا متمایز سازد. روش هایی که در یک بازه زمانی کوتاه، تاثیر بسیار قابل توجهی داشته باشند و در عین حال نسبت به شیوه های معمول تبلیغاتی از هزینه کمتر و اقتصادی تری نیز برخوردار باشد.

از آنجا که نوشیدن چای به عنوان بخش مهمی از زندگی روزمره ایرانیان در کلیه مجالس و میهمانی های رسمی و غیر رسمی از اهعمیت ویژه ای برخوردار است، لیوان یکبار مصرف کاغذی به عنوان یکی از پر مصرف ترین ظروف مورد استفاده در این مهمانی ها و مجالس، از سوی فعالان این حوزه برای تبلیغات مفید و اقتصادی معرفی می گردد. زیرا از نظر کارشناسان، علاقه وافر ایرانیان به نوشیدن چای، یک پتانسیل بالقوه است که با استفاده از آن می توان تاثیر فوق العاده ای بر مخاطبان گذاشت. علاوه بر این، محبوبیت این لیوان ها به عنوان دوستداران محیط زیست که در بازه زمانی کوتاه به چرخه طبیعت باز می گردند و برای سلامت انسان ها نیز مضر نمی باشند، سبب می گردد تا این شیوه تبلیغاتی در بین مخاطبین موثر و جذاب باشد.

چاپ تبلیغات یا حک کردن لوگوی سازمانی بر روی لیوان کاغذی یکبار مصرف که نوشیدنی در آن سرو می گردد، یک حرکت هوشمندانه است که می تواند مورد استفاده مدیران و صاحبان کسب و کارها قرار گرفته و در معرفی  بهتر آنها بسیار موثر عمل کند. البته قطعا نمی توان تضمین کرد که همه افرادی که از این لیوان های کاغذی استفاده می کنند به تبلیغات روی آن توجه خواهند داشت؛ ولی در معرض دید قرار دادن این اطلاعات حتی برای چند ثانیه می تواند این شانس را برای شما ایجاد کند که در ناخودآگاه مخاطب باقی بمانید.

توجه به این نکته هم الزامی است که تبلیغات به معنی تاثیر گذاری فوری در ذهن مخاطب نیست، بلکه در گام اول فقط کافی است که تلنگری در ذهن ایجاد کنید و در ادامه سعی کنید با تکرار این اتفاق، در یاد و خاطره مخاطب برای همیشه حک شوید.

قطعا مزایای تبلیغات بر روی لیوان های کاغذی بسیار بیشتر از یک تبلیغ ساده است و صاحبان برندها می دانند با قرار دادن مهم ترین پیام ها خود در لابلای انگشتان مخاطبینی که در حال نوشیدن چای یا قهوه هستند، می توانند آنها را به مشتریانی بالفعل تبدیل کنند.

 ارزان بودن این روش می تواند در نگاه اول یک طرح توجیهی برای کسب و کارهای استارتاپی باشد، ولی اگر شما یک مدیر هوشمند باشید به راحتی می توانید از یک تبلیغ ساده و ارزان، بیشترین استفاده را ببرید و شرایط را به گونه ای بچینید که تبلیغات ارزان شما، موثر تر از گران ترین تبلیغات روز دنیا عمل کند، البته به شرطی که بدانید چه پیامی را  کجا و به چه طریقی باید منتقل کنید.

درست است که لیوان های یکبار مصرف کاغذی امروزه به عنوان یک روش تبلیغاتی تقریبا توسط اکثر صاحبان مشاغل و برندها مورد استفاده قرار می گیرد، ولی کسانی در این زمینه موفق ترند که تبلیغات جذاب تر و مدرن تری را عرضه کنند.

 ارتباط طرح با کسب و کار

 استفاده از خلاقیت در ارائه مطالبی که می خواهید بر روی لیوان ها تبلیغ کنید، بسیار مهم است. مثلا اگر صاحب یک فروشگاه خشکبار هستید، می توانید برای پر کردن بعضی از محصولات خود از لیوان های کاغذی در اندازه های متفاوت، با نام و لوگوی خود استفاده کنید که از طراحی و رنگ خاصی نیز برخوردار باشند. این کار علاوه بر تبلیغات به نوعی برندسازی هم می باشد، زیرا این نوع لیوان، منحصر به فروشگاه شما بوده و در هر کجا که دیده شود، نه تنها برند شما را تبلیغ می کند، بلکه شما را از سایر رقبا جدا می سازد.

 چاپ لوگو و شعار

 چاپ لوگو و برند یک شرکت بر روی لیوان های کاغذی یکبار مصرف و استفاده از آنها در مراسم های رسمی و غیر رسمی، به بهتر دیده شدن آن شرکت کمک کرده و می تواند بسیار جلب توجه کند. حتی می توان مثلا بر روی لیوان های مخصوص نوشیدنی سرد اسم شرکت، آدرس سایت و … را چاپ کرد و بر روی لیوان های مخصوص نوشیدنی داغ، یک شعار یا یک خوش آمد گویی به مشتری را چاپ نمود که متفاوت بودن شرکت شما را به خوبی نشان دهد.

 چاپ تخفیفات و کمپین های تبلیغاتی

 بسیاری از شرکت ها به بهانه های مختلفی همچون تغییر فصل و یا مناسبت های مختلف تخفیفات متنوعی را برای محصولات یا خدمات خود ارائه می کنند،تخفیفاتی که اگر استقبال خوبی را به دنبال داشته باشد سوددهی مناسبی را پدید میاورد.

کمپین ها برای موفق شدن نیاز به دیده شدن دارند،و با چاپ کردن این تخفیفات بر روی کاغذ لیوان کاغذی میتوان با کمترین هزینه تبلیغات موثری را انجام داد.

بررسی ها نشان می دهد که لیوان های یکبار مصرف در وهله اول توجه مصرف کننده را جلب می کنند، ولی احتمال دارد که دقت و تمرکز کافی نداشته باشند و این کار را از سر عادت انجام دهند که تاثیر گذاری مد نظر ما را ایجاد نکند. به همین خاطر لازم است لیوان ها به سبکی خاص و منحصر بفرد طراحی شده باشند و نقش ها یا نوشته های روی آن به قدری جذاب و تاثیر گذار باشد که در حین نوشیدن قهوه یا چای، توجه دوباره مخاطب را جلب کنند.

علاوه بر این پیشنهاد می شود از تنوع و خلاقیت غافل نشوید و در چاپ لیوان های کاغذی در مناسبت های مختلف، به دنبال ایجاد جذابیت های شخصی برای مخاطبان باشید. مثلا سالگرد تاسیس شرکت و یا مناسبت های ملی و جهانی که نشان از اهمیت دادن شما به مخاطبین و سلیقه های آنها می باشد. این کار سبب می گردد تا شما حس خوب نوشیدن چای یا قهوه را با برند سازمانی و اهداف خود پیوند بزنید و برای همیشه در ذهن آنها ماندگار شوید.

در هر صورت در چاپ تبلیغات بر روی لیوان های کاغذی به دنبال ایجاد جذابیت باشید و از طرح های جالب و رنگ های منحصر بفرد استقبال کنید تا با تاثیر گذاری فوق العاده بر مخاطب تا همیشه در ذهن و یاد آنها حک گردید.

منبع:وبلاگ بایدا

اهمیت تبلیغات با لیوان کاغذی

شاید از نظر بعضی ها مهم ترین تفاوت لیوان های پلاستیکی یکبار مصرف با لیوان های کاغذی یکبار مصرف، قابلیت بازیافتی آنها می باشد، اگر چه این تفاوت در نوع خود بسیار مهم و منحصر بفرد است ولی خاص ترین وجه تمایز آنها از هم  نمی باشد. یکی از کاربردهای خاص لیوان کاغذی یکبار مصرف، کاربرد آنها در صنعت تبلیغات می باشد. این خاصیت به عنوان یکی از مزیت های خارق العاده این لیوان ها، آنها را به ابزاری فراتر از یک لیوان نوشیدنی تبدیل کرده است. مطالعات نشان می دهد که تبلیغات به صورت بروشور که معمولا به دور انداخته می شوند؛ در دنیای تجارت امروز مردود و کم اهمیت بوده و صاحبان شرکت ها و برندها به دنبال روش های نوین اقتصادی اما تاثیر گذار تبلیغاتی هستند که کاملا با روش های کلیشه ای و سنتی، فرق داشته باشند. برای نمونه تصور کنید در یک سمینار آموزشی یا بهداشتی، نوشیدنی های خوشمزه و رنگارنگ گرم یا سرد را در لیوان های کاغذی جذابی سرو کنید که با یک طراحی زیبا و خاص از نام یا لوگوی شرکت، معرف برند شما باشد. نتیجه کار متحیر کننده خواهد بود. زیرا اگر به طور متوسط هر نفر سه دقیقه برای صرف نوشیدنی وقت صرف کند، در این فرصت کم و محدود شما به اندازه یک برنامه پر مخاطب تلویزیونی تبلیغات موثر داشته اید. درست است که صنعت تبلیغات پیچیدگی های مخصوص به خودش را داشته و این هنر در حال حاضر کاملا با زمان های گذشته فرق کرده است، ولی هم چنان بحث تاثیرگذاری و جذاب بودن تبلیغات یکی از مهم ترین آیتم های این صنعت به شمار می آید. تبلیغات به شیوه نوین و جذاب که هم ماندگاری بالایی در ذهن و یاد مخاطبین داشته باشند و هم بسیار تاثیر گذار و کاربردی باشند، در دنیای تجارت مدرن بسیار مهم و ضروری می باشد. به همین خاطر فعالان اقتصادی همواره به دنبال شیوه های مدرن برای تبلیغات هستند. یکی از این روش های مدرن و جذاب، استفاده از لیوان های کاغذی یکبار مصرف برای این کار می باشد. این کار خلاقانه نسبت به روش های دیگر مزیت های فراوانی دارد که در اینجا به آن اشاره می کنیم:  

 قیمت مناسب تر نسبت به روش های دیگر تبلیغاتی

بازاریابی و جذب مشتری همیشه به عنوان یکی از چالش های مهم پیش روی شرکت های تازه تاسیس، سبب می شود تا آنها به دنبال راه های ارزانتر و تاثیر گذارتر برای تبلیغات برند خود باشند. یکی از بهترین روش های مدرن که بسیار کم هزینه تر از تبلیغات متفاوت مانند پخش تراکت می باشد، چاپ لیوان های کاغذی یک بار مصرف تبلیغاتی است. در این روش شرکت ها می توانند با هزینه ای بسیار اندک و ناچیز، تیلیغاتی به مراتب تاثیر گذارتر و چشمگیرتر داشته باشند.  

  قابلیت استفاده برای مراسم های رسمی و غیر رسمی

 پیشرفت فوق العاده این صنعت در سال های اخیر، امکان چاپ لیوان های کاغذی یکبار مصرف در ابعاد، رنگ ها، مدل ها و سایز های مختلف برای انواع نوشیدنی های سرد و گرم را به وجود آورده که در مراسمات رسمی و غیر رسمی مورد استفاده قرار می گیرند. همین تنوع فرصتی در اختیار شرکت ها و برندها قرار داده و آنها تلاش می کنند با استفاده از لیوان های کاغذی با کیفیت، طرح های خلاقانه ای از لوگو، شعار و … نکات مهم مد نظر خود را تبلیغ نمایند.  

 قابلیت استفاده انبوه برای شرکت ها و اماکن پر تردد

  شرکت ها و برندهایی که به دنبال یک روش جذاب و تاثیر گذار برای تبلیغات می گردند، به راحتی می توانند با بهره مندی از این قابلیت، نسبت به چاپ لیوان های کاغذی یکبار مصرف در تعداد انبوه با نام یا لوگوی شرکت اقدام نموده و در مکان های پرتردد توجه مخاطبان را جلب نمایند. این روش خلاقانه به نوعی بیانگر احترام شرکت یا برند شما به سلامت مخاطبان و حفظ محیط زیست هم می باشد. زیرا شما به عنوان یک برند، تبلیغ کننده استفاده از لیوان های کاغذی یکبار مصرف به جای لیوان های یکبار مصرف پلاستیکی مضر هستید و این موضوع علاوه بر ثبت کردن نام شما در حافظه مخاطب، اعتماد سازی کرده و شما را به عنوان یک برند قابل اعتماد و متعهد در یادها حک خواهد کرد.  

 تنوع چاپ و طراحی

 با پیشرفت علم و تکنولوژی، صنعت طراحی و چاپ لیوان های کاغذی تبلیغاتی وارد عرصه جدیدی شد و در حال حاضر امکان چاپ انواع نوشته ها، طرح ها، متن ها و عکس ها بر روی لیوان های کاغذی یکبار مصرف وجود دارد و شرکت ها و برند ها می توانند حتی کارت ویزیت خود را نیز به این صورت تبلیغ نمایند. البته درست است که این گونه تبلیغات بسیار ارزان تر و تاثیر گذار تر از روش های سنتی و قدیمی می باشد، ولی لازم است شرکت ها برای تاثیر گذاری بیشتر، نکاتی را رعایت کنند. یکی از این آیتم های مهم، استفاده از نکات خلاقانه ای که در برند سازی بسیار مهم می باشند و می توانند تاثیر گذاری و ماندگاری تبلیغات را بیشتر کنند. طراحی زیبا و خاصی که تکراری نباشد و به گونه ای متفاوت عرضه گردد، می تواند بسیار خلاقانه باشد و کمک می کند تا نام شرکت شما برای همیشه در ذهن و یاد مخاطب باقی بماند. علاوه بر این شرکت ها و برندها باید تلاش کنند تا از تم و طراحی متفاوتی استفاده کنند که انقدر با ارزش و جذاب باشد که مخاطب را وادار کند تا لیوان یکبار مصرف را به عنوان یک الگو یا یک طراحی خارق العاده در پیش خود نگه دارد و یا حتی آن را به دوستان و آشنایانش معرفی کند. در سال های اخیر، صنعت چاپ لیوان های کاغذی یکبار مصرف به عنوان یک صنعت پرطرفدار و مدرن پیشرفت های بسیار زیادی داشته و آمار مصرف کنندگان در تمام دنیا خصوصا در ایران افزایش چشمگیری داشته است. به همین خاطر استفاده از این شیوه نوین برای تبلیغات به عنوان بهترین روش تبلیغات در مراسمات خصوصا همایش ها بسیار مورد توجه برندها و شرکت ها می باشد. با وجود آن که لیوان های کاغذی یکبار مصرف به علت بازیافتی بودن و مقاوم بودن در برابر گرما در بین مردم بسیار محبوب و پرطرفدار می باشند، شما می توانید با جایگزینی لیوان های گیاهی مرغوب به جای  لیوان های کاغذی یکبار مصرف؛ پیام آور محیط زیستی سالم تر و زیباتر باشید و خود را به عنوان یکی از بهترین محصولات دوستدار طبیعت؛ معرفی کنید. زیرا با استفاده از لیوان های گیاهی با کیفیت که دوره تجزیه پذیری کمتر از یک سال دارند، نقش اساسی و مفیدی در حفظ محیط زیست ایفا نموده اید.

منبع:وبلاگ بایدا

نحوه سرو پیتزا ایتالیایی

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چه فرقی بین پیتزاهای مختلف وجود دارد؟ زیرا بعضی افراد معتقدند، پیتزا، پیتزاست و فرق زیادی بین آنها وجود ندارد، ولی برای خیلی از افراد پیتزاهای ایتالیایی بسیار خوشمزه تر و با کیفیت تر از پیتزاهای آمریکایی می باشد.

به طور کلی پیتزا به دو دسته پیتزا آمریکایی و ایتالیایی تقسیم می شود که در هر کدام از این کشورها، پیتزا به شیوه های متفاوتی تهیه و سرو می شود. از نظر حرفه ای های این حوزه، پیتزا در جهان به عنوان یک غذای ایتالیایی شناخته می شود، ولی این فست فود خوشمزه در امریکا به نقطه تکامل و تنوع خود دست پیدا کرد. زیرا امریکایی ها بر خلاف ایتالیایی ها خیلی نسبت به مواد روی پیتزا حساس نبوده و از ایجاد مزه های ناهماهنگ با قرار دادن موادی مانند آناناس و انجیر هم لذت می برند.

حال آن که برای ایتالیایی ها پیتزا تنها یک غذا نیست، یک اثر هنری است که باید به آن حرفه ای نگاه کرد؛ به همین خاطر هر چیزی که مربوط به پیتزا می شود، برای آنها از قداست خاصی برخوردار است. ایتالیایی ها برای همه بخش های این غذا برنامه دارند، از رسپی پیتزا گرفته تا نحوه سرو آن، دستورالعمل های مشخصی دارد که از نظر آنها باید کاملا رعایت شود.

 سس های متفاوت پیتزا ایتالیایی

مهم ترین و اصلی ترین نکته پیتزاهای ایتالیایی نوع سس مورد استفاده در آنهاست. در پیتزاهای ایتالیایی به جای سس گوجه فرنگی یا کچاپ، از روغن زیتون، گوجه فرنگی تازه، سیر و پونه کوهی استفاده می شود که به پیتزا طعمی تازه و گیاهی می دهد که به پوسته زیرین یعنی خمیر پیتزا هم نفوذ می کند. در ایتالیا رسپی اصلی پیتزا بسیار مهم و حساس است و آنها سعی میکنند با وفاداری به رسپی اولیه، پیتزایی کاملا ایتالیایی درست کنند. البته در بعضی شرایط امکان دارد آنها به بعضی از تغییرات ضروری رضایت دهند؛ ولی در این زمینه اصلا سلیقه ای عمل نمی کنند و تغییرات ایجاد شده، تنها در صورت ضرورت؛ پذیرفته خواهد بود.

استفاده از انواع سس ها و مخلوطی از گوشت های مختلف به هیچ وجه در ایتالیا مرسوم نبوده و آنها سعی می کنند تا به طور اختصاصی از طعم هر نوع گوشت لذت ببرند. مثلا شما نمی توانید از پیتزاهای ایتالیایی، توقع ترکیب بیف با بیکن را داشته باشید، زیرا از نظر آنها این ترکیب، نه تنها برخلاف رسپی اصلی است بلکه مزه و بافت پیتزا را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

 خمیر پیتزا، رکن اصلی پیتزا ایتالیایی

 درست است که در مورد سس ها و نوع گوشت ایتالیایی ها تلاش می کنند تا تنوع زیادی به خرج ندهند، ولی در مورد خمیر پیتزا قضیه کاملا برعکس است و در ایتالیا طیف گسترده ای از نان پیتزا یافت می شود. تقریبا در هر روستای کوچک ایتالیایی یک نسخه منحصر بفرد و خوشمزه از نان پیتزا پخته می شود که مخصوص همان منطقه می باشد. در بعضی از این نقاط خمیر پیتزا به قدری نازک و لطیف می باشد که به نظر می رسد مواد پیتزا روی یک لایه از بیسکوییت خیلی نازک قرار گرفته است. پیتزاهای ایتالیایی معمولا از نظر پنیر پیتزا هم منحصر بفردند و از پنیرهای چرب، مرطوب و تازه تر استفاده می کنند و اطراف نان پیتزا ها را خالی از پنیر یا پنیر کمی قرار می دهند.

 روش های پخت پیتزا در ایتالیا

لازم است بدانید که حساسیت ایتالیایی ها نسبت به پیتزا هایشان محدود به طعم و خمیر پیتزا نمی شود و آنها تقریبا برای هر چیز دستورالعمل مشخصی دارند و خود را موظف به رعایت آن می دانند، به بیان دیگر مهم ترین نکته در مورد پیتزاهای ایتالیایی علاقه آنها به روش های قدیمی پخت می باشد.

یکی از همین نکات مهم، استفاده از اجاق های هیزمی یا اجاق های سنگی به جای فرهای برقی و گازی در رستوران های ایتالیا می باشد. زیرا آنها معتقدند این فرها کمک می کنند تا طعم و بوی پیتزا  به خوبی حفظ شوند. علاوه بر این از نظر ایتالیایی ها فرهای معمولی برای پخت پیتزا به اندازه کافی داغ نیستند و نمی توانند دمای لازم برای پخت پیتزا را تامین کنند. حال آن که سنگ پیتزا به راحتی می تواند داغی لازم برای پخت پیتزا را فراهم نماید. البته از نظر سرآشپزهای حرفه ای این رشته، سنگ پیتزای داغ می تواند رطوبت را بیرون بکشد و نان پیتزا را ترد نماید؛ اتفاقی که هیچ وقت بر روی سینی های سرد و نازک فرهای گازی و برقی نخواهد افتاد.

با توجه به این که سنگ پیتزا چیزی نیست که در دسترس عموم باشد و معمولا افراد در کشورهای مختلف نمی توانند آن را در اختیار داشته باشند، در حال حاضر سر آشپز های حرفه ای و پیتزا پزان سعی می کنند تا این نقیصه را با استفاده از کاغذ سینگل پیتزا جبران کنند. کاغذهای سینگل یا همان کاغذ زیر پیتزا کاغذهای مواجی هستند که پیتزا را بعد از پختن بر روی آن قرار می دهند. این کاغذها به دلیل مواج بودن، باعث جذب رطوبت و گردش هوا شده و مانع خمیر شدن و وارفتن پیتزا می شوند. علاوه بر این کاغذهای سینگل در صورتی که با کیفیت و مرغوب باشند، کاربردی شبیه سنگ پیتزا داشته و با جذب رطوبت مانع خمیر شدن پیتزا می شوند.

بنابراین اگر به دنبال یک پیتزای با کیفیت و خوشمزه ایتالیایی هستید؛ بهتر است به همه این نکات وفادار باشید و حتما پیتزای داغ ایتالیایی خود را بر روی کاغذهای سینگل با کیفیت سرو کنید.

منبع:وبلاگ بایدا


نکات جالب و شگفت انگیز در مورد پیتزا

پیتزا به عنوان یک کلمه ایتالیایی به معنای خوراک همه چیز درهم است و به عنوان یک غذای خوشمزه و پر طرفدار، تقریبا باب طبع هر ذائقه ای می باشد، زیرا این غذای محبوب جهانی آنقدر انعطاف پذیر است که هر کسی می تواند آن را مطابق میل و سلیقه خودش درست کند. بعد از جهانی شدن پیتزا، هر کشوری با توجه به ذائقه مردم خود پیتزاهای مختلفی را خلق کرد. مثلا در ژاپن پیتزای ماهی مرکب و در هند پیتزای توفو بسیار محبوب است.

 ولی با این وجود یک سری حقایق هیجان انگیز حول و حوش این غذای خاص وجود دارد که همه را شگفت زده می کند. برخی از این حقایق جالب از این قرار می باشند.

نخستین پیتزا در نپال

شاید خیلی از ما پیتزا را با نام ایتالیا بشناسیم، ولی یک نکته جالب در این خصوص این است که ابتدائی ترین پیتزا به دوران باستان بر می گردد. در تاریخ آمده است که مصری ها و یونانی ها یک نان پهن داشتند که رویش را با ادویه و روغن می پوشاندند. البته این غذا بسیار با پیتزاهای امروزی متفاوت است. پیتزای مدرن در اصل؛ در اواخر قرن 18 با اضافه کردن گوجه فرنگی در نپال تکامل یافت.

ولی اولین پیتزا در اوایل سال 1500 در نپال ابداع شده است. پیتزا در آن زمان به عنوان یک غذای ارزان از سوی مردم کم درآمد تهیه می شد. بر اساس تحقیقات William E. Macaulay Honors College در آن زمان تصور می شد که گوجه فرنگی سمی است و مردم کم درآمد نپال با اضافه کردن برش های گوجه فرنگی و پنیر بر روی خمیر، یک غذای ارزان تهیه می کردند که اکنون به نام پیتزا شناخته می شود.

البته بعضی ها معتقدند افتخار ابداع  اولین پیتزا متعلق به سربازان ساسانی است. در تاریخ آمده که سربازان ساسانی در جنگ سپر هایشان را روی شعله آتش می گذاشتند و با قرار دادن یک خمیر بر روی آن و ریختن مواد خوراکی مانند پنیر یا خرما، غذایی تهیه می کردند که بسیار شبیه درست کردن پیتزای امروزی می باشد.

نخستین پیتزا در ایران

رضا رئیسی فارغ التحصیل رشته کشاورزی از دانشگاه پلی تکنیک ایالت کالیفرنیا در سنت لوئیس ابیسپو در ششم بهمن سال 1347 شمسی اولین پیتزا فروشی را در ایران به نام ” پیتزا پنتری”  تاسیس کرد که به دنبال آن سه شعبه از این پیتزا فروشی در تهران و مشهد افتتاح شد. اولین پیتزا فروشی در آمریکا هم در ایالت منهتن در سال 1905 افتتاح شد.

پیتزای محبوب خانم ها

با وجود ان که 36% از کل سفارشات پیتزا در جهان، پیتزای پپرونی می باشد ولی بر اساس آمار ثبت شده؛ زنان پیتزای سبزیجات را بیشتر از هر پیتزای دیگر سفارش می دهند. همین طور جالب است بدانید که زنان انعام بیشتری هم نسبت به مردان پرداخت می کنند.

پیتزا بعد از همبرگر دومین غذای فست فودی است که در بین مردم دنیا از بیشترین طرفدار برخوردار است؛ البته به غیر از آمریکایی ها.

خوردن پیتزا و کاهش خطر ابتلا به سرطان مری

اغلب ما انتظار نداریم که پیتزا به عنوان یک فست فود، غذای سالمی باشد، ولی بر اساس یک تحقیق ایتالیایی که در یک مجله بین المللی سرطان منتشر شده است، افرادی که حداقل هفته ای یک بار پیتزا می خورند، شانس کمتری برای ابتلا به سرطان دارند.

محققان حدس می زنند که به دلیل محتوای بالای سس گوجه فرنگی در لیکوپن، خطر ابتلا به سرطان مری با مصرف پیتزا کاهش می یابد. این محققان می گویند خطر ابتلا به سرطان مری در بین کسانی که به طور مداوم پیتزا مصرف می کنند، 59% کاهش می یابد.

حیوانات عاشق پیتزا

شاید برای شما هم جالب توجه باشد اگر بفهمید که پیتزا در بین حیوانات نیز طرفداران پروپا قرصی دارد که حاضرند برای پیدا کردن یک برش پیتزا، متروهای شهر را بگردند. موش پیتزا یکی از همان حیواناتی است که در متروهای شهر نیویورک به دنبال تکه های دور ریخته پیتزاست. روباه هم یکی دیگر از حیواناتی است که به جای پیدا کردن برش های پیتزا ترجیح می دهد تا پیتزا ها را بدزدد.

آمریکایی های عشق پیتزا

بیش از 93 درصد از آمریکایی ها حداقل یک بار در ماه پیتزا سفارش می دهند و این فست فود خوشمزه، غذای محبوب آمریکایی هاست. بررسی ها نشان می دهد آمریکایی ها به طور میانگین روزانه 73 هزار متر مربع پیتزا می خورند و این یعنی پیتزا بخش عمده ای از رژیم غذایی خوشمزه امریکایی ها را تشکیل می دهد.

آمار بیشترین مصرف پیتزا در روزهای بزرگ بازی 

شاید برای شما هم جالب توجه باشد اگر بدانید پیتزا هات اغلب فروش بیش از 2 میلیون پیتزا را در طول Super Bowl در هر سال ثبت می کند

پیتزا به عنوان یک غذای فست فود، خیلی راحت و آسان نیز سرو می گردد، شاید به همین خاطر است که در کلیه بازی ها غذای انتخابی بسیاری از دوستداران بازی، به احتمال زیاد پیتزا خواهد بود. تماشاگران در هنگام بازی ترجیح می دهند چیزی بخورند که نه تنها خوشمزه باشد، بلکه بتوان به راحتی آن را با دیگران شریک شد. برای آنها فرقی نمی کند چه سوپر بول باشد و چه فینال NBA، مهم یک برش پیتزا ست با یک لیوان نوشیدنی مورد علاقه که لذت تماشای بازی را صد چندان خواهد کرد.

پیتزای  12،000 دلاری گران ترین پیتزای جهان

لوئیس سیزدهم 12 هزار دلار قیمت دارد و در صدر گران ترین پیتزاهای جهان قرار دارد. این پیتزای فوق العاده که از  خرچنگ، سه نوع خاویار، موزارلای بوفالو، نمک صورتی استرالیایی و اسکویلا تشکیل شده است توسط استاد سر آشپز رناتو ویولا ایتالیایی تهیه شده است.

پیتزای صبحانه

شاید برای شما هم تعجب انگیز باشد که 36 درصد از آمریکایی ها معتقدند که پیتزا یک وعده صبحانه است. البته افراد زیادی در دنیا معتقدندکه پیتزای سرد طعم بهتری دارد. شاید امریکایی ها هم از پیتزای مانده شب قبل در وعده صبحانه استفاده می کنند.

 

پیتزای فضایی

دلیوری یک پیتزا در فضا، از آن خبرهایی است که نشان دهنده علاقه وافر زمینیها به این فست فود فوق العاده می باشد. در سال 2001، آژانس فضایی روسیه بیش از یک میلیون دلار برای تحویل یک پیتزای شش اینچی به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرداخت کرد. فضانورد روسی، یوری اوساچوف، این افتخار را داشت که اولین فردی باشد که پیتزا را در فضا تحویل می گیرد.

کره ای ها در سال 2009 صاحب پیتزا فروشی شدند

به نظر می رسد این غذا توانسته دل رهبر کره شمالی، را هم ببرد. زیرا پیتزا پز های ایتالیایی را برای آموزش این صنعت به پیونگ یانگ فرستاد. البته وقتی کیم جونگ ایل، از حفظ مهارت‌های جدید ناامید شده بود، نمایندگانی را به ناپل و رم پرواز داد تا قبل از افتتاحیه بزرگ به تحصیل خود ادامه دهند.

جنگ جهانی دوم باعث جهانی شدن پیتزا می شود

قبل از جنگ جهانی دوم، فقط ایتالیایی ها عاشق خوردن پیتزا بودند. در جنگ جهانی دوم و زمان اشغال ایتالیا، سربازان متفقین به علت تمام شدن جیره غذایی شان، به خوردن غذاهای محلی روی آوردند. تجربه لذت بخش خوردن پیتزا برای این سربازان، باعث شد تا این غذای بی نظیر را بعد از جنگ به خانه هایشان ببرند و گامی اساسی در جهات محبوبیت جهانی پیتزا بردارند.

پیتزا خوردن از آن لذت هایی است که کمتر کسی پیدا می شود که به آن نه بگوید؛ البته به شرطی که خوشمزه هم پخته شده باشد. برای همین لازم است، در هنگام پختن پیتزا دقت کنیم و نکات مهمی را که نقش اساسی در طعم و مزه پیتزا دارند را رعایت کنیم. مثلا برای تهیه یک پیتزای حرفه ای، نباید بیش از حد ادویه بریزیم، چون دمای بالا ادویه ها را می سوزاند و تلخ می کند. موادی که هم روی پیتزا میریزیم، نباید از پنج ماده متفاوت بیشتر باشد؛ یعنی به غیر پنیر و سس که از مواد اصلی پیتزا هستند، می توانیم از سه ماده دیگر استفاده کنیم.

نکته مهم دیگر هم، سرو پیتزا در ظرف مناسب می باشد، ظرفی که متناسب با سایز پیتزا بوده و از سرد شدن سریع و یا خمیر شدن نان پیتزا جلوگیری نماید. قرار دادن پیتزای داغ بر روی کاغذ سینگل پیتزا با کیفیت یا همان کاغذ زیر پیتزا نیز کار هوشمندانه دیگری است که نه تنها مانع وا رفتن پیتزا می شود، بلکه طعم و مزه پیتزا را نیز حفظ خواهد کرد.

منبع:وبلاگ بایدا

مناسب ترین لیوان یک بار مصرف برای نوشیدنی های داغ

سهوای سرد این روزها سرو چای و نوشیدنی های داغ را چندین برابر افزایش میدهد، و ما را مجاب میکند در خیابان ها پارک ها آغوشمان را برای نوشیدنی های داغ باز کنیم،فرقی نمی کند شیر باشد یا نسکافه، قهوه باشد یا هات چاکلت، مهم این است که داغ باشد و لب سوز تا گوشت بشود به تن و بچسبد به جان فصل مشترک تمامی این نوشیدنی ها، داغ بودنشان است که این داغ ماندن، لیوانی مناسب نوشیدنی های گرم را پذیراست.

ولی این روزها بنا به ضرورت، خیلی از عادت ها و خواسته ها تغییر کرده و بسیاری از ما مجبوریم تا چای های داغ و لب دو زمان را به جای فنجان های لب طلایی و کمر باریک در لیوان های یکبار مصرف بخوریم، به همین دلیل صاحبان فن هم دست از کار نکشیدند و برای مطلوب تر شدن شرایط نوشیدن چای در لیوان های یکبار مصرف، تلاشهای درخور و شایسته ای انجام دادند که نه تنها شرایط را بسیار بهتر از قبل کرده است بلکه با ارتقا دادن سطح کیفی و کمی لیوان های یکبار مصرف، دغدغه نوشیدن چای در این لیوان ها را به یک خاطره دلچسب و دوست داشتنی تبدیل کرده است.

در این مقاله ابتدا به مهم ترین فاکتور برای خرید لیوان یکبار مصرف برای نوشیدنی ها داغ می پردازیم و سپس به بررسی عوامل تنوع این لیوان های متنوع خواهیم پرداخت.

مهمترین نکته در خرید لیوان یکبار مصرف برای نوشیدنی های داغ:

از لیوان دوجداره کاغذی استفاده کنید

این لیوان ها به دلیل داشتن دو لایه ی کاغذی مانند فلاسک عمل میکنند لیوان دوجداره کاغذی از استحکام بیشتری نیز برخوردارند و بهترین گزینه برای روزهای سرد زمستانی می باشد.

تولید لیوان کاغذی دوجداره در ایران نیز انجام میشود و شما میتوانید با قیمتی مناسب اقدام به خرید این دسته از لیوان ها انجام دهید.

در اینجا به چند نمونه از تغییرات اساسی در لیوان های یکبار مصرف اشاره می کنیم:

·    تنوع در شکل لیوان های یکبار مصرف

در حال حاضر لیوان های یکبار مصرف انواع گوناگونی دارند، از لیوان های نیمه شفاف و شفاف گرفته تا لیوان های یکبار مصرف کاغذی و سلولزی، در رنگ ها و اندازه های گوناگونی در بازار موجود می باشند و افراد به فراخور مصرف خود می توانند آنها را تهیه می کنند. تنوع لیوان های کاغذی و لیوان های سلولزی که بیشتر برای نوشیدنی های داغ مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار زیاد و قابل توجه می باشد.

·    تنوع در رنگ و مدل لیوان های یکبار مصرف

یکی از مهم ترین و زیباترین تغییرات ایجاد شده در ساخت لیوان های یکبار مصرف، تنوع فوق العاده زیاد این محصولات از نظر رنگ و شکل ظاهری می باشد.کاغذ استروک لیوان کاغذی هر روز با طرح های بیشتری وارد بازار میشود و دست ما را در خرید لیوان کاغذی باز میگذارد. این تنوع رنگ و طرح، در مدل های درب دار لیوان های یکبار مصرف نیز بسیار است.

علاوه بر تنوع در رنگ و مدل، لیوان های یکبار مصرف در اندازه های متنوعی هم ارائه می شوند که تقریبا پاسخگوی نیاز همه سلیقه ها و نیازها می باشد.

·    بالا بردن سطح کیفی لیوان های یکبار مصرف

در سال های اخیر، تلاش شده تا لیوان های یکبار مصرف ارزان تر اما با کیفیت تر تولید شوند. به همین خاطر فعالان این صنعت با ایجاد تغییرات لازم در فرایند ساخت و اضافه نمودن افزودنی های لازم، لیوان هایی تولید نمودند که در برابر مواد الکلی و اسیدی مقاومت لازم را داشته و از آن جهت خطری برای سلامتی ایجاد نکنند.

برای بالابردن مقاومت این لیوان ها در برابر گرما هم لیوان های یکبار مصرف گیاهی را به بازار عرضه نمودند که در آنها از نظر نحوه مصرف هیچ فرقی بین مایعات سرد و گرم وجود ندارد.

 

·    لیوان های یکبار مصرف بازیافتی

قطعا یکی از مهم ترین و بحق ترین دغدغه های دوستداران محیط زیست، یکبار مصرف بودن این لیوان ها می باشد که به عنوان زنگ خطری برای طبیعت پیرامون به شمار می آید. ولی خوشبختانه در حال حاضر لیوان های یکبار مصرف؛ 92 درصد خاصیت بازیافتی دارند که اگر به درستی جداسازی شده و در قسمت زباله های خشک قرار بگیرند، نه تنها طبیعت را از شر پلاستیک نجات خواهند داد، بلکه استفاده از منابع پلاستیک را نیز کاهش می دهند. زیرا پروسه ی بازیافت این لیوان ها چندان پیچیده نیست و از نظر هزینه نیز، بسیار کمتر از تولید مواد اولیه و یا پلاستیک خام می باشند.

البته در حال حاضر به خاطر پیشرفت های فوق العاده چشمگیر این صنعت و استفاده از موادی مانند ساقه نیشکر موسوم به باگاس، لیوان های یکبار مصرف از لحاظ فنی و کیفی بسیار ارتقا یافته و محصولات تولیدی نه تنها قابل مقایسه با تولیدات خارجی بوده بلکه در عرصه بین الملل نیز حرفی برای گفتن دارند.

به طور کلی لیوان های یکبار مصرف جزو کالاهای پر مصرفی هستند که تقریبا همه ما از آنها استفاده می کنیم. هر چند که استفاده از آنها در مجالس مختلف، بوفه ها و غذاخوری ها بیشتر متداول می باشد ولی همه ما در شرایطی که لیوان و یا فنجانی در دسترس نباشد، از این لیوان های رنگارنگ و زیبا برای نوشیدن انواع نوشیدنی ها ی داغ و سرد استفاده می کنیم. به همین خاطر این صنعت به عنوان یک صنعت پویا همواره در حال رشد بوده و انتخاب لیوان های یکبار مصرف بازیافتی باعث می شود تا این صنعت به سمت تولید لیوان های با کیفیت تر قدم بردارد.

علاوه بر این انتخاب یک محصول با کیفیت مقاوم در برابر گرما که هیچ گونه آثار تخریبی بر محیط زیست نداشته باشد، هم گام مهمی در راستای حفظ محیط زیست خواهد بود و هم سلامت و نشاط شما را در هنگام نوشیدن یک چای داغ در هوای سرد تضمین می کند.

منبع:وبلاگ بایدا