Arctict Monkey

share daily news

Arctict Monkey

share daily news

با شرکت در مسابقه همراه اول بدون قرعه کشی جایزه بگیر!

شاید شما هم به عنوان مشترک سیم کارت دائمی یا اعتباری همراه اول، این روزها چنین پیامک جذاب و هیجان انگیزی را از سوی اپراتور همراه اول دریافت کرده باشید؛ که با شرکت در مسابقه بدون قرعه کشی برنده باشید!

اپراتور همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور فعال در کشور که از بیشترین تعداد مشترک سیم کارت دائمی و اعتباری نیز برخوردار است، در طول سالها فعالیت خود توانسته با طراحی و معرفی جشنواره ها و مسابقه های متنوع، مشترکین خود را به استفاده از خدمات خاص و منحصر بفرد خود تشویق نماید. این خدمات و سرویس ها که معمولا در راستای رفاه حال مشترکین طراحی شده، نیازمند معرفی هستند؛ به همین خاطر این اپراتور با برگزاری مسابقات و جشنواره های مختلف که از جوایز هیجان انگیزی نیز برخوردار هستند؛ به صورت غیر مستقیم کاربران خود را تشویق به استفاده از آنها می کند.

مسابقه جذاب جدیدی که در این خصوص در حال اجرا می باشد؛ در همین راستا بوده و برای معرفی بیشتر خدمات غیر حضوری همراه اول و نحوه استفاده مشترکین از آنها طراحی شده است. به همین خاطر در ادامه به جزئیات بیشتر در مورد این مسابقه می پردازیم:

 

نحوه شرکت در مسابقه

برای شرکت در این مسابقه هیجان انگیز کافی است؛ مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول و سیم کارت اعتباری همراه اول بر روی لینک مسابقه ای که به همراه پیامک اطلاع رسانی مسابقه برایشان ارسال می گردد؛ کلیک کرده و به سه سوالی که برای مشترک به نمایش در خواهد آمد؛ پاسخ صحیح دهند.

پیامک ارسالی اپراتور همراه اول که با عنوان:" همراه اولی عزیز،

با شرکت در مسابقه، بدون قرعه کشی جایزه بگیر " شروع می شود؛ حاوی اطلاعاتی در مورد جوایز و نحوه شرکت در مسابقه میباشد. لینک مسابقه نیز در پایان همان پیامک وجود دارد که مشترکین در صورت تمایل با کلیک بر روی آن می توانند؛ در مسابقه شرکت نمایند.

اگر بنا به هر دلیلی چنین پیامکی را دریافت نکردید یا پیامک مورد نظر را پاک کردید؛ آدرس لینک مورد نظر برای شرکت در مسابقه https://survey.porsline.ir/s/2PSK3H3F می باشد.

 

جوایز شرکت در مسابقه

کلیه مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول می توانند با شرکت در این مسابقه، بدون قرعه کشی برنده جوایز ذیل شوند:

·        50 امتیاز باشگاه مشتریان همراه اول

·        2 میلیون ریال کد تخفیف خرید نت باکس ( دستگاهی هوشمند جهت تماشای آنلاین فیلم و سریال )

·        یک میلیون ریال کد تخفیف بیمه سرقت گوشی از " آی بیمه "

با توجه به این که مشترکین در صورتی می توانند از جوایز بدون قرعه کشی این مسابقه بهره مند گردند که به هر سه سوال ارائه شده پاسخ صحیح داده باشند؛ توصیه می شود؛ حتما قبل از شرکت در مسابقه در مورد خدمات غیر حضوری همراه اول اطلاعات لازم را کسب کنید.

به همین خاطر در ادامه روش های غیر حضوری دریافت خدمات در اپراتور همراه اول را بیان کردیم تا شما به راحتی بتوانید به تمامی سوالات مسابقه پاسخ درست دهید.

 

روش های غیر حضوری دریافت خدمات در اپراتور همراه اول

به طور کلی دریافت خدمات به صورت غیر حضوری، یکی از راحت ترین و مقرون به صرفه ترین روش های دریافت خدمات می باشد که نه تنها در وقت و هزینه مشترکین صرفه جویی می کند؛ بلکه باعث خلوت شدن مراکز و فروشگاه های دریافت خدمات همراه اول شده و شرایط برای دریافت خدمات حضوری را تسریع می بخشد.

در حال حاضر مهم ترین و راحت ترین روش های دریافت خدمات غیر حضوری همراه اول به شرح ذیل می باشد:

 

1.     سوپر اپلیکیشن همراه من

یکی از مهم ترین برنامه های ارائه شده از سوی اپراتور همراه اول، برنامه مفید و کاربردی همراه من می باشد که امکان استفاده از خدمات مختلفی را به صورت غیر حضوری برای مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول مقدور می سازد.

برخی خدمات قابل ارائه از طریق سوپر اپلیکیشن همراه من به شرح ذیل می باشد:

·        اعلام قطع و وصل مفقودی سیم کارت در زمان سرقت و یا گم شدن تلفن همراه

·        دریافت ریز مکالمات ( دریافت جزئیات تماس ها و پیامک ها )

·        مشاهده و فعال سازی انواع بسته های اینترنت

·        تبدیل سیم کارت اعتباری همراه اول به دائمی

·        استعلام کلیه سیم کارت های به نام مشترک

·        تقسیط بدهی قبض پایان دوره مشترکین سیم کارت دائمی

·        ردیابی گوشی هوشمند

·        خدمات در محل ( همراه یار)

·        دریافت PIN  و   PUK

برای دریافت هر کدام از این خدمات تنها کافی است؛ مشترک سیم کارت دائمی یا اعتباری همراه اول وارد اپلیکیشن پرکاربرد همراه من شده و خدمت مورد نظر خود را انتخاب نماید.

 

2.     تماس با سامانه 9990

تماس با سامانه 9990 یکی دیگر از روش های دریافت خدمات مختلف همراه اول به صورت غیر حضوری می باشد که مشترک را از دردسرهای مراجعه به مراکز امور مشترکین همراه اول رها می سازد.

مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری همراه اول تنها با تماس با شماره 9990 می توانند خدمات مختلفی مانند موارد ذیل را دریافت نمایند:

·        ردیابی گوشی هوشمند

·        خدمات در محل ( همراه یار)

·        قطع و وصل مفقودی

·        حذف و وصل پیامک های تبلیغاتی

·        فعال سازی و غیر فعال سازی سرویس اینترنت و استعلام بسته ها

·        خدمات مالی، پرداخت صورت حساب و خرید شارژ

 

3.     سرویس همراه یار

خدمات در محل یا همان همراه یار یکی از سرویس های فوق العاده همراه اول می باشد که برخی خدمات خاص را به صورت غیر حضوری در اختیار مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری این اپراتور قرار می دهد. خدمات قابل ارائه از طریق همراه یار به شرح ذیل می باشد:

·        تغییر نام سیم کارت دائمی و اعتباری

·        فعال سازی سیم کارت اعتباری و دائمی

·        وصل یا قطع سیم کارت به تقاضای مشترک

·        تعویض سیم کارت نسل قدیم به نسل جدید

·        تعویض سیم کارت خراب یا مفقودی

·        ترابرد

·        ارائه  PIN  و   PUK

قطعا طراحی چنین مسابقه ای از سوی اپراتور همراه اول نهادینه کردن دریافت خدمات به صورت غیر حضوری می باشد که نه تنها شرایطی را فراهم می سازد که مشترک در شرایطی ایده آل به صورت 24 ساعته و بدون تعطیلی از کلیه خدمات همراه اول بهره مند گردند؛ بلکه زمینه ای ایجاد می کند تا اپراتور با گسترش ارائه این نوع خدمات، دریافت آنها را تسریع و تسهیل بخشد.

 

 

منبع : وبلاگ رند باز


با بسته مکالمه نامحدود ایرانسل، تماس های خود را رایگان بگیرید!

با وجود این که در جهان مدرن کنونی با پیشرفت تکنولوژی و ظهور فناوری اینترنت، بسیاری از کارهای روزمره و اداری به راحتی به صورت مجازی انجام می شود؛ ولی همچنان برقراری تماس تلفنی بخش جذاب و دوست داشتنی دنیای ارتباطات محسوب می شود و هزینه های مکالمه، اصلی ترین بخش هزینه های ارتباطی مشترکین را تشکیل می دهد. به همین خاطر مدیریت این بخش، نقش مهمی در کاهش هزینه های ارتباطی مشترکین ایفا می کند.

فرقی نمی کند مشترک کدام اپراتور باشید؛ با خرید سیم کارت دائمی، اعتباری یا پیام رسان های دیگر به صورت پیش فرض در طرح تعرفه پایه همان سیم کارت قرار می گیرید و هزینه های خدمات مختلف از جمله مکالمه مطابق تعرفه های آن محاسبه خواهد شد.

با توجه به این که تقریبا همه مشترکین تمایل دارند تا با کاهش هزینه های بخش مکالمه، به نوعی هزینه های ارتباطی خود را کاهش دهند، در همین راستا سرویس ها و بسته های مختلفی از سوی اپراتورها تحت عناوین مختلف ارائه می گردد؛ که از شرایط خاص و ویژه برخوردار بوده و کمک می کنند تا مشترکین با استفاده از آنها از مکالمات طولانی خود لذت بیشتری ببرند.

البته شرایط و امکانات این نوع سرویس ها در هر اپراتور بسته به نوع سیم کارت اعم از دائمی یا اعتباری متفاوت می باشد. مثلا در حال حاضر یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین بسته های مکالمه ارائه شده از سوی اپراتورها، بسته مکالمه نامحدود ایرانسل می باشد که استفاده از آن تا حد زیادی می تواند هزینه های ارتباطی مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل را کاهش دهد.

 

بسته مکالمه نامحدود ایرانسل چیست؟

بر اساس اعلام اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال در کشور، بسته مکالمه نامحدود ایرانسل که به صورت ویژه در راستای کاهش هزینه های ارتباطی مشترکین ایرانسل طراحی شده، امکان برقراری تماس های ارزان تر را برای کاربران فراهم نموده و به آنها کمک می کند تا با خرید و فعال سازی این طرح هزینه های خود را مدیریت نمایند.

 

نحوه فعال سازی بسته مکالمه نامحدود ایرانسل

طرح اقتصادی بسته مکالمه نامحدود ایرانسل از آن دست سرویس های کاربردی و هیجان انگیزی است که به راحتی و تنها با شماره گیری یک کد دستوری قابل دسترسی می باشد.

همه مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل که تمایل دارند این بسته مکالمه رایگان ایرانسل را خریداری نمایند؛ باید کد دستوری # 6 * 55 * 555 * ( ستاره 555 ستاره 55 ستاره 6 مربع ) را شماره گیری نمایند. البته بعد از شماره گیری این کد دستوری امکان مشاهده بسته های مختلف ایرانسلی برای مشترک فراهم می شود که از بین آنها تنها یک مورد رایگان بوده و مشترک باید با شماره گیری عدد 41 نسبت به فعال سازی آن اقدام نماید.

 

ویژگی های بسته مکالمه رایگان ایرانسل

به طور کلی کلیه مشترکین سیم کارت دائمی ایرانسل و سیم کارت اعتباری ایرانسل می توانند با شماره گیری کد دستوری اعلام شده از بسته مکالمه رایگان ایرانسل که شامل 2 دقیقه تماس و 20 دقیقه مکالمه رایگان می شود؛ به مدت یک ماه استفاده نمایند و بدین صورت هزینه های ارتباطی خود را کاهش دهند. البته مشترکین توجه داشته باشند؛ این بسته برای تماس های داخل شبکه ( از خط ایرانسل به خط ایرانسل دیگر ) بوده و تماس های خارج از شبکه بر اساس طرح تعرفه پایه محاسبه خواهد شد.

 

هزینه های مکالمه در بسته مکالمه رایگان ایرانسل

بر اساس اعلام اپراتور ایرانسل هزینه تماس ها برای مشترکین سیم کارت اعتباری معادل 1.49 تومان در ثانیه و 89.9 تومان در دقیقه محاسبه می گردد. تعرفه پایه جهت برقراری تماس های درون شبکه در سیم کارت دائمی ایرانسل نیز 50 درصد کمتر از سیم کارت های اعتباری می باشد که 0.99 تومان در ثانیه و 59.9 تومان در دقیقه می باشد.

البته مشترکین توجه داشته باشند که علاوه بر هزینه فوق  9% مالیات بر ارزش افزوده در زمان فعال سازی بسته نامحدود مکالمه ایرانسل به صورت خودکار از حساب ریالی مشترکین کسر می گردد و یا به صورت حساب پایان دوره مشترکین دائمی ایرانسل اضافه می گردد.

علاوه بر این در اپراتور ایرانسل تماس با برخی از مراکز خدمات عمومی و پشتیبانی مانند 118، 120، 195 و ... با تعرفه آزاد محاسبه شده و هزینه های مربوطه شامل بسته های مکالمه داخل و خارج شبکه نمی شود.  

 

درگاه های دستوری مورد نیاز در بسته مکالمه نامحدود ایرانسل

مشترکین سیم کارت دائمی و اعتباری ایرانسل که تمایل دارند از این بسته استفاده نمایند، می توانند با شماره گیری کد دستوری # 4 * 1 * 555 * ( ستاره 555 ستاره 1 ستاره 4 مربع ) و یا از طریق مراجعه به سوپر اپلیکیشن ایرانسل من نسبت به باقی مانده حجم بسته خود آگاهی پیدا کنند.

 

طرح تعرفه پایه در اپراتور ایرانسل

به طور کلی در اپراتور ایرانسل در هنگام استفاده مشترکین از شبکه سایر اپراتورها ( رومینگ ملی ) بسته های مکالمه تخفیفی و تشویقی قابل استفاده نبوده و هزینه تماس ها به صورت آزاد و مطابق جدول ذیل محاسبه می گردد:

 

تعرفه پایه مکالمه در اپراتور ایرانسل

نوع خدمات

هزینه سیم کارت دائمی

هزینه سیم کارت اعتباری

تماس داخل شبکه ( از خط ایرانسل به خط ایرانسل دیگر )

99/. تومان / ثانیه

( 59.9  تومان / دقیقه )

1.49 تومان / ثانیه

(89.9 تومان / دقیقه )

تماس خارج شبکه ( از خط ایرانسل به سایر خطوط )

99/. تومان / ثانیه

( 59.9  تومان / دقیقه )

1.49 تومان / ثانیه

(89.9 تومان / دقیقه )

تماس های داخل شبکه ( از خط ایرانسل به خط ثابت )

99/. تومان / ثانیه

( 59.9  تومان / دقیقه )

1.49 تومان / ثانیه

(89.9 تومان / دقیقه )

 

 البته در اپراتور ایرانسل هزینه تمامی مکالمه ها بر اساس تعرفه ثانیه ای محاسبه خواهد شد.

علاوه بر این از سوی اپراتور ایرانسل برای مشترکینی که معمولا ساعات زیادی از شبانه روز خود را به مکالمه اختصاص می دهند؛ بسته های مکالمه تخفیفی و تشویقی با شرایط ویژه و قیمت های اقتصادی در نظر گرفته شده که تحت عنوان بسته شگفتاک و بسته شگفت و گو در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت اپراتور ایرانسل به آدرس irancell.ir مراجعه نمایند.

 

 

منبع :وبلاگ رند باز

 


سرویس ارسال اعتبار رایتل

در دوره و زمانه ای زندگی می کنیم که خرید شارژ برای سیم کارت های اعتباری به روش های مختلف انجام می پذیرد و دیگر لازم نیست، مشترکین سیم کارت اعتباری با خرید کارت شارژهای دو هزاری، پنج هزاری و ... نسبت به این کار اقدام نمایند. ولی با این وجود امکان دارد در برخی شرایط اضطراری، مشترک اعتباری بنا به هر دلیلی شارژ ریالی خود را تمام کرده باشد و امکان خرید شارژ چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری نداشته باشد؛ قطعا در چنین شرایطی سرویس انتقال شارژ از یک مشترک سیم کارت دائمی یا اعتباری می تواند بسیار راهگشا باشد.

 سرویس ارسال اعتبار از آن دست سرویس های مفید و کاربردی اپراتورها ست که در شرایط اضطراری و اورژانسی به داد کاربر می رسد. مطابق این سرویس، در زمانی که مشترک سیم کارت اعتباری امکان خرید شارژ ندارد و یا به علت عدم دسترسی به اینترنت نمی تواند سیم کارت خود را شارژ نماید؛ می تواند از یک مشترک دیگر درخواست کند تا سیم کارتش را شارژ کند.. ولی از آنجا که نحوه فعال سازی و استفاده از این سرویس در هر اپراتور متفاوت می باشد؛ در این مطلب شرایط انتقال اعتبار را در اپراتور رایتل بررسی می کنیم:

 

سرویس انتقال شارژ به سیم کارت اعتباری رایتل

بر اساس اعلام اپراتور رایتل این سرویس مختص مشترکین سیم کارت اعتباری و دیتای این اپراتور بوده و آنها می توانند در صورت تمایل به یکدیگر شارژ ریالی ارسال کنند. این سرویس که قطعا در موارد اضطراری می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد؛ تنها برای مشترکین سیم کارت اعتباری و دیتای رایتل فعال بوده و مشترکین سیم کارت دائمی رایتل در حال حاضر نمی توانند از آن استفاده نمایند.

 

نحوه فعال سازی سرویس ارسال اعتبار رایتل

با توجه به این که مشترکین سیم کارت اعتباری و دیتای رایتل باید برای استفاده از سرویس ارسال اعتبار، ابتدا آن را فعال کنند؛ سپس نسبت به تعیین رمز انتقال اعتبار اقدام نمایند؛ در ادامه مراحل فعال سازی سرویس ارسال اعتبار و نحوه تعیین رمز را بیان می کنیم:

·        برای فعال سازی سرویس تنها کافی است مشترک سیم کارت اعتباری و دیتای رایتل کد دستوری # 133 * ( ستاره 133 مربع ) را شماره گیری نماید.

·        برای تعیین رمز نیز لازم است؛ مشترک مجددا کد دستوری# 133 * ( ستاره 133 مربع ) را شماره گیری نماید. این بار بعد از شماره گیری از مشترک خواسته می شود تا رمز خود را تعیین کند.

برای انتخاب رمز لازم است مشترک سیم کارت دائمی و دیتای رایتل موارد ذیل را رعایت نماید:

·        رمز انتخابی بایستی چهار رقمی باشد.

·        امکان انتخاب ارقام کاملا تکراری مثل 1111 وجود ندارد.

·        امکان انتخاب ارقام متوالی مثل 1234 وجود ندارد.

با توجه به این که وارد نمودن این رمز برای نهایی کردن ارسال اعتبار ضروری می باشد؛ توصیه می شود در حفظ و نگهداری رمز خود کوشا باشید و آن را در اختیار افراد ناشناس یا کودکان قرار ندهید.

 

نحوه انتقال اعتبار در سرویس ارسال اعتبار رایتل

پس از فعال سازی این سرویس و دریافت رمز، مشترکین سیم کارت اعتباری رایتل و دیتای رایتل هر زمان که تمایل داشته باشند؛ می توانند از سرویس ارسال اعتبار برای شارژ ریالی سیم کارت اعتباری و دیتای دوستان و آشنایان خود استفاده نمایند.

برای استفاده از سرویس ارسال اعتبار، مشترک باید ابتدا کد دستوری  # 133 * ( ستاره 133 مربع ) را شماره گیری نماید، سپس شماره موبایلی که تصمیم دارد تا به آن شارژ بفرستد را وارد کند؛ در مرحله بعد باید رمز چهار رقمی تعیین شده وارد نمابد و در نهایت با مشخص کردن مبلغ شارژ، مراحل انتقال اعتبار را پایان دهد.

نکات و قوانین مهم:

·        بر اساس اعلام اپراتور رایتل اعتبار قابل انتقال در هر تراکنش بین هزار تا 10 هزار تومان می باشد.

·        هر مشترک سیم کارت اعتباری و دیتای رایتل در هر روز حداکثر می تواند 100 هزار تومان شارژ برای دیگران بفرستد.

·        هزینه انتقال اعتبار در هر تراکنش 500 ریال معادل 50 تومان می باشد که این مبلغ بعد از انجام موفقیت آمیز تراکنش، از اعتبار ریالی مشترک انتقال دهنده کسر می گردد.

·        مشترکین سیم کارت اعتباری و دیتای رایتل تنها در صورتی می توانند از این سرویس استفاده نمایند که بعد از انتقال اعتبار ( با احتساب هزینه انتقال اعتبار) حداقل 500 تومان اعتبار باقی مانده داشته باشند. ( این مبلغ از آن جهت در نظر گرفته شده که مشترک بعد از استفاده از این سرویس قادر به برقراری تماس باشد

از آنجا که مشخصات و ویژگی های خدمات و سرویس های منحصر بفرد و جذاب رایتل در سایت این اپراتور موجود می باشد؛ علاقمندان می توانند در صورت تمایل با مراجعه به وب سایت رایتل به آدرس rightel.ir نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمایند. ضمن این که شماره تماس 200 برای خطوط رایتلی و شماره 09202000000 از سایر خطوط به عنوان پل ارتباطی با کارشناسان این اپراتور، آماده پاسخگویی به کلیه سوالات و مسائل کاربران می باشد.

 

منبع : وبلاگ رند باز

چگونه می توان بدهی قبض موبایل را قسط بندی کرد؟

عدم نیاز به شارژ ریالی شاید یکی از مهم ترین مزیت های سیم کارت دائمی نسبت به سیم کارت اعتباری باشد؛ ولی همین مزیت می تواند در برخی شرایط دردسرهایی را برای کاربر سیم کارت دائمی ایجاد کند؛ زیرا در صورت عدم پرداخت به موقع قبض پایان دوره، امکان قطع شدن یا سلب امتیاز سیم کارت وجود دارد.

بعد از فروردین 1400 که به یکباره هزینه خدمات و سرویس ها در اپراتورها افزایش قابل توجهی را تجربه کرد؛ برخی از مشترکین با دیدن رقم قبض پایان دوره خود شوکه شدند. زیرا با وجود عدم تغییر در کیفیت و کمیت سرویس ها، تنها قیمت ها افزایش پیدا کرد و مشترکین مجبور بودند به خاطر بهره مندی از همان خدمات، مبالغی دو یا چند برابری بپردازند.

افزایش هزینه های ارتباطی آن هم در شرایطی که استفاده از تلفن های همراه برای انجام کارهای مختلف شخصی و اداری به جزء جدایی ناپذیر زندگی های مدرن تبدیل شده است؛ بسیاری از کاربران را با چالش بزرگی روبرو می سازد. به همین خاطر طرح تقسیط بدهی قبض موبایل به عنوان یک راهکار از سوی اپراتورها در نظر گرفته شد و در دسترس مشترکین متقاضی قرار گرفت.

با توجه به این که در حال حاضر اپراتور همراه اول از بیشترین تعداد مشترک سیم کارت دائمی در کشور برخوردار است؛ در این مطلب به طور خاص جزئیات این طرح را در این اپراتور بررسی می کنیم:

 

طرح تقسیط بدهی همراه اول چیست؟

اپراتور همراه اول برای زمان هایی که بدهی مشترکین سیم کارت دائمی به حدی می رسد که کاربر توانایی پرداخت یکباره قبض خود را ندارد؛ طرح تقسیط بدهی را پیشنهاد می دهد تا هم مبلغ قبض به صورت اقساطی پرداخت شود و هم اپراتور بدهی خود را دریافت کند.

این طرح که در راستای رفاه حال مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول تدارک دیده شده، از یک جهت کمک می کند تا مشترک سیم کارت دائمی همراه اول، فشاری برای پرداخت یک قبض سنگین تحمل نکند و از سوی دیگر سیم کارت به دلیل بدهی قطع نشده و در چرخه ارتباط باقی بماند.

 

شرایط تقسیط بدهی قبض پایان دوره سیم کارت دائمی همراه اول

اساسا اپراتور همراه اول این طرح را ایجاد کرده تا مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول که مبلغ نسبتا کلان یا خارج از توانشان را بدهکار هستند؛ بتوانند با تقسیط بدهی هم چنان از سیم کارت خود استفاده نموده و دچار دردسرهای قطع یک طرفه یا دوطرفه سیم کارت نشوند.

ولی با این وجود هر مشترکی نمی تواند از این طرح استفاده کند و مشترکین تنها در صورت داشتن شرایط ذیل امکان استفاده از طرح اقساطی بدهی را خواهند داشت:

بر اساس اعلام اپراتور همراه اول کلیه مشترکین سیم کارت دائمی این اپراتور که در وضعیت نرمال یا قطع قرار دارند و مبلغ بدهی آنها حداقل 500،000 ریال ( 50 هزار تومان ) می باشد؛ می توانند از این طرح برای تقسیط بدهی خود استفاده نمایند. بنابراین در زمان تقسیط بدهی سیم کارت، الزامی به وصل بودن سیم کارت نیست و افرادی که سیم کارتشان به دلیل بدهی قطع شده نیز می توانند بدهی سیم کارتشان را به صورت اقساطی به همراه اول پرداخت کنند.

علاوه بر این میزان بدهی طی سال های مختلف تغییر کرده است، به طوری که در سال های گذشته حداقل بدهی 10 هزار تومان بود؛ ولی در حال حاضر حداقل مبلغ برای تقسیط صورت حساب 50 هزار تومان می باشد. ( در صورت هر نوع تغییر در مبلغ تقسیط، مبلغ جدید از سوی اپراتور همراه اول اعلام می گردد.)

 

در صورتی که سیم کارت سلب امتیاز شده باشد؛ چه باید کرد؟

اگر به عنوان مشترک سیم کارت دائمی همراه اول، سیم کارتتان به دلیل بدهی سلب امتیاز شده است؛ باید مالک سیم کارت به همراه کارت ملی در یکی از مراکز مخابراتی تلفن ثابت در تهران و یا ادارات امور مشترکین در سایر استان ها حاضر شده و با استفاده از این طرح نسبت به تقسیط بدهی سیم کارت سلب امتیاز شده خود اقدام نماید.

 

محدودیت های سیم کارت تقسیط شده:

 در صورتی که مشترک سیم کارت دائمی همراه اول از طرح تقسیط سیم کارت استفاده نماید؛ در مدت تقسیط، محدودیت های ذیل برای خط مورد نظر اعمال می شود که توصیه می شود؛ قبل از انجام این کار به این موارد توجه کافی داشته باشید:

·        قطع سرویس رومینگ بین الملل

·        محدودیت سقف مکالمات تا 80% مبلغ پانصد هزار ریال

·        اعمال قطع صوری تقسیط روی خط جهت جلوگیری از نقل و انتقال تا پایان اقساط

بدیهی است بعد از پرداخت آخرین قسط، محدودیت های فوق برداشته شده و سیم کارت به حالت نرمال بر می گردد.

قوانین و نکات مهم:

·        بعد از تقسیط بدهی، مشترک باید حداکثر تا 3 روز اولین قسط خود را پرداخت نماید.

·        در صورت عدم پرداخت حتی یکبار از موعد سررسید اقساط تعیین شده، تقسیط باطل و مانده بدهی مجددا به صورت حساب مشترک برمی گردد.

·        مشترکینی که در وضعیت تسویه حساب اقساط یا تقسیط مجدد می باشند؛ باید با مراجعه به مراکز تلفن ثابت در تهران و یا ادارات مشترکین در مراکز استان ها نسبت به اخذ قبض میان دوره به روز و پرداخت آن جهت وصل تلفن خود نسبت به تقسیط مجدد خط اقدام نمایند.

·        امکان پرداخت قبض میان دوره و به روز از طریق پرتال همراه اول و سامانه همراه من نیز وجود دارد که مشترکین در حالت تسویه حساب اقساط می توانند از آن استفاده کنند.

·        سررسید اقساط به صورت ماهانه توسط سیستم تعیین می شود که مشترکین می توانند پس از اخذ شناسه قبض از طریق مراجعه به سامانه همراه من نسبت به پرداخت آن با استفاده از کلیه روش های حضوری و غیر حضوری پرداخت مانند تلفن بانک، ATM و ....  اقدام نمایند.

·        در صورت عدم پرداخت قسط، درخواست تقسیط بدهی لغو شده و امکان تقسیط مجدد برای مشترکینی که 2 بار تقسیط را لغو نموده اند، تا یک سال وجود نخواهد داشت.

 

نحوه تقسیط بدهی قبض پایان دوره مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول

مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول می توانند با استفاده از روش های ذیل نسبت به تقسیط بدهی سیم کارت خود اقدام نمایند:

·        مراجعه به سامانه همراه من / بخش صورت حساب من / تقسیط بدهی

·        مراجعه حضوری به مراکز تلفن ثابت در تهران و یا ادارات امور مشترکین در مراکز استان ها

شایان ذکر است کلیه مواردی که در مراکز تلفن ثابت تقسیط شده باشد؛ قابلیت پرداخت در پرتال همراه اول را داشته و کلیه موارد تقسیط شده در پرتال همراه اول و سامانه همراه من نیز قابلیت چاپ قبض در مراکز تلفن ثابت در تهران و یا ادارات امور مشترکین در استان ها را دارا می باشد.

از آنجا که یکی از مهم ترین دلایل افراد برای استفاده از سیم کارت دائمی، در دسترس بودن همیشگی خدمات و سرویس ها می باشد؛ قطعی خط یا سلب امتیاز، معمولا کاربران را دچار مشکلاتی می کند که در برخی شرایط امکان مدیریت آنها وجود ندارد. بدیهی است طرح تقسیط بدهی قبض پایان دوره شرایطی را فراهم می سازد که مشترکین سیم کارت دائمی همراه اول با خیالی راحت تر از خدمات و سرویس های این اپراتور استفاده کرده و دغدغه قطعی یا سلب امتیاز سیم کارت را نداشته باشند.

 

 

منبع : وبلاگ رند باز

سیم کارت 0912 قسطی بخرم یا نقدی؟

سیم کارت دائمی 0912 به عنوان یک سیم کارت سرمایه ای از بسیاری جهات مورد توجه فعالان عرصه خرید و فروش سیم کارت می باشد. این سیم کارت به عنوان اولین پیش شماره عرضه شده در کشور از اعتبار و جایگاه خاصی در بین مدیران، تجار و صاحبان کسب و کار برخوردار است. از طرف دیگر با وجود آنکه پیش شماره 0912 متعلق به استان های تهران، البرز، سمنان، زنجان، قم و قزوین می باشد؛ در باور عمومی شماره های سیم کارت دائمی 0912 متعلق به استان تهران است که همین امر باعث اعتماد دیگران به مالک این نوع سیم کارت شده و کمک می کند تا افراد با کسب همین اعتبار، شرایط شغلی و جایگاه اجتماعی خود را ارتقا ببخشند.

سیم کارت دائمی 0912 با همه مزایای فراوانی که دارد، از قیمت بسیار بالایی نیز برخوردار است که خریداران این سیم کارت را با چالش بزرگی روبرو کرده است. به همین خاطر خیلی از فروشگاه ها و مراکزی که به امر خرید و فروش سیم کارت دائمی 0912  همراه اول مشغولند؛ برای تسهیل این روند امکان خرید قسطی سیم کارت دائمی 0912 را نیز ایجاد نمودند.

در چنین شرایطی مهم ترین دغدغه خریداران سیم کارت دائمی 0912 این است که این سیم کارت را به صورت نقدی بخرند و یا خرید به صورت شرایطی و اقساط سیم کارت دائمی 0912، مناسب تر و بهتر است؟

برای رسیدن به یک پاسخ مناسب، در این مطلب ابتدا شرایط و جوانب هر دو نوع خرید را بررسی می کنیم تا با مقایسه اصولی بین این دو نوع خرید، در نهایت بتوانیم بهترین شیوه خرید سیم کارت دائمی 0912 را پیشنهاد کنیم:

 

روش های خرید سیم کارت دائمی 0912

با توجه به این که تقریبا سی سال از عرضه نخستین سیم کارت دائمی 0912 همراه اول می گذرد، معمولا سیم کارت صفر یا کار نکرده این پیش شماره در بازار پیدا نمی شود و تقریبا همه کدهای این پیش شماره، کارکرده یا کم کار کارکرد هستند.

علاوه بر این چون همه کدهای این پیش شماره عرضه شدند، امکان خرید مستقیم از طریق سایت اپراتور همراه اول وجود ندارد و متقاضیان برای خرید باید به مراکز خرید و فروش و یا نمایندگی های معتبر این اپراتور که اقدام به عرضه و خرید و فروش این سیم کارت می کنند، مراجعه نمایند که در حال حاضر در این مراکز سیم کارت دائمی 0912 به دو صورت نقدی و یا قسطی خرید و فروش می شوند.

 

خرید نقدی سیم کارت دائمی 0912

در این روش، متقاضی بعد از انتخاب شماره و آگاهی از قیمت سیم کارت، باید قبل از تنظیم سند، مبلغ آن را به صورت یکجا به فروشنده پرداخت نماید.

 

خرید قسطی سیم کارت دائمی 0912

در این روش مشترک بعد از انتخاب شماره، معمولا 30 درصد از کل قیمت سیم کارت را به خریدار پرداخت می نماید و مابقی قیمت سیم کارت در اقساطی که به صورت توافقی بین خریدار و فروشنده مشخص می گردد؛ پرداخت می شود. در طول این بازه زمانی سیم کارت در اختیار خریدار بوده و می تواند از آن تا پایان اقساط استفاده نماید. ولی تنظیم سند قطعی سیم کارت منوط به پرداخت به موقع اقساط و تسویه حساب کامل می باشد.

 

مزایای خرید نقدی سیم کارت دائمی 0912

سیم کارت دائمی 0912 همراه اول به عنوان گرانترین و با ارزش ترین سیم کارت موجود در کشور، معمولا قیمت بالایی دارد؛ خصوصا کدهای یک تا سه، همیشه پرطرفدارتر و گران تر نیز هستند. البته خرید این سیم کارت ها به صورت نقدی اقتصادی تر نیز خواهد بود که معمولا برای خریدار به صرفه تر می باشد. علاوه بر این در صورت پرداخت یکجای مبلغ سیم کارت دائمی 0912، در همان روز می توانید همه مراحل تنظیم سند را انجام داده و سیم کارت را به نام خود سند بزنید.

 

مزایای خرید قسطی سیم کارت دائمی 0912

با توجه به قیمت نسبتا گران سیم کارت دائمی 0912 همراه اول، خرید قسطی این سیم کارت یک روش هوشمندانه و به صرفه می باشد، زیرا در شرایط اقساطی، حق انتخاب افراد بالا می رود و شخص می تواند تنها با پرداخت یک سوم مبلغ سیم کارت، آن را در اختیار داشته باشد و از سیم کارت استفاده نماید. البته تنها در صورت خوش حسابی و پرداخت به موقع اقساط، بعد از پایان اقساط که معمولا بین 4 تا 12 ماه می باشد؛ می توانید سیم کارت را به نام خود بزنید.

 

معایب خرید نقدی سیم کارت دائمی 0912

از آنجا که در بازار ایران، خرید نقدی هر کالایی از قیمت به صرفه تر و اقتصادی تری برخوردار است، خرید سیم کارت دائمی 0912 به صورت نقدی یک روش آسان و بی دردسر می باشد؛ البته در صورتی که کل مبلغ سیم کارت را داشته باشید و بتوانید همه آن را یکجا بپردازد.

به طور کلی در این روش تنها پرداخت نقدی کل مبلغ سیم کارت، می تواند برای خریدار کمی دردسر ساز باشد، وگرنه این معامله قطعا راحت تر و پرسودتر خواهد بود.

 

معایب خرید قسطی سیم کارت دائمی 0912

خرید سیم کارت دائمی 0912 همراه اول به صورت اقساط که معمولا با پیش پرداخت 30 درصد کل مبلغ صورت می گیرد؛ از معایب زیر برخوردار است:

·        سیم کارت دائمی 0912 خریداری شده تا زمان پایان اقساط به نام خریدار ثبت نمی شود.

·        سود ماهیانه اقساط معمولا بیش از 4 درصد محاسبه می گردد.

·        قیمت تمام شده سیم کارت دائمی 0912؛ در پایان اقساط بسیار بیشتر از قیمت نقدی و واقعی سیم کارت خواهد شد.

 

خرید نقدی یا خرید اقساطی سیم کارت دائمی 0912؟

حال که تمام جوانب و شرایط هر دو خرید بررسی شد؛ انتخاب این که کدام روش خرید به صرفه تر و منطقی تر می باشد؛ آسان تر است.

قطعا اگر در هنگام خرید سیم کارت دائمی 0912، بتوانیم همه مبلغ سیم کارت را به صورت یکجا بپردازیم؛ استفاده از شرایط خرید نقدی سیم کارت که به صرفه تر و اقتصادی تر میباشد؛ بهتر است.

ولی اگر صاحب کسب و کار هستید و قصد گسترش آن را دارید و یا به تازگی کاری را شروع کردید و نمی توانید در این شرایط، مبلغ یک سیم کارت دائمی 0912 همراه اول را به صورت یکجا بپردازید، بهتر است از شرایط خرید اقساطی سیم کارت دائمی 0912 استفاده کنید و از همان اول، شماره ای که کاملا مطابق با نیاز شما بوده و در امر تبلیغات و برند سازی به شما کمک می کند را به صورت قسطی خریداری کنید.

ضمن این که بررسی ها نشان می دهد، سیم کارت دائمی 0912 در طول سه دهه حضور خود، همواره قیمت صعودی داشته و خرید قسطی آن حتی با پرداخت سود ماهیانه در نهایت به نفع خریدار می باشد. البته به شرطی که سیم کارت خود را از یک مرکز معتبر و با تجربه مانند رندباز خریداری کرده باشید.

زیرا در این بازار نیز مانند هر بازار سرمایه ای دیگر حضور دلالان باعث افزایش بی رویه قیمت سیم کارت می شود و وب سایت هایی مانند رندباز تلاش نمودند تا با طراحی یک وب سایت با کاربری آسان، ارتباط مستقیم بین خریدار و فروشنده را ایجاد کرده و سیم کارت را به قیمت مناسب در اختیار خریدار واقعی قرار دهند. ضمن این که در این وب سایت امکان خرید قسطی سیم کارت نیز وجود داشته که علاقمندان می توانند به راحتی با چند کلیک شماره مورد نظر خود را انتخاب نموده و با آگاهی از شرایط اقساط، به صورت مستقیم با فروشنده وارد مذاکره شده و خرید خود را نهایی کنند.

 

منبع :وبلاگ رند باز